Gå til innhold

Google og verdens største bilgruppe skal for alvor få Android ut i trafikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

løpende gjøremål, forslag til nye steder samt litt grunnleggende informasjon om varslinger og vær

 

Dette har ingen reell verdi. Varslingene kommer heller ikke til å være pålitelig.

Det er bare fancy leketøy. Vi kommer aldri til å få en nyttig assistent. Teknologier som Siri og Google Assistant er totalt ubrukelige.

 

Spotify og Netflix er kjekt å ha på veien da.

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

løpende gjøremål, forslag til nye steder samt litt grunnleggende informasjon om varslinger og vær

 

Dette har ingen reell verdi. Varslingene kommer heller ikke til å være pålitelig.

Det er bare fancy leketøy. Vi kommer aldri til å få en nyttig assistent. Teknologier som Siri og Google Assistant er totalt ubrukelige.

 

Spotify og Netflix er kjekt å ha på veien da.

Du om det. Jeg ser iallefall nytteverdien og gleder meg masse til å ha Google Assistant tilgjengelig i bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Android Auto en del, både i Norge og i utlandet, og syns det er fabelaktig. Det er litt for mange begrensninger i systemet enda, og grafikken er ikke perfekt skalerbar til forskjellige oppløsninger på de forskjellige skjermene i bilene jeg har kjørt, men prinsippet digger jeg.

 

Noen biler på det norske markedet har Android-system allerede. Alle Honda-modeller, blant annet. Det er mer som et Android tablet-system med et eget Honda-skall oppå og fungerer helt forferdelig. Med et fornuftig skall - om så bare en fornuftig launcher - ville dette kunne vært glimrende.

Lenke til kommentar

Dette har ingen reell verdi. Varslingene kommer heller ikke til å være pålitelig.

Det er bare fancy leketøy. Vi kommer aldri til å få en nyttig assistent. Teknologier som Siri og Google Assistant er totalt ubrukelige.

 

Spotify og Netflix er kjekt å ha på veien da.

 

Spotify, og tildels Netflix, blir bedre i en bil med en slik assistent da du kan stemmestyre låtvalg. Langt mere trafikksikkert. Kombiner det med stemmestyring av Google Maps og telefonbiten, så har du en løsning som kun trenger blåtanntilkobling til stereoanlegget.

Lenke til kommentar

Går alt sånt over blåtann? Er ikkje så imponert over lydkvaliteten med BT, så dei kunne godt brukt noko anna. Med mindre BT kan bruke større bandbreidde med dagen teknologi.

 

Med Android Auto, så vil det bli litt som med Chromecast, at bilen spiller av, men du sender styrekommandoer over BT. Dersom du ikke har Andriod Auto, men har BT-tilkobling, så sendes også lyd over BT fra mobilen.

 

Om dette blir bra eller ikke kommer delvis av signalforholdene for 3/4/5-Gbåndet, delvis av BT-generasjonen og tilhørende standarder for lydoverføring i både telefon og bil, delvis av stereoanlegget og delvis av annen generell støy. Bilen er ikke lyttekammeret der du merker spesielt av dårlig lydoverføring, med mindre det er søppelsignaler som kommer inn, men da er søppelet på plass før BT kommer inn i bildet.

 

Om du er redd BT likevel ødelegger, så kan du bruke USB-kabel i stedet, og i mange tilfeller må du bruke den for å få alle funksjoner til å virke, så vil uansett assistenten være like nyttig.

 

EDIT: La inn delsetningen om BT-generasjon

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...