Gå til innhold

Så kraftig maskin må du ha for å kjøre Assassin's Creed Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo egentlig litt rart at det kommer til PS4 da om en skal følge oppskriften på minimums-spec fra denne artikkelen. Men det gjelder vel PC-versjonene av spillet da regner jeg med?

 

Det gjelder PC-versjonen og er en av grunnene til at jeg har gått over til konsoll. Tiden fra man var innenfor anbefalt maskinvare til å have under minimum maskinvare gikk som regel alt for fort.

 

På konsoll har utviklerne full kontroll og kan tyne mye mer ut av maskinvaren enn de kan på PC og derfor kjører spill ekstremt mye bedre på en konsoll enn tilsvarende maskinvare i en PC.

Lenke til kommentar

 

Er jo egentlig litt rart at det kommer til PS4 da om en skal følge oppskriften på minimums-spec fra denne artikkelen. Men det gjelder vel PC-versjonene av spillet da regner jeg med?

 

Det gjelder PC-versjonen og er en av grunnene til at jeg har gått over til konsoll. Tiden fra man var innenfor anbefalt maskinvare til å have under minimum maskinvare gikk som regel alt for fort.

 

På konsoll har utviklerne full kontroll og kan tyne mye mer ut av maskinvaren enn de kan på PC og derfor kjører spill ekstremt mye bedre på en konsoll enn tilsvarende maskinvare i en PC.

En konsoll har en gjennomsnittlig levealder på 5 år. Klarer du ikke sette i sammen en PC der det meste, om ikke alt av komponenter holder like lenge for gaming, gjør du noe feil. SPESIELT hvis målet er konsollytelse, som du uansett har slått deg til ro med.

Lenke til kommentar

En konsoll har en gjennomsnittlig levealder på 5 år. Klarer du ikke sette i sammen en PC der det meste, om ikke alt av komponenter holder like lenge for gaming, gjør du noe feil. SPESIELT hvis målet er konsollytelse, som du uansett har slått deg til ro med.

 

Montro om spectre-feilfiksingen har nådd PS4? Min PS4 har i det siste lugget noe, og det i så enkle ting som Playstation Store. Har automatisk feilrapportering påslått, så får en se om de fikser det.

Lenke til kommentar

 

En konsoll har en gjennomsnittlig levealder på 5 år. Klarer du ikke sette i sammen en PC der det meste, om ikke alt av komponenter holder like lenge for gaming, gjør du noe feil. SPESIELT hvis målet er konsollytelse, som du uansett har slått deg til ro med.

 

Montro om spectre-feilfiksingen har nådd PS4? Min PS4 har i det siste lugget noe, og det i så enkle ting som Playstation Store. Har automatisk feilrapportering påslått, så får en se om de fikser det.

Bare for å ha det klart, jeg snakker om levealder som i hvor lenge en konsollgenerasjon varer. Original PS4 og XBone lugger noe skikkelig i krevende spill. Min forrige PC med en 2500K og GTX970 nådde enkelt 60fps med grafikkinnstillinger som tilsvarer det man har på de konsollene. Det er ikke akkurat nytt hardware.

Skal man ta med midtveiskonsollene One X og Pro blir hele diskusjonen meningsløs, da har man allerede gjort en oppgradering uansett.

Lenke til kommentar

Nå kom det riktignok en OS-oppdatering til PS4 til versjon 6.0 nylig (etter mitt forrige innlegg). Kan hende at den ryddet litt i luggingen, får se dette an. Men noe rart er det som skjer. Jeg har ikke helt oversikten på hva, siden jeg for første gang har kjøpt et spill fra PSN til denne 500 Gigabyte PS4-en. Altså nylig så har jeg innstallert et stykk fullt og helt spill digitalt. Så det ligger som et lite bakteppe som tilsløring til om Playstation Store egentlig feiler for meg med hakkeopplevelser. Er ikke helt ryddig siden det ikke kun er en ting. Dessuten så har jeg også merket meg bakgrunnsnedlastning av spilloppdatering til et annet gratisspill på flere gigabytes.

Endret av G
Lenke til kommentar

En konsoll har en gjennomsnittlig levealder på 5 år. Klarer du ikke sette i sammen en PC der det meste, om ikke alt av komponenter holder like lenge for gaming, gjør du noe feil. SPESIELT hvis målet er konsollytelse, som du uansett har slått deg til ro med.

Du må bruke adskillig mer penger på en PC som skal tilby tilsvarende kvalitet på spillingen som konsoll gir. Ytelsen man ser i ytelsestester er ikke sammenlignbare, en PC med tilsvarende ytelser som en konsoll vil aldri gi like god spillopplevelse som en konsoll. Dermed må man langt høyere opp i prissegmentet.

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...