Gå til innhold

SNIKTITT: Oppo Find X Endelig en mobiltelefon som er bare skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Dessverre uinteressant for meg pga den idiotiske buede skjermen. Det ser kanskje stilig ut, men det fanger opp masse ekstra lys fra omgivelsene som igjen byr på forstyrrende refleksjoner i skjermen.

Lenke til kommentar

"Oppo har i stedet valgt Apple-veien da de skulle lage ansiktsgjenkjenning."

 

Det er vel ikke å komme utenom at dere krediterer Apple for den såkalte leppen, men nå mener dere Apple var først her også?

 

Merkelig nok har min eldgamle Lumia 950XL vanlig frontkamera, en IR lyskaster og et kamera som leser av lyset fra IR. Tilsvarende men noget mer sofistikert løsning har de på sine Surface Pro modeller.

 

Jeg sier ikke MS var først heller, om man ser på 3. Part tilleggsutstyr, men det var veldig tidlig ute som mobil/pc produsent med innebygget løsning, og i alle fall lenge før Apple.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan det ikke bare lages en liten selfie skjerm bak på telefonen? Vi trenger ikke sånn Fjes ID. Fingeravtrykk rett på skjermen er nok. Den løsningen der er dømt til å bli ødelagt.

 

Fingeravtrykk-ID fungerer utrolig dårlig hos meg. Siden jeg jobber mye med hendene slites a trykkende ofte ned, så flere ganger må jeg bare gi opp og heller bruke kode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

"Oppo har i stedet valgt Apple-veien da de skulle lage ansiktsgjenkjenning."

 

Det er vel ikke å komme utenom at dere krediterer Apple for den såkalte leppen, men nå mener dere Apple var først her også?

 

Merkelig nok har min eldgamle Lumia 950XL vanlig frontkamera, en IR lyskaster og et kamera som leser av lyset fra IR. Tilsvarende men noget mer sofistikert løsning har de på sine Surface Pro modeller.

 

Jeg sier ikke MS var først heller, om man ser på 3. Part tilleggsutstyr, men det var veldig tidlig ute som mobil/pc produsent med innebygget løsning, og i alle fall lenge før Apple.

 

Står ikke noe sted i artikkelen at Apple var først. Bare at de gjorde den populær. Og det stemmer vel? Med mindre du er en av de som hater skjermleppa, så må du jo innrømme at "alle" andre har kommet etter?

 

Lumia 950 var en bra telefon da den kom, og holder fortsatt mål i de fleste sammenhenger. Bare ikke software-messig, der den er blitt fullstendig bortglemt av både utviklere og Microsoft selv. Og ja, jeg har en. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke dere i starte med testing om telenor/telia har støtte for VoLTE/Wifi-tale?siden dette er noe ikke alle telefoner støtter ut av boksen på norske nettverk vil dette ha noe og si hva folk kjøper? enda bedre om dette også kom fram på prisguide.no som en funksjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Denne telefonen har bare skjerm foran. Og bue på kantene. Hvor pokker skal man holde denne for å ikke komme borti noe da? Jeg synes Samsung ble feil for meg den dagen de kun kom med slike Edgetelefoner. Skjønner ikke hva folk har imot litt rammer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykke til med å selge en Oppo så dyrt

 

Det ville da ikke være første gang Oppo lager produkter høyt priset. De var vel entusiast-priset på DVD- og Blu-raymarkedet.  

 

 

Oppos nye Blu-ray spiller BDP-103 er den beste Blu-ray spilleren vi har testet! [Lyd og Bilde] 

 

 

Blurayspilleren andre må strekke seg etter [tu.no]

 

Innstegsmodellen kostet vel 6000 kroner, når jeg kjøpte Pioneer til en tredjedel av prisen. 

 

Når det gjelder mobiltelefoner har jeg heller ikke inntrykk av at Oppo lager rimelige produkter. Ikke alle kineserne underpriser seg. Ikke på alle produktene, i alle fall. 

 

PS. Oppo gjør det ikke så verst, med en markedsandel på 7-8%. Det hadde de nok aldri på DVD-spillere. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lykke til med å selge en Oppo så dyrt

 

Det ville da ikke være første gang Oppo lager produkter høyt priset. De var vel entusiast-priset på DVD- og Blu-raymarkedet.  

 

 

Oppos nye Blu-ray spiller BDP-103 er den beste Blu-ray spilleren vi har testet! [Lyd og Bilde] 

 

 

Blurayspilleren andre må strekke seg etter [tu.no]

 

Innstegsmodellen kostet vel 6000 kroner, når jeg kjøpte Pioneer til en tredjedel av prisen. 

 

Når det gjelder mobiltelefoner har jeg heller ikke inntrykk av at Oppo lager rimelige produkter. Ikke alle kineserne underpriser seg. Ikke på alle produktene, i alle fall. 

 

PS. Oppo gjør det ikke så verst, med en markedsandel på 7-8%. Det hadde de nok aldri på DVD-spillere. 

Eier selv en oppo 103d. Og den er verd hver krone.

Synd de bomma litt med 200 serien og de har nå lagt ned hele dvd/bd produksjonen så det blir ikke noen 300 serie.

 

Og det må vel knapt kun være mobil anmeldere som bryr seg om kantløse mobiler.

Gi meg heller en mobil som jeg kan holde uten at den skvetter ut av henda på meg, eller Gud forby, jeg kan gi noen for og se på et bilde uten at fjørten tusen touch kommandoer aktiveres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når de implementerer fingeravtrykk hvor som helst på skjermen, dør face id fullstendig, langt bedre løsning siden man tross alt må ta på skjermen uansett

 

Som jeg sa, Fingeravtrykk-ID fungerer veldig dårlig for meg som jobber mye med hendene. Jeg antar at jeg heller ikke er den eneste som sliter med Fingeravtrykk-ID, så jeg ser ingen grunn til at face-ID dør ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne telefonen har bare skjerm foran. Og bue på kantene. Hvor pokker skal man holde denne for å ikke komme borti noe da? Jeg synes Samsung ble feil for meg den dagen de kun kom med slike Edgetelefoner. Skjønner ikke hva folk har imot litt rammer.

 

Enig. Jeg har en Samsung S8, og synes det er noe herk at den ikke har rammer. Vanskelig å holde, og kanten på filmer forsvinner utenfor skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

"Oppo har i stedet valgt Apple-veien da de skulle lage ansiktsgjenkjenning."

 

Det er vel ikke å komme utenom at dere krediterer Apple for den såkalte leppen, men nå mener dere Apple var først her også?

 

Merkelig nok har min eldgamle Lumia 950XL vanlig frontkamera, en IR lyskaster og et kamera som leser av lyset fra IR. Tilsvarende men noget mer sofistikert løsning har de på sine Surface Pro modeller.

 

Jeg sier ikke MS var først heller, om man ser på 3. Part tilleggsutstyr, men det var veldig tidlig ute som mobil/pc produsent med innebygget løsning, og i alle fall lenge før Apple.

 

 

Slik jeg leser konteksten, så krediterer de vel ikke Apple for leppen, men faktisk for FaceID teknologien?

 

De (Apple) er da og såvidt meg bekjent de første som gjorde denne type teknologi allment tilgjengelig på mobiltelefon, i form av en faktisk funksjon, uavhengig av hvor mange som har syslet med tilsvarende ting i andre produkter?

Lenke til kommentar

ing.300x169.jpg

Find X løfter et kamera fra «ryggen» hver gang du skal åpne telefonen.

 

SNIKTITT: Oppo Find X Endelig en mobiltelefon som er bare skjerm

 

"Endelig en mobiltelefon som bare er skjerm.."

 

Når skal dere slutte med denne type overskrifter?

 

Har dere noe å basere det på at dette er noe folk flest ønsker? Utenom dere i redaksjonen, kjenner du mange som etterspør dette?

 

Det hele er blitt en unyttig hype, som ikke har noe som helst med å gjøre på hvor god en telefon er eller ikke. Allikevel virker det som dere vektlegger det enormt i testene deres.   Det har dessverre vært mange slike hyper opp igjennom, som f.eks megapixler-racet.

 

Kanskje dere heller kunne fokusert på ting som faktisk er nyttige/viktige. Satt på spissen mente dere jo f.eks at vanntetthet var en gimmick / ikke målbar eller viktig nok funksjon helt til Apple kom med det også.

 

 
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...