Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulovlig binding av bredbånd (Telenor)?


Anbefalte innlegg

Du har sammenlagt fått svar her, men kortversjonen er som følger: 

 

Du har sannsynligvis hatt bindingstid mot Telenor på tjenester over fiber. Etter denne perioden kan du velge å si opp. La oss si 1 år. Telenor har like vel rett til å ikke leie ut fiberen i 3 eller 5 år etter de har bygget ut nettet for å dekke sine egne kostnader. I perioden mellom her kan du velge mellom ingen nett, eller telenor nett over fiberkabelen. 

 

Etter bindingen mot andre levrandører går ut kan de leie wholesale, altså at NextGenTel e.l. kun står for utstyr etter grensesnitt (etter ONT). 

 

Canal Digital bruker ofte RF(coax) på sine TV-løsninger, noe Telenor ikke gjør(de kjører alt over ethernet). Derfor må det være RF-moduler i sentralene. Det finnes rett og slett tekniske begrensninger på dette, selv om du ikke forstår hvorfor det er sånn. 

 

Dette vil nok bli utfallet av saken din. Det er fritt frem å kritisere Telenor for å være eneste tilbyder, men har du tenkt på at det fritt frem for alle andre å bygge ut også? Kanskje vi skal være glad for at Telenor bygger infrastruktur, i stedet for å klage på at de ikke vil gi det bort til noen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Canal Digital bruker ofte RF(coax) på sine TV-løsninger, noe Telenor ikke gjør(de kjører alt over ethernet). Derfor må det være RF-moduler i sentralene. Det finnes rett og slett tekniske begrensninger på dette, selv om du ikke forstår hvorfor det er sånn.

Det er kun å skaffe omformer eller leie utstyr fra telenor.

Hele handler om å gjøre de vanskelig for kundene å velge.

Sitter man på pengersekken og kun finner argumenter for fibernett skal være lukket vil man finne det.

Problemet NKOM ikke får laget felles løsning for alle levrandører som har monipol da kan telenor si de er eneste som blir pålagt å leie.

 

Jeg tror coax vil forsvinne om noen år slik som kobernettet telenor og canaldigital blir slått sammen men vil ta stund før alle merker det. Det er fysisk mulig å velge iptv om platformen er åpenet for det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er dårlig argument vi vet telenor går i pluss, alikevell klager de på enkelte steder ikke er lønnsont taper på å selge kobber.

Så er telenor sin feil det. Ikke nextgentel eller homenet.

Dekke opp kostnadene er vel heller å utnytte sin markedposisjon det er snakk om.

Skjønner ikke helt hva du skriver, men Telenor - der skattebetalerne er majoritetseier - er forpliktet til å tjene penger. Eller "gå i pluss" som du sier, som betyr at du har høyere inntekter enn utgifter...
Lenke til kommentar

Du har sammenlagt fått svar her, men kortversjonen er som følger: 

 

Du har sannsynligvis hatt bindingstid mot Telenor på tjenester over fiber. Etter denne perioden kan du velge å si opp. La oss si 1 år. Telenor har like vel rett til å ikke leie ut fiberen i 3 eller 5 år etter de har bygget ut nettet for å dekke sine egne kostnader. I perioden mellom her kan du velge mellom ingen nett, eller telenor nett over fiberkabelen. 

 

Etter bindingen mot andre levrandører går ut kan de leie wholesale, altså at NextGenTel e.l. kun står for utstyr etter grensesnitt (etter ONT). 

 

Canal Digital bruker ofte RF(coax) på sine TV-løsninger, noe Telenor ikke gjør(de kjører alt over ethernet). Derfor må det være RF-moduler i sentralene. Det finnes rett og slett tekniske begrensninger på dette, selv om du ikke forstår hvorfor det er sånn. 

 

Dette vil nok bli utfallet av saken din. Det er fritt frem å kritisere Telenor for å være eneste tilbyder, men har du tenkt på at det fritt frem for alle andre å bygge ut også? Kanskje vi skal være glad for at Telenor bygger infrastruktur, i stedet for å klage på at de ikke vil gi det bort til noen andre?

Takk for forklaring.

Ja, jeg skal være veldig glad for at Telenor la fiber, vi betalte jo latterlig lite for å få lagt det helt inn i huset.

Men hadde jo håpet på flere muligheter etter hvert. Og jeg ville jo helst ha alle tjenestene fra én leverandør..

Og der har Canal Digital en god pakke.

Det hele begynte forresten med at jeg fikk et kjempetilbud fra de, men så viste det seg at det var fra parabol-selskapet, men det fikk jeg ikke med. Jeg fikk jo umiddelbart tilgang til å teste ut tilbudet med app på telefonen, og caste til tv'en, uten bokser eller kabel!

Det hadde jo vært det optimale!

Men du måtte ha en boks i huset for å bruke den etter testen, men den fikk jeg jo gratis.

Da jeg fant ut at det var parabol, ville jeg bytte til kabel, men det er et annet selskap, så de klarte jo ikke å overføre meg dit. Da fikk jeg litt dårligere tilbud, og så forlangte de at jeg måtte bestille alt fra Telenor, som hadde enda dårligere tilbud..

Så da blir det litt delt, med TV fra CD. Nå vurderer vi å droppe det, for etter å vært uten TV noen måneder, så klarer vi jo oss ganske bra. Ser på NRK og TV2 Sumo på appene på Tv'en, så det er kun Sume abb. Ellers ser vi mest på film/serier på Viaplay og de to nevnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du skriver, men Telenor - der skattebetalerne er majoritetseier - er forpliktet til å tjene penger. Eller "gå i pluss" som du sier, som betyr at du har høyere inntekter enn utgifter...

Forskjell å tjene penger å utnytte svakstilte i samfunnet og leve med toppleder med 50 miliarder i årslønn.

Men kundeservice i gjennomsnitt får utbetalt 150 000 kr årlig i lønn. Så tar ikke innlegget ditt særlig seriøst.

Man driver ikke busniess på den useriøse måten. Ellers får man ikke særlig godt omdømme. Nå er vel kanskje det litt overdrivet men du ser poenget. Syns telenor fortjener bøter men alikevell hjelper det ikke. For de vil fortsette å bryte loven og unskylde seg med det er avtalebrudd mot tv2 nrk og tvnorge å ikke tvinge folk i TV avtale med bredbånd. Og må øke linjeleie til 300 kr måneden for å få bort problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forskjell å tjene penger å utnytte svakstilte i samfunnet og leve med toppleder med 50 miliarder i årslønn.

Men kundeservice i gjennomsnitt får utbetalt 150 000 kr årlig i lønn. Så tar ikke innlegget ditt særlig seriøst.

Man driver ikke busniess på den useriøse måten. Ellers får man ikke særlig godt omdømme. Nå er vel kanskje det litt overdrivet men du ser poenget. Syns telenor fortjener bøter men alikevell hjelper det ikke. For de vil fortsette å bryte loven og unskylde seg med det er avtalebrudd mot tv2 nrk og tvnorge å ikke tvinge folk i TV avtale med bredbånd. Og må øke linjeleie til 300 kr måneden for å få bort problemet.

Hvorfor finner du på tilfeldige tall, LMH1? 50 milliarder er på ingen måte realistisk lederlønn her på berget. Du bommer med en faktor på tusen i anslaget ditt, og det bidrar til at ingen gidder ta deg seriøst. Slutt å finne på tall. Slutt å bruke tall i innleggene dine.

 

Kundeservice får heller ikke 150k i året. De får nok minimum det doble, om det er i norsk stilling. 

 

Kort sagt - du slenger ut tall, som er åpenbart på trynet. Den eneste som ikke ser det er muligens deg selv. Har du noen sinne hatt en jobb? Du er bedre tjent med å ikke finne på spinnville påstander. Da kan det tenkes folk er villige til å lytte til deg.

 

For det er ikke eneste gang du kommer med tilfeldige tall uten grunnlag i virkeligheten. Det er i påfallende mange innlegg.

Endret av barfoo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forskjell å tjene penger å utnytte svakstilte i samfunnet og leve med toppleder med 50 miliarder i årslønn.

Men kundeservice i gjennomsnitt får utbetalt 150 000 kr årlig i lønn. Så tar ikke innlegget ditt særlig seriøst.

Man driver ikke busniess på den useriøse måten. Ellers får man ikke særlig godt omdømme. Nå er vel kanskje det litt overdrivet men du ser poenget. Syns telenor fortjener bøter men alikevell hjelper det ikke. For de vil fortsette å bryte loven og unskylde seg med det er avtalebrudd mot tv2 nrk og tvnorge å ikke tvinge folk i TV avtale med bredbånd. Og må øke linjeleie til 300 kr måneden for å få bort problemet.

Like greit...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...