Gå til innhold

Asus' superskjerm koster 26 000(!) kroner og kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spesielt dyrt med tanke på teknologien i skjermen.

TV har akkurat begynt å nå 120hz og de kostet langt over 20.000.

Når den i tillegg har g-sync og 4ms lag så virker det straks ganske billig.

 

 

TV-er med 100Hz og 120Hz paneler er da ikke spesielt unormalt og er da noe vi har hatt i en god stund? Det som har begynt å komme er muligheten for 120Hz input på disse TV-ene da dette tidligere ikke har vært noe fokus da TV-er primært har vært benyttet til TV-sendinger, konsoller (30-60Hz) og mediastreaming hvor det ikke har eksistert noe innhold over 60Hz.

 

Nå har det blitt større fokus på 120Hz inputs på grunn av HFR (TV og streaming i over 60Hz), flere kobler til PC-er som ønsker over 60Hz osv.. Men dette har jo først og fremst vært en begrensning på input og ikke skjermpanelene i seg selv.

 

 

Adaptive-Sync er jo heller ikke noe voldsomt revolusjonerende eller fordyrende. Igjen så har det ikke vært noe behov eller etterspørsel etter dette på TV-er da konsoller, streaming osv ikke har hatt noe støtte for dette. Nå som Microsoft ser ut til å pushe Free Sync til Xbox One så vil vi trolig se flere TV-er som begynner å støtte dette. Igjen så har det fint lite med fordyrende teknologi å gjøre, det handler mer om at det er finesser det har vært null etterspørsel etter på TV-er.

 

 

Det er egentlig ingenting med denne skjermen som tilsier at den skal være såpass dyr. Når vi får 55-tommer 4K HDR (HDR10+Dolby Vision) LG OLED med 120Hz input til 14'000 kr så er det temmelig søkt at en 27-tommer med AHVA-panel skal koste 26'000 kr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

De aller fleste tv skjermer bruker interpolering, og kan ikke vise ekte 120hz.

144hz er også hurtigere.

 

Freesync er en dårligere teknologi enn g-sync. Det bringer med seg mer input lag.

 

LG sin c7 støtter ikke 120hz i 4k. Det har ikke g-sync. Det har input lag på 21,3-104, 7 ms.

Det når heller ikke 1000nit, men 733.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Antar at gaming-entusiaster heller velger en god 21:9 ultrawide monitor nå? Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en ny rig, hadde jeg mye heller gått for det. Hvis man også bruker datamaskinen flere timer daglig til arbeid, så blir en 4K skjerm være mye mer behagelig for tekst og lesing. En skjerm til 26000 kr som krever to 1080 eller 1080ti kort for å gi mening, blir definitivt ikke for menigmann.

Lenke til kommentar

Antar at gaming-entusiaster heller velger en god 21:9 ultrawide monitor nå? Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en ny rig, hadde jeg mye heller gått for det. Hvis man også bruker datamaskinen flere timer daglig til arbeid, så blir en 4K skjerm være mye mer behagelig for tekst og lesing. En skjerm til 26000 kr som krever to 1080 eller 1080ti kort for å gi mening, blir definitivt ikke for menigmann.

 

Nå kommer jo de nye kortene straks, og de skal vel fungere enda bedre med 4k.

Hva gjelder 21:9 så ligger dagens skjermer med lav lysstyrke, lavere Hz, til en pris på 10.000.

Det skal komme nye med bedre spesifikasjoner, men det kan fort bli dyrt det også.

Lenke til kommentar

 

Ikke spesielt dyrt med tanke på teknologien i skjermen.

TV har akkurat begynt å nå 120hz og de kostet langt over 20.000.

Når den i tillegg har g-sync og 4ms lag så virker det straks ganske billig.

 

Hehe, ser på 200 Hz tv for 12k

Kan du lenke en 120Hz for 20k

Finnes ikke TVer som leverer 200hz refresh rate, det er en marketing gimmick. I allefall ikke som jeg kjenner til og i allefall ikke i 4k uhd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ikke spesielt dyrt med tanke på teknologien i skjermen.

TV har akkurat begynt å nå 120hz og de kostet langt over 20.000.

Når den i tillegg har g-sync og 4ms lag så virker det straks ganske billig.

 

Hehe, ser på 200 Hz tv for 12k

Kan du lenke en 120Hz for 20k

Du har neppe 200hz input fra pc :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...