Gå til innhold

Asus' superskjerm koster 26 000(!) kroner og kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg syntes er synd er at disse entusiastskjermene som gradvis blir større og bedre, blir bare dyrere over tid. De 27" skjermene med G-sync, 144hz og alt det der har vært ute i mange år nå, holder seg i pris, og forbedrede modeller legger kommer inn med enda noen høvdinger på toppen. Vi er kanskje litt for vant med å se at hardware-prisene går ganske raskt ned etterhvert som det kommer inn bedre modeller, men det er ikke så gøy å vente 5 år eller mer for at skjermen du har lyst på skal bli billig nok til å forsvare et kjøp. 

Lenke til kommentar

Uheldigvis så er det bare i USA at ASUS sin "null-pixel" garanti gjelder.

 

I Norge kan man rett og slett glemme alt av pixel garanti, da de følger europeiske regler som sier du kan ha opp til 5 døde pixler uten å få den bytta.

 

Ville du kjøpt en skjerm til 26 lapper med 5 døde pixler?

 

Mitt råd her, kjøp på WEB Slik at du kan benytte angreretten....kjøpes denne i butikk har du i de fleste tilfeller ikke angrerett (bortsett fra Power/Elkjøp o.l med åpent kjøp)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

 

Jeg måtte bytte 2 av mine skjermer sist jeg handlet fra ASUS...Aldri mer ASUS....

Lenke til kommentar

Uheldigvis så er det bare i USA at ASUS sin "null-pixel" garanti gjelder.

 

I Norge kan man rett og slett glemme alt av pixel garanti, da de følger europeiske regler som sier du kan ha opp til 5 døde pixler uten å få den bytta.

 

Ville du kjøpt en skjerm til 26 lapper med 5 døde pixler?

 

Mitt råd her, kjøp på WEB Slik at du kan benytte angreretten....kjøpes denne i butikk har du i de fleste tilfeller ikke angrerett (bortsett fra Power/Elkjøp o.l med åpent kjøp)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

 

Jeg måtte bytte 2 av mine skjermer sist jeg handlet fra ASUS...Aldri mer ASUS....

Lenke til kommentar

Uheldigvis så er det bare i USA at ASUS sin "null-pixel" garanti gjelder.

 

I Norge kan man rett og slett glemme alt av pixel garanti, da de følger europeiske regler som sier du kan ha opp til 5 døde pixler uten å få den bytta.

 

Ville du kjøpt en skjerm til 26 lapper med 5 døde pixler?

 

Mitt råd her, kjøp på WEB Slik at du kan benytte angreretten....kjøpes denne i butikk har du i de fleste tilfeller ikke angrerett (bortsett fra Power/Elkjøp o.l med åpent kjøp)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

 

Jeg måtte bytte 2 av mine skjermer sist jeg handlet fra ASUS...Aldri mer ASUS....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uheldigvis så er det bare i USA at ASUS sin "null-pixel" garanti gjelder.

 

I Norge kan man rett og slett glemme alt av pixel garanti, da de følger europeiske regler som sier du kan ha opp til 5 døde pixler uten å få den bytta.

 

Ville du kjøpt en skjerm til 26 lapper med 5 døde pixler?

 

Mitt råd her, kjøp på WEB Slik at du kan benytte angreretten....kjøpes denne i butikk har du i de fleste tilfeller ikke angrerett (bortsett fra Power/Elkjøp o.l med åpent kjøp)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

 

Jeg måtte bytte 2 av mine skjermer sist jeg handlet fra ASUS...Aldri mer ASUS....

Derfor bruker vi angrefrist. 45 dager på komplett.no ;)

 

Er jo samme med alle produsenter. Asus lager ikkje panelene.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Ikke spesielt dyrt med tanke på teknologien i skjermen.

TV har akkurat begynt å nå 120hz og de kostet langt over 20.000.

Når den i tillegg har g-sync og 4ms lag så virker det straks ganske billig.

 

Hehe, ser på 200 Hz tv for 12k

Kan du lenke en 120Hz for 20k

Då har du blivit lurad.

Lenke til kommentar

 

Den klarer ikke det med 4K oppløsning så da er fjorårets B7 til 13.990 like god med 120Hz@1080P

 

LG C8 Supported resolutions

LG B7 Supported resolutions

LG b7 støtter ikke hfr. Det gjør derimot c8.

 

Men nå er det vel gaming vi snakker om her er det ikke? Det er kun internt innhold fra TVen som støtter HFR. Alt eksternt er låst til enten 1080p@120Hz eller 2160p@60Hz

Lenke til kommentar

 

 

Den klarer ikke det med 4K oppløsning så da er fjorårets B7 til 13.990 like god med 120Hz@1080P

 

LG C8 Supported resolutions

LG B7 Supported resolutions

LG b7 støtter ikke hfr. Det gjør derimot c8.

 

Men nå er det vel gaming vi snakker om her er det ikke? Det er kun internt innhold fra TVen som støtter HFR. Alt eksternt er låst til enten 1080p@120Hz eller 2160p@60Hz

 

 

Altså dritt til gaming :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...