Gå til innhold

Asus' superskjerm koster 26 000(!) kroner og kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en latterlig idiotisk pris! Så mye er den ikke verdt! Asus følger etter den svindyre elektronikk bølgen.

Vel, har det alltid vært med nye ting som er high end, og vesentlig bedre enn nåværende produkter.

 

Nå finnes det bare 4k 60hz skjermer. Denne er 4k 144hz med g-sync og hdr. Jeg synes det også er dyrt. Det synes jeg også om ferrari bil.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Antar at gaming-entusiaster heller velger en god 21:9 ultrawide monitor nå? Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en ny rig, hadde jeg mye heller gått for det. Hvis man også bruker datamaskinen flere timer daglig til arbeid, så blir en 4K skjerm være mye mer behagelig for tekst og lesing. En skjerm til 26000 kr som krever to 1080 eller 1080ti kort for å gi mening, blir definitivt ikke for menigmann.

 

Hatt 34" ultrawide med g-sync over 1år nå. Kommer ikke til å oppgradere til dette nei. Ultrawide er så utrolig behagelig å sitte med + ikke helt halvgæli å kjøre siden det er 3440x1440.
Lenke til kommentar

Synes at det har tatt av litt mtp tilbehørsprisene de siste årene hvor forbedringene for min del synes å være marginale. Tastatur til 2000, headset til 4000, mikrofon til 1500, mus til 1800 og nå skjerm til 25000+. Dyrt å være kar fårn si.

 

Du står fritt til å kjøpe rimeligere varianter hvis du mener at produktene ikke faller i smak i forhold til kostnaden. Du sier imot deg selv. Hvis utstyret med høyest pris ikke er særlig bedre, trenger du heller ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar

Før noen tester forsinkelsen denne skjermen gir i praksis er den ikke verd en tanke.

 

Sannsynligvis får man får skjermer som er bedre egnet til spilling til én tiendedel av prisen av denne.

Gode skjermer til 2500kr har man allerede. 24 -27" 1080p og 144hz, uten noe mere.

 

Men 60hz tv til 26000kr kjøper folk.... ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Kan skrive under på at forskjellen mellom 1440p m/SMAA og 2160p/4K i spill er ikke den helt store. Har en iMac Pro med 5K skjerm, og spiller en del i Bootcamp. En større fordel med 4K kommer først når man driver med andre ting, som epost, nettleser, Office osv. Skulle jeg kjøpt meg en ny dedikert spillmaskin, så hadde jeg heller gått for en ultrawide 34" eller 38" skjerm.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

totalt waste med 4K på 27 tommer du vil ikke se forskjell på 1440 på 27 tommer med mindre du sitter 20 cm fra skjermen. 4K bør ha minst 34 tommer før det er noe poeng. 26.000 kr er fullstandig galskap og man må enten være rik eller idiot for å betale det. https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

 

Feil. Jeg har en Asus g-sync 4k 27" , og den er helt topp som skjerm nr 2. Flott til det meste. Bruker den ikkje til hovedskjerm, fordi jeg ikkje liker 60hz. 4k på 27" er helt konge. Sitter ca 1 meter fra.

 

Arbeid på en 4k skjerm er også digg. Er vel typisk dem som ikkje har det, som klager på at det er elendig :p

 

26k er ikkje mere galskap enn å kjøpe en TV med 60hz til 26k (uansett hvor stor den måtte være)

 

Det er også galskap å kjøpe en bil til flere hundre tusen kroner, når man får en billigere bil som gjør samme jobben. Kjøre fra A til B...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...