Gå til innhold

Flere nye TV-er fra Samsung får støtte for 120 Hz, FreeSync og VRR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Freesync fordrer jo AMD skjermkort og jeg har ingen planer om å skifte leir :-P

 

Men ja, g-sync har jo veldig dårlig utvalg av skjermer hvis man vil opp i 21:9 og større enn 30". Jeg har hatt en 21:9 29" skjerm i mange år nå, den fungerer greit, men har native 60 Hz. Klokket den til 79 Hz.

 

Men kunne tenkt meg å hatt feks 33-35" 21:9 med 2560x1080 oppløsning og kanskje 100-120hz og g-sync.

 

Lurer litt på om det er dumt å kjøpe ny skjerm nå, vil anta det kommer nye i løpet av året med høy hz og HDR osv.. Ryktet er at veldig få kjøpte 4K gaming skjermene, så kanskje vi får mange 21:9? :-)

Lenke til kommentar

Begge konsollprodusentene benytter AMD Gpu. Dette er nok noe som blir hyppig brukt i Playstation 5 og Xbox -whatever- fremover. Artig å se Tvene utvikler seg og, 7 ms er helt spillbart - Synd dette kun gjelder i 1080p...men gi det et par år så gjelder det nok 4k og

Lenke til kommentar

Jeg har lenge siklet på HDMI 2.1, mest pga 4K@120hz, men så snart jeg fikk vite at det blir innebygget et alternativt til AMD FreeSync og Nvidia g-sync i selve standarden (VRR) ble jeg litt... trang i buksen.

 

Da skal det i teorien ikke spille noen som helst rolle om du har enten et AMD- eller Nvidia skjermkort med tanke på screen-tearing, ettersom VRR ordner dette for deg. Det er veldig krevende per i dag i kjøre et moderne spill i 4K og samtidig i 120fps, så med VRR (på lik linje med teknologiene til Nvidia og AMD) merkes ikke framedrops med screen-tearing osv. Ingen krise om spillet dropper til 90fps, for da kjøres TVen i 90hz automatisk så sant VRR er aktivert.

 

Derfor har jeg ventet med å anskaffet meg 75" TV til min leilighet (har hatt 55" siden 2013), for jeg vil ha den ultimate TVen; en som ikke er på vei til å bli utdatert. 60hz er litt lite til visse spillsjangre synes jeg, etter å ha skjemt meg ut med 144hz skjermer til data.

 

Jeg er nok en Intel og Nvidia mann, men jeg håper på god konkurranse fra AMD sin side. Blir AMD en bauta på high-end CPU-fronten, skal dette sterkt vurderes. Nvidia har derimot en god del proprietær teknologi som brukes i nyere spill (Nvidia Hairworks osv), som for min del låser meg fast til Nvidia.

Lenke til kommentar

Hvor lang er veien og gå før man virkelig får en perfekt tv! Samsung sliter med bilde som lever sitt eget liv med tanke på dimming, Noe som irriterte meg. Bytta 3 samsung tver før valget falt for oled tv. Er mye mer fornøyd med den. Men oled er heller ikke bra nok enda. Bildet kan være for mørkt til tider. Og samme problem som med gamle plasma tven, at bildet kan brenne seg fast. Men heller oled enn samsung!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...