Gå til innhold

TEST: Huawei MediaPad M3 Lite vs iPad 9,7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i denne «testen». Forsøkte selv en mediapad m3 lite en periode og irriterte meg veldig over oppløsnongen på netflix, samt at det ikke var mulig å spille av serier fra hbo på nettbrettet.. kontakter kundestøtte ihos huawei, og fikk til svar at m3 lite ikke støtter denne appen..

 

Egentlig synd, for jeg har inntrykk av at slike ting er felles for mange androidbrett.

 

Men du veden for en lyd det var i brettet. Rene stereoanlegget. Hadde det kke vært for alle begrensningene hadde jeg garantert hatt det ennå, men bytter heller over til ipad...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv en mediapad m3 lite og den fungerer glimrende til mitt bruk, gikk fra ipad 4 til ipad air 2 til denne og har ikke angret et sekund.
Takket være åpent os har det støtte for Kodi, iYTBP og Tachiyomi, apper som er klart overlegne det du får lastet ned til iPad. 16:9 og gode høyttalere er heller ikke til å forakte om du ser mye på video. Trenger jeg mer lagring slenger jeg bare i et minnekort.
Spillytelsen er dog laber og netflix i 480p trekker ned for de som er interessert i det. Jeg har fått 3 oppdateringer til nå i den tiden jeg har hatt nettbrettet.

Endret av oddi
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Snapdragon 425? Jeg fatter ikke hvorfor de ikke setter en iallefall en prosessor fra 6 serien for da snakker vi ført 3ganger ytelsen. Vi snakker om rundt 200kr for en SOC i snapdragon 600 serien. Her har dem kanskje spart 50-100kr ved å velge en forferdelig dårlig SOC

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dårlig utvalg av billige, men gode, Android nettbrett for tiden.

Jeg er glad jeg fikk tak i et Lenovo Tab 4 Plus på tilbud til kr 2300. Det ser ut til å være litt kjappere og mer lagringsplass enn M3 Lite, og kona er fornøyd med det som oppgradering fra Nexus 9.

 

Bestilte nettopp et CHUWI Hi9 til meg selv fra Kina, vil se om det kan erstatte min iPad Mini 2 på reiser. Kan neppe konkurrere med batteritiden på iPad, men har en helt annen pris.

https://www.banggood.com/Original-Box-CHUWI-Hi9-64GB-MTK8173-Quad-Core-8_4-Inch-Android-7_0-Tablet-PC-p-1238867.html

Har ikke hatt nettbrett med laminert skjerm ennå, men vet fra mobiler og PC-er at det hjelper mye på bildekvaliteten.

https://www.slashgear.com/chuwi-hi9-android-tablet-review-31517556/

http://www.zdnet.com/product/chuwi-hi9-android-tablet/

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Det er dårlig utvalg av billige, men gode, Android nettbrett for tiden.Jeg er glad jeg fikk tak i et Lenovo Tab 4 Plus på tilbud til kr 2300. Det ser ut til å være litt kjappere og mer lagringsplass enn M3 Lite, og kona er fornøyd med det som oppgradering fra Nexus 9.Bestilte nettopp et CHUWI Hi9 til meg selv fra Kina, vil se om det kan erstatte min iPad Mini 2 på reiser. Kan neppe konkurrere med batteritiden på iPad, men har en helt annen pris.

Spennende. Du må skrive litt om erfaringer med det nettbrettet når du får det. Kan være interessant å prøve

Lenke til kommentar

Jeg har et Chuwi Hi8. Atom z3735f prosessor , Android 4.4(?) and Windows 8. Kjøpte det i 2015. Betalte ca 1200kr for det.

 

Dårlig batteritid , 4timer?

Når det er i bruk så kan det ikke lades (Strøm inn og strøm ut er omtrent lik)

Plast forran skjermen (Ikke glass)

Byggekvaliteten er OK minus. Kun plastikk ,men ikke noe flex

Brukerstøtte kan du bare glemme.

 

Har fortsatt min Google Nexus 7 2013 med Snapdragon 400. Denne fungerer faktisk overaskende bra idag ,men må si at jeg ikke ser så mye nytte i en 7" nettbrett. Det går ned i en bukselumme, men nå som de fleste mobiltelefoner er rundt 6" så er det ikke så mye ekstra skjermareal.

Lenke til kommentar

Dette er min erfaring også. Har eid iPad siden toeren ble lansert, og ved hvert bytte har jeg hatt et håp om å kunne kjøpe et Androidbrett. De har kommet til kort hver gang. Har produsentene (og Google) gitt opp formatet?

 

S3 kan muligens fungere? Men den koster jo skjorta og har knapt rørt deg i pris siden den kom. Og når apper fungerer suboptimalt for formatet så hjelper det jo egentlig ikke allverden uansett om skjerm og hastighet er bra nok.

 

Har et gammel Nexus 7 (2012) som gjorde nytten på en lengre reise på andre siden av jorden (passet i lomma) og det fungerte jo greit nok, men ikke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er min erfaring også. Har eid iPad siden toeren ble lansert, og ved hvert bytte har jeg hatt et håp om å kunne kjøpe et Androidbrett. De har kommet til kort hver gang. Har produsentene (og Google) gitt opp formatet?

 

S3 kan muligens fungere? Men den koster jo skjorta og har knapt rørt deg i pris siden den kom. Og når apper fungerer suboptimalt for formatet så hjelper det jo egentlig ikke allverden uansett om skjerm og hastighet er bra nok.

 

Har et gammel Nexus 7 (2012) som gjorde nytten på en lengre reise på andre siden av jorden (passet i lomma) og det fungerte jo greit nok, men ikke mer.

 

google har satset på chromebook, da og med egenproduserte Pixelbook (:

Lenke til kommentar

 

Dette er min erfaring også. Har eid iPad siden toeren ble lansert, og ved hvert bytte har jeg hatt et håp om å kunne kjøpe et Androidbrett. De har kommet til kort hver gang. Har produsentene (og Google) gitt opp formatet?

S3 kan muligens fungere? Men den koster jo skjorta og har knapt rørt deg i pris siden den kom. Og når apper fungerer suboptimalt for formatet så hjelper det jo egentlig ikke allverden uansett om skjerm og hastighet er bra nok.

Har et gammel Nexus 7 (2012) som gjorde nytten på en lengre reise på andre siden av jorden (passet i lomma) og det fungerte jo greit nok, men ikke mer.

google har satset på chromebook, da og med egenproduserte Pixelbook (:

Nja ... det stemmer jo forsåvidt. Men som et alternativ til nettbrett? Android promoteres jo fremdeles som en nettbrettplattform, ser bare ikke særlige framskritt og lurer på om det er produsentene eller Google/Android (eller en kombinasjon) som er hemskoen...

Lenke til kommentar

Jeg betalte under 2600kr for mitt Huawei Mediapad M3 ( ikke lite) når jeg kjøpte det for 4-5 måneder siden, så hvorfor i alle dager sammenligner dere ikke det istedenfor?

 

Et slikt nettbrett vil vel først og fremst bli brukt til underholdning i form av filmer, tv-serier og spill, og da burde dere vektlagt det å ha minnekort mye mer.

Lenke til kommentar

Har selv en mediapad m3 lite og den fungerer glimrende til mitt bruk, gikk fra ipad 4 til ipad air 2 til denne og har ikke angret et sekund.

Takket være åpent os har det støtte for Kodi, iYTBP og Tachiyomi, apper som er klart overlegne det du får lastet ned til iPad. 16:9 og gode høyttalere er heller ikke til å forakte om du ser mye på video. Trenger jeg mer lagring slenger jeg bare i et minnekort.

Spillytelsen er dog laber og netflix i 480p trekker ned for de som er interessert i det. Jeg har fått 3 oppdateringer til nå i den tiden jeg har hatt nettbrettet.

 

Om du har 16:9 skjerm, er det ikke da Mediapad M3 du har? og ikke Lite?

 

https://www.tek.no/artikler/test-huawei-mediapad-m3-8-4/365452

Lenke til kommentar

Tja, kjøpte tre nettbrett fra kina til ungene, til 800 kr stykket, og de fungerer helt utmerket, både til youtube, spilling (minecraft går så det suser) og surfing på nett. Batterikapasiteten er også ok. Eneste minuset var at de ble levert uten norsk ladeplugg, men det var enkelt å få tak i. Så å bruke 3500 kr på et nettbrett er vel egentlig noe unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...