Gå til innhold

TEST: Huawei MediaPad M3 Lite vs iPad 9,7


Anbefalte innlegg

Dette er min erfaring også. Har eid iPad siden toeren ble lansert, og ved hvert bytte har jeg hatt et håp om å kunne kjøpe et Androidbrett. De har kommet til kort hver gang. Har produsentene (og Google) gitt opp formatet?

 

S3 kan muligens fungere? Men den koster jo skjorta og har knapt rørt deg i pris siden den kom. Og når apper fungerer suboptimalt for formatet så hjelper det jo egentlig ikke allverden uansett om skjerm og hastighet er bra nok.

 

Har et gammel Nexus 7 (2012) som gjorde nytten på en lengre reise på andre siden av jorden (passet i lomma) og det fungerte jo greit nok, men ikke mer.

 

Komme til kort? F.eks Z3 compact og Z4 fra Sony overgikk eller i det minste matchet samtlige samnenlignbare iPads som kom ut eller var kommet ut tidligere på bortimot samtlige punkter. Og det er kun et merke. Z3C er vel fortsatt det eneste som har fått 10/10 av nettbrett hos TEK?Du også se hva Samsung gjorde med sitt siste pro-brett. Huawei mediapad 2 og 3 (vanlig utgave) er også helt topp nettbrett.

 

Så om du ikke har funnet et du likte tror jeg ikke du har letet godt nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv kjøpte jeg en Lenovo Yogatab før jul, da min gode gamle iPad Mini2 begynte å trekke litt på årene. Og jeg angrer ikke veldig... Yoga'n har med sin 10-tommer hele 2560 x 1440-oppløsning og fremstår som svært skarp. Med sin noen spesielle batteriløsning med batteriet i en slags sylinder på langsiden får man også godt grep holdt vertikalt, eller kan vippe ut en fot for horisontal stilling. Skal man da f.eks. se på nett-TV, film etc har den til ovemål høyttaler i fronten. Minnekortplass har den også, så jeg utvidet med et 128GB-kort. Til rundt 3.7K synes jeg den val vel så god som et nytt eplebrett...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en stor mengde av nettbrett av Samsung produkter, og de har vært bra, litt dårlig batteri etter hvert, ganske fort etter en del bruk. Mange av mine venner hadde Apple sine iPad, så det ble jeg også prøvde det. Jeg kjøpte den helt vanlige iPad 9,7, og jeg betalte 3250 kr hos power, den kostet det samme hos elkjøp. Det er en fin pris for ett veldig bra nettbrett. Jeg har også enda en av mine Samsung brett enda, som jeg også bruker hver dag. Og det også er et bra brett på enkelte områder, men batteriet holder bare 4timer, så da må jeg ta ipaden i bruk, mens jeg lader Samsung brettet. Og iPad batteriet holder 10 timer som det også står skrevet det skal gjøre. Så min anbefaling er Apples iPad, det er bra!!!

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en ny galaxy note tab 10.1... som jeg vet aldri blir noe av.... buhuuu...

 

Hei Trautmaster!! Et tips til deg, gå inn på ibay i USA, og by på et Samsung Tab 10,1. Der kan du få et veldig billig sendt til Norge. Men les, og granske nøye, og vær forsiktig, så du ikke kjøper for dyrt. Dette er ofte brukte nettbrett, så det står skrevet om en test de har gjort på brettet. Jeg har kjøpt flere brett fra ibay og det har gått bra. Men du må kunne engelsk for og handle der. Så lykke til!!!!!
Lenke til kommentar

 

Jeg vil ha en ny galaxy note tab 10.1... som jeg vet aldri blir noe av.... buhuuu...

Hei Trautmaster!! Et tips til deg, gå inn på ibay i USA, og by på et Samsung Tab 10,1. Der kan du få et veldig billig sendt til Norge. Men les, og granske nøye, og vær forsiktig, så du ikke kjøper for dyrt. Dette er ofte brukte nettbrett, så det står skrevet om en test de har gjort på brettet. Jeg har kjøpt flere brett fra ibay og det har gått bra. Men du må kunne engelsk for og handle der. Så lykke til!!!!!

Jeg har Galaxy Note 10.1 Tab 2014 Edition. Hva jeg er ute etter er en ny versjon av den.

Lenke til kommentar

For en tragisk og løgnaktig test!

 
Ipaden er vesentlig dårligere på flere punkter:
Bilde  film i hvilket format?  Det er 16:9 som gjelder, sjekk tvn din i stua f.eks.!
Lyd (som dere faktisk fikk med dere)
Minne  kort plass (ha med deg film på ferie, lite kapasitet på en liten ipad)
ALLE google apps er bedre og mer moderne Dermed basta!
Ramser opp: gmail, chrome, google documents, google photos, translate, assistant, youtube o.s.v.... 
Android 7 er nytt og vil vare og støttes av verdens største software firma lengre enn batteriet på ipadden lever!
Den koster 400kr mer en det dere har testet! (I prisjakt)
Og med 4G (fleste vil jo ha det) blir det vesentlig 3500 kontra 5000!  det er 42% dyrere!
ALLE apper inklusiv Netflix abo.. koster MER p.g.a. apples grådighet!
Sammenlign siri og google assitenten!
Sammenlign apples kart med googles kart!
+ + + +   
I  morgen kan google stoppe  googlesøk, google maps,
youtube (som de har gjort på amazone bokser) på ishiten,
å hvem journalist sitter med sjegget i postkassenen da?
Å anbefale noen som har "passordfritt administrator bugger", struper ytelse for å tvinge på folk nye dyre dingser
er rett å slett skruppel løst!
 
Må dere slutte og anbefale "Dyrt og gammeldags", ja Steven Jobs er død, for folk flest som ikke har ubegrenset med resurser og vil låses inn i det desidert dyreste økosystemet på hele data arenaen!
 
Med hilsen ja en google fanboy, men er lei denne apple 
dyrking av teknisk underlegne og overprisede greiene, har dere payback hos apple for reklameringen?.
Trøsten er at mange har oppdaget det:


 

 

HuaweiMediaPad2Lite%2015.300x169.jpg

Vi har testet – og ble overrasket på flere måter.

TEST: Huawei MediaPad M3 Lite vs iPad 9,7
Lenke til kommentar

 

For en tragisk og løgnaktig test!

 
Ipaden er vesentlig dårligere på flere punkter:
Bilde  film i hvilket format?  Det er 16:9 som gjelder, sjekk tvn din i stua f.eks.!
Lyd (som dere faktisk fikk med dere)
Minne  kort plass (ha med deg film på ferie, lite kapasitet på en liten ipad)
ALLE google apps er bedre og mer moderne Dermed basta!

Ramser opp: gmail, chrome, google documents, google photos, translate, assistant, youtube o.s.v.... 

Android 7 er nytt og vil vare og støttes av verdens største software firma lengre enn batteriet på ipadden lever!
Den koster 400kr mer en det dere har testet! (I prisjakt)

Og med 4G (fleste vil jo ha det) blir det vesentlig 3500 kontra 5000!  det er 42% dyrere!

ALLE apper inklusiv Netflix abo.. koster MER p.g.a. apples grådighet!
Sammenlign siri og google assitenten!
Sammenlign apples kart med googles kart!
+ + + +   
I  morgen kan google stoppe  googlesøk, google maps,
youtube (som de har gjort på amazone bokser) på ishiten,
å hvem journalist sitter med sjegget i postkassenen da?
Å anbefale noen som har "passordfritt administrator bugger", struper ytelse for å tvinge på folk nye dyre dingser
er rett å slett skruppel løst!
 
Må dere slutte og anbefale "Dyrt og gammeldags", ja Steven Jobs er død, for folk flest som ikke har ubegrenset med resurser og vil låses inn i det desidert dyreste økosystemet på hele data arenaen!
 
Med hilsen ja en google fanboy, men er lei denne apple 

dyrking av teknisk underlegne og overprisede greiene, har dere payback hos apple for reklameringen?.

Trøsten er at mange har oppdaget det:

 

 

 

 

 

 

 

eh.... 

 

Du benytter gjerne padda til fleire ting enn kun film. Så dedikert 16:9 format er ikkje nødvendig, du har jo tven i stova som du seier til film. Ikkje alle som er på ferie heile tiden. 

 

I dag finnes det wifi/4g over alt, så det er ikkje eit stort problem. Dessuten får man med seg ein del på 128 gig ipad f.eks. 

 

Ja, det er mange gode Google apps, og alle er tilgjenglig på ipad, ofte før dei er tilgjenglig på android. Ta f.eks siste som kom ut, Youtube med mørkt tema er tilgjenlig på ios før android.  Med iOS får du det beste fra begge. 

 

Sjangsen for at android nettbrettet aldri ser ein eineste oppdatering er nokså  stor. Google/hw levrandøren er ikkje akkurat kjendt for å oppdatere så ofte. Google har gitt opp nettbrett i Android P. 

 

Siri er tilgjenglig i Norge, det er ikkje Google assistent enda. 

 

Apple maps og google maps, på ipad får du begge 2 faktisk. 

 

Google betaler jo Apple mange millioner i året for at Google framleis skulle være standard søkemotor på ios, så tviler på at dei plutslig ikkje vil det meir. 

 

Både netflix, spotify, amazon, hbo osv koster like lite som på android, nemlig gratis. 

 

 

Det er bra dei anbefaller det som er best, der du får det beste fra dei store. Du låses ikkje inne i ios verden slik du trur. Du vil nok få ein bedre opplevelse med å legge litt ekstra penger i eit bra Apple nettbrett. Ofte vil det vare dobbelt så lenge også som eit android brett. Det leveres software updates til 5 år gamle apple nettbrett. 

Lenke til kommentar

 

For en tragisk og løgnaktig test!

 
Ipaden er vesentlig dårligere på flere punkter:
Bilde  film i hvilket format?  Det er 16:9 som gjelder, sjekk tvn din i stua f.eks.!
Lyd (som dere faktisk fikk med dere)
Minne  kort plass (ha med deg film på ferie, lite kapasitet på en liten ipad)
ALLE google apps er bedre og mer moderne Dermed basta!

Ramser opp: gmail, chrome, google documents, google photos, translate, assistant, youtube o.s.v.... 

Android 7 er nytt og vil vare og støttes av verdens største software firma lengre enn batteriet på ipadden lever!
Den koster 400kr mer en det dere har testet! (I prisjakt)

Og med 4G (fleste vil jo ha det) blir det vesentlig 3500 kontra 5000!  det er 42% dyrere!

ALLE apper inklusiv Netflix abo.. koster MER p.g.a. apples grådighet!
Sammenlign siri og google assitenten!
Sammenlign apples kart med googles kart!
+ + + +   
I  morgen kan google stoppe  googlesøk, google maps,
youtube (som de har gjort på amazone bokser) på ishiten,
å hvem journalist sitter med sjegget i postkassenen da?
Å anbefale noen som har "passordfritt administrator bugger", struper ytelse for å tvinge på folk nye dyre dingser
er rett å slett skruppel løst!
 
Må dere slutte og anbefale "Dyrt og gammeldags", ja Steven Jobs er død, for folk flest som ikke har ubegrenset med resurser og vil låses inn i det desidert dyreste økosystemet på hele data arenaen!
 
Med hilsen ja en google fanboy, men er lei denne apple 

dyrking av teknisk underlegne og overprisede greiene, har dere payback hos apple for reklameringen?.

Trøsten er at mange har oppdaget det:

 

 

 

HuaweiMediaPad2Lite%2015.300x169.jpg

Vi har testet – og ble overrasket på flere måter.

 

TEST: Huawei MediaPad M3 Lite vs iPad 9,7

 

 

 

Jeg synes ikke testen er hverken tragisk eller løgnaktig, men kommentarene her viser vel bare det at det er veldig varierende preferanser, behov og ønsker til folk rundt om..

 

Selvsagt passer 16:9 formatet bedre til å se film enn iPad hvor det kommer et stort svart felt både oppe og nede. Og mitt inntrykk av M3 LIte er at den har en fantastisk lyd til nettbrett å være. Men å bastant mene at alle google apps er bedre enn andre synes jeg blir litt teit, fordi det er stor forskjell i behov for den enkelte. 

 

Eksempel: Jeg bruker nettbrett i jobbsammenheng, hvor jeg bruker mye word, exel, powerpoint og ikke minst oneNote. Siden jeg bruker dette på jobb, er jeg avhengig av å bruke de samme applikasjonene som arbeidsgiver bruker, og ikke minst innfinne meg med sikkerhetspolicyen som arbeidsgiverens IT avdeling krever. IT har gjort mange tester og vurderinger på dette, og har kommet frem til at Apple-systemet er det eneste som gir tilfredsstillende brukervennlighet og ikke minst sikkerhet på tvers av kontorstøtteverktøyene. I tillegg bruker vi OneDrive for business som synkroniserer på tvers av alle enheter. Dette fungere helt utmerkt, hvertfall for meg. 

 

Nå er jeg fullstendig klar over at google har tilsvarende oppsett i google docs, tekstbehandling, google photo osv, og jeg skal på ingen måte si at de er dårlige eller ikke fungerer. Og det er vel ikke tvil om at google maps er mye mer omfattende enn feks maps til apple. Men her også - hva har du egentlig bruk for? 

 

Jeg har ikke bruk for å ha en dings som jeg kan skifte farger, utseende "skins", osv osv. Jeg er fornøyd så lenge jeg kan lese mail, gjøre oppgaver, se film eller spille noen enkle spill. Men ser gjerne at andre har andre ønsker og vil herje mer med operativssystemet slik at det gir dem følelsen av at de selv har kontroll... Det som er mer viktig er at alle apper faktisk virker, og der er det dessverre varierende på android enheter. Ja - du får billige android brett, men da er disse ofte så strippet i maskinvare at de sliter med å kjøre flere ting..

 

Skal forøvrig nevne at det beste nettbrettet jeg har vært borti er en Samsung Galaxy Note 8.0 med 4G og S-pen. Men dessverre - siden det ikke er kommet oppdateringer til dette siden Android 4.4.2, er det rett og slett ikke mulig å bruke det i jobbsammenheng lenger. 

Lenke til kommentar

Jaja hr. Rvenes

 

Mange saklige argumenter, men må si det som er vektig det mangler

 

Skjerm i feil format gir mindre bilde, vesentlig om 2 stk skal se film!

 

Minne kort? og kjøpe en 128 padde er jo tusenvis dyrere enn ett lite minnekort! å 4G enda verre..

 

Google apper raskere på padde?? Hvilken verden tror du blir prioritert med nye funksjoner i googles univers??

 

Pris på Appstore kontra Playstore   så å si alltid dyrere på padde. M.a.o. betaler du mer både for maskin og i hele dens levetid!

 

Google assitant sjefen februar 2018:
Among the new languages will be Danish, Dutch, Hindi, Indonesian, Norwegian, Swedish, and Thai. They’ll be added “in the next few months.”

Siri er å blir en vits i alle sammenligninger på nettet.

 
Husker du når padder og ifon mistet googlemaps, trur du de fikk de tilbake gratis?

M.a.o. apple maps er jo som du også få bekreftet på nettet helt ubrukelig!

 

Du vet ikke, men spekulerer i at Huawei aldri vil oppdatere, ikke særlig sikkert.

Pluss at alt man "trenger" d.v.s. apper t.o.m. launcehere (skrivebord) kan byttes ut og oppdateres.
Ikke noe problem og få Android Oreo launcher om man ønsker!
 
Morsomt du tok deg tid å svare, tror flere har nytte av  litt sånn småkjekling:-)

 

Hilsen en som aldri vil kaste penger ut av vindu å fortsatt for til alt og mere til

hr f.eks et nettbrett med Oled skjerm som film ser ut som film på:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

For en tragisk og løgnaktig test!

 
Ipaden er vesentlig dårligere på flere punkter:
Bilde  film i hvilket format?  Det er 16:9 som gjelder, sjekk tvn din i stua f.eks.!
Lyd (som dere faktisk fikk med dere)
Minne  kort plass (ha med deg film på ferie, lite kapasitet på en liten ipad)
ALLE google apps er bedre og mer moderne Dermed basta!

Ramser opp: gmail, chrome, google documents, google photos, translate, assistant, youtube o.s.v.... 

Android 7 er nytt og vil vare og støttes av verdens største software firma lengre enn batteriet på ipadden lever!
Den koster 400kr mer en det dere har testet! (I prisjakt)

Og med 4G (fleste vil jo ha det) blir det vesentlig 3500 kontra 5000!  det er 42% dyrere!

ALLE apper inklusiv Netflix abo.. koster MER p.g.a. apples grådighet!
Sammenlign siri og google assitenten!
Sammenlign apples kart med googles kart!
+ + + +   
I  morgen kan google stoppe  googlesøk, google maps,
youtube (som de har gjort på amazone bokser) på ishiten,
å hvem journalist sitter med sjegget i postkassenen da?
Å anbefale noen som har "passordfritt administrator bugger", struper ytelse for å tvinge på folk nye dyre dingser
er rett å slett skruppel løst!
 
Må dere slutte og anbefale "Dyrt og gammeldags", ja Steven Jobs er død, for folk flest som ikke har ubegrenset med resurser og vil låses inn i det desidert dyreste økosystemet på hele data arenaen!
 
Med hilsen ja en google fanboy, men er lei denne apple 

dyrking av teknisk underlegne og overprisede greiene, har dere payback hos apple for reklameringen?.

Trøsten er at mange har oppdaget det:

 

 

 

 

 

 

 

eh.... 

 

Du benytter gjerne padda til fleire ting enn kun film. Så dedikert 16:9 format er ikkje nødvendig, du har jo tven i stova som du seier til film. Ikkje alle som er på ferie heile tiden. 

 

I dag finnes det wifi/4g over alt, så det er ikkje eit stort problem. Dessuten får man med seg ein del på 128 gig ipad f.eks. 

 

Ja, det er mange gode Google apps, og alle er tilgjenglig på ipad, ofte før dei er tilgjenglig på android. Ta f.eks siste som kom ut, Youtube med mørkt tema er tilgjenlig på ios før android.  Med iOS får du det beste fra begge. 

 

Sjangsen for at android nettbrettet aldri ser ein eineste oppdatering er nokså  stor. Google/hw levrandøren er ikkje akkurat kjendt for å oppdatere så ofte. Google har gitt opp nettbrett i Android P. 

 

Siri er tilgjenglig i Norge, det er ikkje Google assistent enda. 

 

Apple maps og google maps, på ipad får du begge 2 faktisk. 

 

Google betaler jo Apple mange millioner i året for at Google framleis skulle være standard søkemotor på ios, så tviler på at dei plutslig ikkje vil det meir. 

 

Både netflix, spotify, amazon, hbo osv koster like lite som på android, nemlig gratis. 

 

 

Det er bra dei anbefaller det som er best, der du får det beste fra dei store. Du låses ikkje inne i ios verden slik du trur. Du vil nok få ein bedre opplevelse med å legge litt ekstra penger i eit bra Apple nettbrett. Ofte vil det vare dobbelt så lenge også som eit android brett. Det leveres software updates til 5 år gamle apple nettbrett. 

 

Lenke til kommentar

 

Jaja hr. Rvenes

 

Mange saklige argumenter, men må si det som er vektig det mangler

 

Skjerm i feil format gir mindre bilde, vesentlig om 2 stk skal se film!

 

Minne kort? og kjøpe en 128 padde er jo tusenvis dyrere enn ett lite minnekort! å 4G enda verre..

 

Google apper raskere på padde?? Hvilken verden tror du blir prioritert med nye funksjoner i googles univers??

 

Pris på Appstore kontra Playstore   så å si alltid dyrere på padde. M.a.o. betaler du mer både for maskin og i hele dens levetid!

 

Google assitant sjefen februar 2018:
Among the new languages will be Danish, Dutch, Hindi, Indonesian, Norwegian, Swedish, and Thai. They’ll be added “in the next few months.”

Siri er å blir en vits i alle sammenligninger på nettet.

 
Husker du når padder og ifon mistet googlemaps, trur du de fikk de tilbake gratis?

M.a.o. apple maps er jo som du også få bekreftet på nettet helt ubrukelig!

 

Du vet ikke, men spekulerer i at Huawei aldri vil oppdatere, ikke særlig sikkert.

Pluss at alt man "trenger" d.v.s. apper t.o.m. launcehere (skrivebord) kan byttes ut og oppdateres.
Ikke noe problem og få Android Oreo launcher om man ønsker!
 
Morsomt du tok deg tid å svare, tror flere har nytte av  litt sånn småkjekling:-)

 

Hilsen en som aldri vil kaste penger ut av vindu å fortsatt for til alt og mere til

hr f.eks et nettbrett med Oled skjerm som film ser ut som film på:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

For en tragisk og løgnaktig test!

 
Ipaden er vesentlig dårligere på flere punkter:
Bilde  film i hvilket format?  Det er 16:9 som gjelder, sjekk tvn din i stua f.eks.!
Lyd (som dere faktisk fikk med dere)
Minne  kort plass (ha med deg film på ferie, lite kapasitet på en liten ipad)
ALLE google apps er bedre og mer moderne Dermed basta!

Ramser opp: gmail, chrome, google documents, google photos, translate, assistant, youtube o.s.v.... 

Android 7 er nytt og vil vare og støttes av verdens største software firma lengre enn batteriet på ipadden lever!
Den koster 400kr mer en det dere har testet! (I prisjakt)

Og med 4G (fleste vil jo ha det) blir det vesentlig 3500 kontra 5000!  det er 42% dyrere!

ALLE apper inklusiv Netflix abo.. koster MER p.g.a. apples grådighet!
Sammenlign siri og google assitenten!
Sammenlign apples kart med googles kart!
+ + + +   
I  morgen kan google stoppe  googlesøk, google maps,
youtube (som de har gjort på amazone bokser) på ishiten,
å hvem journalist sitter med sjegget i postkassenen da?
Å anbefale noen som har "passordfritt administrator bugger", struper ytelse for å tvinge på folk nye dyre dingser
er rett å slett skruppel løst!
 
Må dere slutte og anbefale "Dyrt og gammeldags", ja Steven Jobs er død, for folk flest som ikke har ubegrenset med resurser og vil låses inn i det desidert dyreste økosystemet på hele data arenaen!
 
Med hilsen ja en google fanboy, men er lei denne apple 

dyrking av teknisk underlegne og overprisede greiene, har dere payback hos apple for reklameringen?.

Trøsten er at mange har oppdaget det:

 

 

 

 

 

 

 

eh.... 

 

Du benytter gjerne padda til fleire ting enn kun film. Så dedikert 16:9 format er ikkje nødvendig, du har jo tven i stova som du seier til film. Ikkje alle som er på ferie heile tiden. 

 

I dag finnes det wifi/4g over alt, så det er ikkje eit stort problem. Dessuten får man med seg ein del på 128 gig ipad f.eks. 

 

Ja, det er mange gode Google apps, og alle er tilgjenglig på ipad, ofte før dei er tilgjenglig på android. Ta f.eks siste som kom ut, Youtube med mørkt tema er tilgjenlig på ios før android.  Med iOS får du det beste fra begge. 

 

Sjangsen for at android nettbrettet aldri ser ein eineste oppdatering er nokså  stor. Google/hw levrandøren er ikkje akkurat kjendt for å oppdatere så ofte. Google har gitt opp nettbrett i Android P. 

 

Siri er tilgjenglig i Norge, det er ikkje Google assistent enda. 

 

Apple maps og google maps, på ipad får du begge 2 faktisk. 

 

Google betaler jo Apple mange millioner i året for at Google framleis skulle være standard søkemotor på ios, så tviler på at dei plutslig ikkje vil det meir. 

 

Både netflix, spotify, amazon, hbo osv koster like lite som på android, nemlig gratis. 

 

 

Det er bra dei anbefaller det som er best, der du får det beste fra dei store. Du låses ikkje inne i ios verden slik du trur. Du vil nok få ein bedre opplevelse med å legge litt ekstra penger i eit bra Apple nettbrett. Ofte vil det vare dobbelt så lenge også som eit android brett. Det leveres software updates til 5 år gamle apple nettbrett. 

 

 

 

 

 

iOS har da aldri mista Google Maps. 

Apple valgte å levere med sin Apple Maps i stade for Google Maps. 

Man kunne jo laste det ned fra Appstore.

 

Siri har vore tilgjenglig på iOS i mange år, og fungert fint lenge. Du kan be henne om det mest nødvendige. 

Skru på/av lys, sette påminnelser, skru opp/ned tempraturen, sende tekstmeldinger, be henne ringe folk. 

 

Du får foresten snart Google Assistenten på iOS også snart i Norge.  Det blir litt vansklig å sammenligne dei i Norge når den ikkje er tilgjenglig endå. 

Vi må nesten ta utgangspunktet i det som er tilgjenglig nå,  ikkje det som kan komme om mange månder. 

 

Det finnes mange eksempler på at Google utvikler ting først til iOS også til Android etterpå. 

Siste eksempelet er mørkt tema på Youtube appen:  https://support.google.com/youtube/answer/7385323?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=no  

Også har du Gboard (tastatur til iOS) (det er litt tilbake i tid, men du ser trenden):  https://www.technobuffalo.com/2016/05/13/gboard-for-android-why-iphone-first/ 

 

Det hadde vore fint om du hadde lest deg opp på litt kunnskap slik at vi kunne diskutert på samme nivå. 

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Minne kort? og kjøpe en 128 padde er jo tusenvis dyrere enn ett lite minnekort! å 4G enda verre..

 

Helt enig. iPad er undøvendig dyr, men sett over hele levetiden til et nettbrett, mener jeg etter å ha brukt både android nettbrett og iPad om hverandre i mange år at en iPad rett og slett holder seg oppdatert lenger. Så skal man si at saken for litt siden med at oppdateringene på ipad satt ned hastigheten på dem ikke akkurat var bra...

 

 

 

 

 

Google apper raskere på padde?? Hvilken verden tror du blir prioritert med nye funksjoner i googles univers??

 

Meget mulig, men så har apple en vesentlig bedre kontroll av appene, at de virker på alle enheter osv.. Hos android er det slett ikke uvanlig at en app ikke virker på de billigere nettbrettene. 

 

 
Husker du når padder og ifon mistet googlemaps, trur du de fikk de tilbake gratis?
M.a.o. apple maps er jo som du også få bekreftet på nettet helt ubrukelig!
 
Det er vel ikke helt riktig. Apple valgte selv å ikke levere det nye iOS med google maps og google søk. Og fikk selvsagt mye kjeft fra brukerne, og la det tilbake i neste oppdatering. 

Du vet ikke, men spekulerer i at Huawei aldri vil oppdatere, ikke særlig sikkert.
Pluss at alt man "trenger" d.v.s. apper t.o.m. launcehere (skrivebord) kan byttes ut og oppdateres.
Ikke noe problem og få Android Oreo launcher om man ønsker!
 
Men trenger du det? Hvorfor er ikke standard OS, som er utprøvd og testet godt nok?
Lenke til kommentar

Nettbrett til 3000 kr er altså nettbrett på budsjett og et billig nettbrett? Hva er da f.eks. Lenovo Tab 4, som ligger på 1200-1400 kr? Hva er det i det gjennomsnitlige bruksmønsteret som krever nettbrett til 2x eller 3x eller 4x den prisen?

 

Hvorfor bruke ørten tusen på en ipad ifølge testen? Jo for da får man en "unibody i metall". Ja for det TRENGER man. Og ditt er "bedre" og datt er "bedre" og fnatt er "bedre". Man får masse "bedre" spesifikasjoner på et papir. Trenger folk flest disse "bedre" tallene på et papir? Nei.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...