Gå til innhold

SAMLETEST: LG 55UJ630 / Philips 55PUS6262 / Samsung UE55MU6195


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel kjøper du en TV idag uten HDR10+ og Dolby Vision, så er ikke dette rare greiene.

 

Videre nevner ikke testen noe om TV sin evne til å oppskalere vanlig HD, noe som må sies å være et poeng. Vel det nevnes, men man har ikke sjekket hvor godt den enkelte TV gjør det.

 

Men billege er de. Og alle bruker skjermer fra LG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at man i disse Olympiske tider bør ta med hvor gode TVene er på bevegelse. Et skarpt bilde er vel så bra det, men det gir meg lite når man får hakking i bildet når man ser sport. Både Lg'en og Samsung'en er vel 50hz? Hva med Philips?

Jeg er også enig i at oppskalering av HD bør være kanskje det viktigste punktet i dag, da folk flest fortsatt ser på vanlig TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel kjøper du en TV idag uten HDR10+ og Dolby Vision, så er ikke dette rare greiene.

 

Videre nevner ikke testen noe om TV sin evne til å oppskalere vanlig HD, noe som må sies å være et poeng. Vel det nevnes, men man har ikke sjekket hvor godt den enkelte TV gjør det.

 

Men billege er de. Og alle bruker skjermer fra LG.

 

Nei, Samsung bruker ikke IPS fra LG, men egenprodusert PLS.. Samsung sine RGB-PLS er mye bedre enn LG sine RGBW-IPS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært fint å hatt en slik som pc-skjerm. Skulle gjerne lest litt mer om det. Vil hvor bra den er som pc-skjerm følge den generelle karakteren den fikk, eller er det andre ting å ta hensyn til?

 

som en som jobber med slikt vill jeg fraråde og bruke noen av disse tv'ene til pc-skjerm. er alt for mye 'input lag' eller 'ms' om du vill, vill være slik at du beveger datamusen men må vente nesten en sekund før det blir bevegelse på skjermen.

Lenke til kommentar

LG har ikke HBO eller Dplay app heller ikke Spotify.
I reklamen sies det å være Spotify men det har ikke jeg på min 55 Lg Oled tv som er 1 måned gammel og Webos er tregt som bare pokker! Men man kan bruke Chromecast eller Apple tv for HBO og Spotify ingen krise men irriterende

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

 

Hadde vært fint å hatt en slik som pc-skjerm. Skulle gjerne lest litt mer om det. Vil hvor bra den er som pc-skjerm følge den generelle karakteren den fikk, eller er det andre ting å ta hensyn til?

som en som jobber med slikt vill jeg fraråde og bruke noen av disse tv'ene til pc-skjerm. er alt for mye 'input lag' eller 'ms' om du vill, vill være slik at du beveger datamusen men må vente nesten en sekund før det blir bevegelse på skjermen.

 

Bruker en billig LG 43" 4K tv som PC skjerm selv å det fungerer helt glimrende.

Man setter bare TV'en i spill-modus å slår av all filtrering

Får full 4K@60Hz med croma 4:4:4 og ingen synlig lag i bildet

 

Man blir fort avhenging av all tomleplassen til en 43" i 4K og spilling går glimrende.

For hard-core gamere er nok mere enn 60Hz ønskelig...

 

Husk at folk flest spiller jo på en TV via PS eller Xbox og TV produsentene har tilrettelagt for dette

Lenke til kommentar

Hadde vært fint å hatt en slik som pc-skjerm. Skulle gjerne lest litt mer om det. Vil hvor bra den er som pc-skjerm følge den generelle karakteren den fikk, eller er det andre ting å ta hensyn til?

 

Har selv en samsung ks7005, den kostet 10.000kr og var en av de med lavest input lag. Anbefaler det virkelig ikke, til konsoll fungerer det fint, til pc merker du det bare du beveger musen, selv i spillmodus hvor bildekvaliteten blir vesentlig dårligere

Lenke til kommentar

 

 

Hadde vært fint å hatt en slik som pc-skjerm. Skulle gjerne lest litt mer om det. Vil hvor bra den er som pc-skjerm følge den generelle karakteren den fikk, eller er det andre ting å ta hensyn til?

som en som jobber med slikt vill jeg fraråde og bruke noen av disse tv'ene til pc-skjerm. er alt for mye 'input lag' eller 'ms' om du vill, vill være slik at du beveger datamusen men må vente nesten en sekund før det blir bevegelse på skjermen.

 

Bruker en billig LG 43" 4K tv som PC skjerm selv å det fungerer helt glimrende.

Man setter bare TV'en i spill-modus å slår av all filtrering

Får full 4K@60Hz med croma 4:4:4 og ingen synlig lag i bildet

 

Man blir fort avhenging av all tomleplassen til en 43" i 4K og spilling går glimrende.

For hard-core gamere er nok mere enn 60Hz ønskelig...

 

Husk at folk flest spiller jo på en TV via PS eller Xbox og TV produsentene har tilrettelagt for dette

At en tv kan sammenlignes med en standard 60hz data skjerm er nok i nærheten av å stemme. At det kan sammenlignes med 144hz G-sync skjemer stemmer ganske enkelt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...