Gå til innhold

Intels CPU-feil ser ikke ut til å være noen krise for den vanlige databruker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iogmed at et såpass seriøst sikkerhetshull befinner seg i maskinvaren, ser jeg for meg at Intel burde fikse dette og da gi nye brikker (til kostpris) til samtlige som sitter med de brikkene som er berørt av dette, alternativt god rabatt på neste generasjon hvor problemet er utbedret. Programvare kan en alltids komme seg rundt, så selv om det blir "patchet", finnes det alltids en mulighet til å kjøre i gang en "meltdown".

 

Ja, det blir dyrt for Intel om de hadde gjort det, men ville gitt dem et bedre rykte.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å se resultater fra DPC test før og etter oppdateringen. Noen som ikke har oppdatert enda? http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml

JEg har ikkje oppdatert enda. Kjørt noen Optane benchmarks som jeg har klar, så kan jeg sammenlikne etter en eventuell oppdatering.

 

Får 500 "us" ATM med x299/7980xe maskinen. Både idle og i BF 1 :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er det ikke litt tidlig å konkludere med noe som helst? Både Intel og Google ser ut til å mene at du også trenger en UEFI Firmware / BIOS oppdatering med en mikrokodeoppdatering til CPU-en for å være fullverdig patchet? Blir vel mest relevant å ta testene etter man har fått dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...