Gå til innhold

Intel har offisielt dratt duken av Coffee Lake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker ikke Intel om en erstatter for den nå etterhvert ganske gamle HD audio løsningen sin. Er dette noe som kommer allerede nå? Eller blir det i neste runde? Min Core i5 3450 holder fortsatt koken, men på ett eller annet tidspunkt må jeg bytte den ut. Og da er det jo greit å få med seg litt nyvinninger som man kan ha bruk for, og ikke bare litt høyere frekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

40 lanes på chipset, 16 på CPU?

Så med andre ord, mer enn man har på de fleste Skylake-X-oppsett?

Illustrer jo litt av dusteriet fra intel da.

 

AtW

 

 

 

 

- Vel, det kommer an på hvordan man ser på det.

Mulig dem legger opp til enda flere lanes på kommende X-oppsett, som overgår det som folk flest vil kunne dra særlig nytte av.

 

Det ligger liksom i navnet X for Extreme.

Men mulig at jeg tar feil...

Lenke til kommentar

 

40 lanes på chipset, 16 på CPU?

Så med andre ord, mer enn man har på de fleste Skylake-X-oppsett?

Illustrer jo litt av dusteriet fra intel da.

 

AtW

 

 

 

- Vel, det kommer an på hvordan man ser på det.

Mulig dem legger opp til enda flere lanes på kommende X-oppsett, som overgår det som folk flest vil kunne dra særlig nytte av.

 

Det ligger liksom i navnet X for Extreme.

Men mulig at jeg tar feil...

 

 

Det kan jo være, men katta er ute av sekken, dusteriet er allerede gjennomført.

 

AtW

Lenke til kommentar

40 lanes på chipset, 16 på CPU? Så mao mer enn man har på de fleste Skylake-X-oppsett? Illustrer jo litt av dusteriet fra intel da.

 

AtW

Skal vel nevnes at baner fra brikkesettet ikke har like lav latency. Det er forøvrig 24 baner fra brikkesettet på X299, og det bør dekke de fleste behov. Så grunnen til at de ikke har like mange lanes fra brikkesettet er at det ikke er behov for det.

Lenke til kommentar

 

40 lanes på chipset, 16 på CPU? Så mao mer enn man har på de fleste Skylake-X-oppsett? Illustrer jo litt av dusteriet fra intel da.

 

AtW

Skal vel nevnes at baner fra brikkesettet ikke har like lav latency. Det er forøvrig 24 baner fra brikkesettet på X299, og det bør dekke de fleste behov. Så grunnen til at de ikke har like mange lanes fra brikkesettet er at det ikke er behov for det.

 

 

Det bør dekke de fleste behov, derfor intel kunstig begrenser det? I de fleste tilfeller til mindre enn de tkonsumentversjonen har?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ser positivt på nye i3-serien, virker som i3-8350K nærmer seg i5-6600K og i5-7600K, det kan vel ikke være negativt? Så lenge prisen ikke kryper altfor nærme, så kommer vel mange til å vurdere i3 og ikke i5?

Vil ikke 8350k være bedre enn 6600k/7600k?

Jo, det kan godt hende. Poenget, som antakelig var dårlig forklart, var at jeg antar i3 blir mer og mer aktuelt for budsjettPCer, om prisen ikke blir for høy i forhold til tidligere.

 

Har forøvrig en 6600K selv, så det blir spennende å se ytelsen på den nye serien!

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe lurt om når hovedkort og prosessorer vil være tilgjengelig for kjøp? Arvingen skal få seg spill-PC, og det oppleves litt klønete å gjøre innkjøp rett før ny generasjon slippes ..

Intel selv sier 5. oktober, men om det gjelder i Norge gjenstår å se. Tipper i så fall Komplett vil være tidlig ute. 

 

https://newsroom.intel.com/news-releases/intel-unveils-8th-gen-intel-core-processor-family-desktop/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...