Gå til innhold

NSA spionerte på fildelere på 2000-tallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig, så vil det være rart om ikke de klarer å installere overvåking som er usynlig for folk flest på alle maskiner som benyttes til nedlasting fra kjente kilder. 

 

Som det hintes til over her, så har både myndigheter og kommersielle aktører som Google/Apple/Microsoft fullstendig tilgang til livene våre 24/7 hvis de vil.

 

Vi lever i "1984" uten å vite om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

 

Selvfølgelig. Privatliv er dødt.

 

Ironisk at noen tror at man får sporingsbrikker via vaksiner når vi alle går med mobiler i lommen.

 

Personlig satser jeg på å ikke være viktig nok. Vil noen hacke kameraet mitt håper jeg inderlig jeg sitter i trusen en morgen pre kaffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

Kommer ann på om du har 4g og gps konstant på eller ikke...?

 

Kommer ann på om du har tatt ut batteriet for å skru av telefonen helt... Nei vent nå litt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

 

Selvfølgelig. Privatliv er dødt.

 

Ironisk at noen tror at man får sporingsbrikker via vaksiner når vi alle går med mobiler i lommen.

 

Personlig satser jeg på å ikke være viktig nok. Vil noen hacke kameraet mitt håper jeg inderlig jeg sitter i trusen en morgen pre kaffe.

Ikke sporingsbrikker men DNA modifisering.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

Kommer ann på om du har 4g og gps konstant på eller ikke...?

 

Kommer ann på om du har tatt ut batteriet for å skru av telefonen helt... Nei vent nå litt..

 

 

 

 

 

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

Kommer ann på om du har 4g og gps konstant på eller ikke...?

 

 

Hvorfor skulle det ha noe å si?

 

Nei sorry. Jeg tenkte at siden Snowden avslørte avlytting og slikt over nettverk, så var jo nettrafikken på mobilen en ting også.. Men de har vel funnet en måte å avlytte og spore oss på selv om nett og GPS er avslått også..

Lenke til kommentar

En telefon kan trianguleres ned til 0.5 meter via mobilmaster så lenge den er på, og man er tilkoblet opp til 3 basestasjoner samtidig. Om du er langt uti gokk vil du være tilkoblet en mobilmast, men likevel befinne deg innenfor en radius på 4-5 km fra masta, som brått gjør det LITT mer vanskelig å finne deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En telefon kan trianguleres ned til 0.5 meter via mobilmaster så lenge den er på, og man er tilkoblet opp til 3 basestasjoner samtidig. Om du er langt uti gokk vil du være tilkoblet en mobilmast, men likevel befinne deg innenfor en radius på 4-5 km fra masta, som brått gjør det LITT mer vanskelig å finne deg. :)

 

0,5 meter via mobilmaster med bare 3 stk? Hvordan får du til det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

Kommer ann på om du har 4g og gps konstant på eller ikke...?

 

Hvorfor skulle det ha noe å si?

Nei sorry. Jeg tenkte at siden Snowden avslørte avlytting og slikt over nettverk, så var jo nettrafikken på mobilen en ting også.. Men de har vel funnet en måte å avlytte og spore oss på selv om nett og GPS er avslått også..

 

Hva får deg til å tro at nett og GPS er avslått når du slår det av? Ganske så enkelt å lure en bruker til å tro at noe er avslått ;)

Lenke til kommentar

 

Da lurer jeg på hvor de står i dag, 15 år etterpå. Blir vi alle avlyttet siden vi likevel drasser med oss smarttelefonene våre med innebygde mikrofoner og kameraer pluss GPS sporing?

Kommer ann på om du har 4g og gps konstant på eller ikke...?

 

Hvorfor skulle det ha noe å si?

Nei sorry. Jeg tenkte at siden Snowden avslørte avlytting og slikt over nettverk, så var jo nettrafikken på mobilen en ting også.. Men de har vel funnet en måte å avlytte og spore oss på selv om nett og GPS er avslått også..

 

Hva får deg til å tro at nett og GPS er avslått når du slår det av? Ganske så enkelt å lure en bruker til å tro at noe er avslått ;)

 

Batteriet varer lenger enn når det står på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...