Gå til innhold

Blizzards kamp mot Overwatch-pøbler forsinker videreutviklingen av spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er virkelig på tide at spillindustrien tar dette på alvor. At mennesker bruker store beløp på spill hvor altfor mange ødelegger for alle med aimbotter, ESPr, trolling, rasisme og dårlige holdninger generelt er ikke greit (BF! for eks)

Jeg trodde det var ille når jeg startet med Wofenstein Enemy territory på slutten av 90 tallet, men det var jo dessverre ingen ting i forhold til alt det folk greier å lire av seg i dag.

Sportsånden er for mange helt borte. De logger ikke på for å ha det morro og slappe av, men for å blåse ut dritt og oppføre seg dårlig. Mye bedre å feks spawnkille i 1 time for xp enn å få ett realt godt spill hvor alle har det gøy.

Det er også veldig veldig synd at noen grupper er overrepresentert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er virkelig på tide at spillindustrien tar dette på alvor. At mennesker bruker store beløp på spill hvor altfor mange ødelegger for alle med aimbotter, ESPr, trolling, rasisme og dårlige holdninger generelt er ikke greit (BF! for eks)

Jeg trodde det var ille når jeg startet med Wofenstein Enemy territory på slutten av 90 tallet, men det var jo dessverre ingen ting i forhold til alt det folk greier å lire av seg i dag.

Sportsånden er for mange helt borte. De logger ikke på for å ha det morro og slappe av, men for å blåse ut dritt og oppføre seg dårlig. Mye bedre å feks spawnkille i 1 time for xp enn å få ett realt godt spill hvor alle har det gøy.

Det er også veldig veldig synd at noen grupper er overrepresentert.

Helt enig. Jeg husker en tid hvor spillere skrev "Nice shot!" og takket hverandre for kampen på slutten av en runde. Hvor man hjalp noobs komme igang og støttet opp om hobbyen.

 

Jeg mistenker at demografien har endret seg mye siden den gangen på tidlig nittital hvor gaming var en smal nisje, men det kan ikke være for mye forlangt at folk har litt sportsånd og kammeratskap med andre som man deler hobbyen sin med.

 

En metode som har fungert godt for meg (i hvertfall i tekst chat) er å peke ut hvor utrolig barnslig slik oppførsel er. De toxic spillerne jeg ser oppfører seg som små drittunger og har stort sett lite annet enn stygge ord å komme med, så når du da bare poengterer at de bare fortsetter å bevise at de tydeligvis er 5år, så går de til slutt tom for ting å si.

 

Jeg tror at det er viktig at folk ikke bare er stille og ignorerer, men faktisk prøver å engasjere seg positivt, være ett godt eksempel, og si i fra når noen ikke oppfører seg greit. Hvis ikke, så tror jeg vi får en generasjon gamere som lærer seg at det er slik det skal være....

Endret av Dipso
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg husker en tid hvor spillere skrev "Nice shot!" og takket hverandre for kampen på slutten av en runde. Hvor man hjalp noobs komme igang og støttet opp om hobbyen.

Jeg mistenker at demografien har endret seg mye siden den gangen på tidlig nittital hvor gaming var en smal nisje, men det kan ikke være for mye forlangt at folk har litt sportsånd og kammeratskap med andre som man deler hobbyen sin med.

 

En metode som har fungert godt for meg (i hvertfall i tekst chat) er å peke ut hvor utrolig barnslig slik oppførsel er. De toxic spillerne jeg ser oppfører seg som små drittunger og har stort sett lite annet enn stygge ord å komme med, så når du da bare poengterer at de bare fortsetter å bevise at de tydeligvis er 5år, så går de til slutt tom for ting å si.

 

Jeg tror at det er viktig at folk ikke bare er stille og ignorerer, men faktisk prøver å engasjere seg positivt, være ett godt eksempel, og si i fra når noen ikke oppfører seg greit. Hvis ikke, så tror jeg vi får en generasjon gamere som lærer seg at det er slik det skal være....

 

Min taktikk går ut på å totalt ignorere chat funksjonen i alt av spill. Slutter rimelig fort med shit-talking om ingen svarer. 

Lenke til kommentar

MAC adressa og kontoen som er blitt brukt må bannes. I første omgang for en kort periode. Andre gang for en lengre periode og tredje gang for godt.

 

Og det burde være som i mange mmo spill moderatorer/gamemaster som kan komme å gå i spill. Enten tilfeldig eller ved påkallelse ifra spillere. Endel spill er så store nå at det å ansette personer til å gjøre den jobben har dem råd til. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Når en halv million spillere jukser så betyr det at konsekvensene ved å bli tatt er altfor lave. Jeg mener fortsatt at hele Steam/Battle.net kontoer må stenges, ikke bare spillet.

Ja, selv ønsker jeg mulighet for mer avanserte rapporteringssystemer.. (noe som Hon hadde i form av silver coins)

 

-Muligheten for å betale for en rapport slik at den blir fort behandlet (evt i realtime) dersom rapporten er sann vil den personen bli bannet og du får tilbake pengene du betalte for å sende inn rapporten. Dette vil da fjerne all rage-salt rapportene.. 

 

Når jeg da møter en cheater/spinbotter i csgo så kan jeg betale en minstesum verdi a1-key 20kr eller mer, er jeg 100 % sikker kan jeg putte inn 500 kr, med kommenteringsmulighet:"Spinbotting round 12 feks" så den kommer høyere i prioriteringslisten. 

 

blir mer seriøst og slipper den dårlige vac'en og alt dette overwatch rotet som er nå... 

Lenke til kommentar

Vi kan legge mesteparten av skylda for den økte barnsligheten på lobby systemet tenker jeg. Når man hadde dedicata servere var det ofte lokale moderatorer. Straff var kjapp og synlig. Nå ser du ikke om folk blir banna. Du har inget inntrykk for om systemet funker bortsett fra ubrukelige stat dumps som han her karen kom med. Hvorfor skal da folk i det hele tatt respektere det og huske det. Det er noe fjernt du ikke opplever. Hjelper lite at folk ikke kan være mer selektive med hvem de spiller med heller. Ingen grunn for community på et lavere nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle bare ønske det var mulig å fjerne all synelig text på skjermen så hadde det vært løst. Da kunne man valgt å ikke se noe som helst, kun bruke voice feks med kjente.

 

Dette var måten jeg tolererte å spille world of tanks, å legge inn en mod som fjernet chat. Ikke akkurat optimalt for lagspillets del, men når community virker å ha kravlet opp fra slammet i chernobyl følte jeg ikke jeg hadde noe valg. 

 

 

Ja, selv ønsker jeg mulighet for mer avanserte rapporteringssystemer.. (noe som Hon hadde i form av silver coins)

 

 

 

-Muligheten for å betale for en rapport slik at den blir fort behandlet (evt i realtime) dersom rapporten er sann vil den personen bli bannet og du får tilbake pengene du betalte for å sende inn rapporten. Dette vil da fjerne all rage-salt rapportene.. 

 

Jeg tror ikke å betale utvikleren for å gjøre en jobb de uansett burde prioritere er et steg i riktig retning. Alle skal ha lik mulighet til rettferdighet, ikke bare de med penger å bruke på det. 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, selv ønsker jeg mulighet for mer avanserte rapporteringssystemer.. (noe som Hon hadde i form av silver coins)

 

 

 

-Muligheten for å betale for en rapport slik at den blir fort behandlet (evt i realtime) dersom rapporten er sann vil den personen bli bannet og du får tilbake pengene du betalte for å sende inn rapporten. Dette vil da fjerne all rage-salt rapportene.. 

 

Jeg tror ikke å betale utvikleren for å gjøre en jobb de uansett burde prioritere er et steg i riktig retning. Alle skal ha lik mulighet til rettferdighet, ikke bare de med penger å bruke på det. 

 

Vis du leste så trenger det ikke koste noe. Blir den man rapporterer bannet når h*n helt tydelig cheater får man tilbake summen. (Hindrer all salt-rage-fake reporting...)  Ønsker å måtte slippe å kaste bort en hel time i en game mot en cheater..(nei man kan ikke bare gå og spille ny game da man automatisk periode ban)

Lenke til kommentar

Vis du leste så trenger det ikke koste noe. Blir den man rapporterer bannet når h*n helt tydelig cheater får man tilbake summen. (Hindrer all salt-rage-fake reporting...) 

 

 

Min utheving. Du er prisgitt at de faktisk klarer å identifisere juksinga, noe som ikke er sikkert i det hele tatt. Det blir et sjansespill. 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Cheating er en ting, som burde ha mye ressurser, men når man bruker mye tid på ufin oppførsel er det helt bak mål.

 

I CSGO florerer det med dårlig oppførsel, men man kan enkelt bare blokkere all kommunikasjon med dem. Selvsagt er det kjipt viss personen fortsetter å være ufin med at han griefer og vil tape gamet, men aimbot-wallhack og toggling av dette er langt langt laaangt verre.

 

Totalt dustete av blizzard å bruke tid på ufin oppførsel. Men de har vel undersøkelser som sier noe om hvilken sårbar generasjon som spiller dette spillet.

Lenke til kommentar

 

Vis du leste så trenger det ikke koste noe. Blir den man rapporterer bannet når h*n helt tydelig cheater får man tilbake summen. (Hindrer all salt-rage-fake reporting...) 

 

 

Min utheving. Du er prisgitt at de faktisk klarer å identifisere juksinga, noe som ikke er sikkert i det hele tatt. Det blir et sjansespill. 

 

Ja klart nok, men tenker mest på de helt klare sakene der man tydelig ser juks.Møtt på to speedhackere i Pubg denne uka, null problem å legge inn 500 kr med rapporten, speedhacker for å få han bannet.. (for å så få de igjen når bannen er utført)

Lenke til kommentar

Spør du meg, så har overwatch hatt en stor andel toxic spillerbase fra dag en. Men, ser du humoren i det, så er chatten i overwatch en av de sterkeste positivene spillet har å tilby.

Og, når både voice- og tekstchat kan skrues av, så er toxic chat et ikke-problem.

Problemet med overwatch er mangefasert, og de virkelige problemene er i stor del hovedårsaker for datasinte chattere og juksemakere.

Her er problemene som jeg ser dem:

1. Et suboptimalt matchmaking system*
2. Alt for lett å jukse uoppdaget (som i alle andre spill)
3. Manglende mulighet for tilbakemelding per match (rating av matchmaking)
4. Manglende mulighet for å svarteliste/hviteliste spillere

* matchmaking-algoritmen blizzard bruker har vist sine tydelige problemer de siste 6-9 månedene.
En rask match trumfer alt, og fokus på 50/50 sjanse for å vinne en kamp tar ikke med i beregning hvordan kampen vinnes.

Dette har ført til at "steamrolling" (overkjøring) tilhører normalen, og ikke sjeldenheten slik det burde vært.

Min erfaring er at de artige rundene der begge lag er likestilte tilhører sjeldenheten. Enten blir man overkjørt eller så overkjører man det andre laget.

Å føle seg underlegen og utklasset er en veldig god grunn for å riste fra seg på chatten. De med litt sviktende moralsk fiber vil finne det veldig greit å ty til juks etter å ha bli totalt overkjørt for n'te gang.

 

Hvis noen har lest det blizzard har skrevet om sin matchmaking-algoritme, så har dere sannsynligvis trukket samme slutning som meg; dette er et avsindig komplekst system som prøver å løse alt algoritmisk. Det er tydelig smarte folk i Blizzard, men de har gjort noen rare valg i utviklingen av denne funksjonaliteten.

 

Det ligger åpenbare muligheter for forbedring av matchmaking, og mange av feilene kan løses med mer menneskelig input fra spillerene.

 

Å bruke tid på raporteringssystem for å få bort frekke spillere er å behandle et symptom; ikke det grunnleggende problemet.

 

Mine 5 øre.

Endret av raserbil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...