Gå til innhold

Ryzen 3 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel Intel NUC NUC7i3BNH

er vel ikke så langt unna bortsett fra skjermkort ytelse og oppgraderingsmuligheter.

AMD burde heller velget og lage mindre cpu slik man kan bygge ITX tilsvarende pcer istedenfor store hovedkort.

For det er vel lettere å selge tror jeg.

 

Du er så fjern at det er helt sykt.

 

Hva i alle verdens dager mener du med at de burde laget en mindre CPU så man kan bygge ITX-PCer? EN MINDRE CPU????? WTF!

 

Helt siden Ryzen ble annonsert har du kommet med dumme påstander der du insinuerer at du vet bedre enn AMD's ingeniører. Og du aner ikke hva du prater om en gang.

 

 

Mini-ITX med AM4, vær så god...

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4380464

  • Liker 8
Lenke til kommentar

LMH1 har et poeng. AMD har ikke hatt noe tilsvar på Intel sin NUC satsning. De har solgt masse APU-er de siste årene men disse er beregnet på Socket FM1 eller AM3+ hovedkort og det har vært tynt utvalg av små hovedkort.

Ryzen R3 er heller ikke noe tilsvar på NUC pga størrelse og pris.

Sammenligner du pris på billigste mini-ITX hovedkort for AM4 og en Ryzen R3 1300X (1200 anser jeg som får dårlig i ytelse på flere tester og 20 dollar mer er småtteri) så er du likt med en NUC7i3BNH men du må fremdeles kjøpe kabinett + PSU som fordyrer hele opplegget. Det faktum at den yter bedre i enkelte tester ser jeg som lite relevant her. Du får i7 NUCs også om du trenger masse ytelse og det tar like lite plass som en modell med i3 CPU.

 

Så faktum er at enn så lenge som du vil ha en knøttliten PC til å putte ved siden av TV-en eller bruke som en sekundær PC hjemme så er Intel fortsatt soleklart valg.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg sier. AMD har ikke noe tilsvar foreløpig. Jeg bare sammenlignet pris fordi det kan være interessant om du ser bort i fra størrelseskriteriet og bare skal ha en billig stasjonær.

 

Og ja jeg venter spent på Raven Ridge neste år. Bare synd det skal ta AMD så ufattelig lang tid. NUC segmentet er jo ene alene det segmentet AMD kunne gjort et inntrykk når Intel regjerte ytelsestronen år etter år. Spesielt fordi man ikke er avhengig av like stor energieffektivitet når det er plugget i stikkontakten hele tiden likevel.

 

Men vi får vel aldri vite hvorfor AMD ikke satset hardere her.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

1300x er jo en absolutt intel killer. Utrolig med 4 raske kjerner for den prisen.

Både enig og uenig. Skal du gå for ytelse per krone uavhengig av pris, så er AMD Ryzen 5 1600 det beste valget per nå. Skal du kjøpe en budsjett-PC, så er Intel Pentium G4560 fortsatt veldig attraktiv. Ser at denne prosessoren konkurrerer mot Intel Core i3, men jeg har vanskelig for å se hvem en burde anbefale Core i3 til. ^^

Lenke til kommentar

 

1300x er jo en absolutt intel killer. Utrolig med 4 raske kjerner for den prisen.

Både enig og uenig. Skal du gå for ytelse per krone uavhengig av pris, så er AMD Ryzen 5 1600 det beste valget per nå. Skal du kjøpe en budsjett-PC, så er Intel Pentium G4560 fortsatt veldig attraktiv. Ser at denne prosessoren konkurrerer mot Intel Core i3, men jeg har vanskelig for å se hvem en burde anbefale Core i3 til. ^^

 

Ryzen 1600 er litt under 1000 kr dyrere enn 1300x. Så for en som bygger en pc til gaming på budsjett kan 1300x fort være det beste alternativet. Eller kan du anbefale noen andre cpuer til dette formålet for maks 13-14 hundre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...