Gå til innhold

HBO sender ut advarsler til Game of Thrones-pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betaler for hbo (og canal digital som også har rettigheter for serien), men jeg laster ned i tillegg for bedre kvalitet og offline avspilling. Heldigvis står media server med vpn så den ipn er for øyeblikket utenlands.

Skulle gjerne hatt en "steam" løsning for media, men det ser ut som streaming i halvdårlig kvalitet er det de har lyst å satse på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan kan man straffe noen basert på en IP-adresse? Det blir det samme som å straffe eieren av en bil bare fordi bilen (ikke eieren) ble observert kjørende for fort ved en tidligere anledning.

 

Jeg forstår ikke hvordan en IP-adresse kan være et fellende bevis mot en person i stedet for en husstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

går det an å være så fattig at de ikke har råd til 89kr i mnd at de må stjele det?

 

Hjelper ikke betale 89 kr mnd når tjenesten er nede halvparten av tiden! Er veldig ofte HBO Nordic kneler på kveldstid når mange bruker det, og det skal (nesten) ikke skje! Pluss appen for ps4 suger, og de gidder ikke bry seg med windows 10/xbox app! Annet enn gode serier, så gjør de ikke mye for å få kundemassen til å bruke tjenesten sin!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Mange som har opplevd at hbo nordic ikke fungerer ved slipp av de nyeste episodene, og velger da å laste ned episodene som reserve om de ikke får streamet den.

Få orden på tjenseten, og flere vil benytte seg av den.

 

Opplever selv at det er veldig dårlig kvalitet for tiden.

Kan være fordi jeg sender fra telefonen til tvn med chromecast? Eller er det generellt lav oppløsning?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange som har opplevd at hbo nordic ikke fungerer ved slipp av de nyeste episodene, og velger da å laste ned episodene som reserve om de ikke får streamet den.

Få orden på tjenseten, og flere vil benytte seg av den.

 

Opplever selv at det er veldig dårlig kvalitet for tiden.

Kan være fordi jeg sender fra telefonen til tvn med chromecast? Eller er det generellt lav oppløsning?

 

Sliter med det samme. Ved casting via telefon til innebygget Google cast i TV'en (Sony TV) er oppløsningen middelmådig, fargedybden elendig og sortnivå helt kriserammet dårlig. Netflix og viaplay fungerer perfekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg laster det ned fordi det er mye billigere, kvaliteten er suveren, jeg slipper og vente på "laster" eller hva enn som kommer opp midt i en episode.

 

Jeg har derimot sluttet og laste ned musikk da Tidal Hifi gir meg god nok kvalitet, det er billig nok og utvalget er bra nok.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken oppløsning vi får servert med HBO Nordic egentlig? Har slitt lenge med hakking og stadig bufring med HBO på PS4 pro, har 6 Mb ned, det går kjempebra med Netflix.

 

På Netflix appen på PS4 pro har man heldigvis mulighet til å se oppløsning og bitrate, veldig praktisk. Får 1080p i 4,87, 5,34 eller 5,97 Mb alt etter hvilken serie/film jeg ser og opplever aldri hakking.

 

Men HBO appen til PS4 pro erså elendig at jeg ler meg ihjel! Når man starter appen så er hele logoen forskjøvet 2 pixler mot klokken, så det er en tynn hvit stripe (på 1 til 2 pixler) mot alle 4 hjørner! Har aldri sett noe slikt før og håper jeg aldri får se det igjen.

Lenke til kommentar

 

går det an å være så fattig at de ikke har råd til 89kr i mnd at de må stjele det?

 

Hjelper ikke betale 89 kr mnd når tjenesten er nede halvparten av tiden! Er veldig ofte HBO Nordic kneler på kveldstid når mange bruker det, og det skal (nesten) ikke skje! Pluss appen for ps4 suger, og de gidder ikke bry seg med windows 10/xbox app! Annet enn gode serier, så gjør de ikke mye for å få kundemassen til å bruke tjenesten sin!!

aldri hatt problemer, kansje internetthastigheten? jeg har 100mb linje.

Lenke til kommentar

aldri hatt problemer, kansje internetthastigheten? jeg har 100mb linje.

 

Jeg kan love deg at dette ikke er ett problem fra brukers side, har selv 300/300 linje og har ofte problemer med buffering og lav kvalitet på streamen.

Dette gjelder på alle maskinvarer jeg har prøvd ut på: PS4, Chromecast, PC, Xbox 360, Shield TV(gjennom cast).

Jeg sier ikke det skjer 100% av tiden, men veldig ofte om jeg alene i huset bruker nettlinjen eller ikke.

 

Netflix og andre streaming tjenester er simpeltent på ett helt annet nivå, både på kvalitet på streaming opplevelsen og tilgjenglighet.

 

Etter så mange år burde dette vært fikset for lengst, at det fortsatt er i nesten samme tilstand som da tjenesten kom ut er skammelig og føles som nesten som ett scam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

går det an å være så fattig at de ikke har råd til 89kr i mnd at de må stjele det?

 

89 kroner på HBO Nordic, 89 kroner på Netflix, 89 kroner på Crunchyroll, 89 kroner på Amazon video etc. etc.

 

Ser du kanskje at det baller seg på litt for mye hvis man skal hele tiden betale for alle typer tjenester dersom de ikke gidder å samarbeide til fordel for brukerene? Det er en grunn til at Steam vinner i storefronten. De har ALT som er verdt noe.

 

Ja, jeg vet du kommer med et eksempel, men jeg bare gjentar meg selv, SOM ER *VERDT* NOE. Ergo er eksemplet av null verdi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...