Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum


Kron

Anbefalte innlegg

Jeg er helt gal. Men jeg startet en konto på Etoro i går. I dag investerte jeg 1000 dollar (8668 NOK) i Ethereum - kryptovaluta. Dette er første gang jeg har investert noe på et aksjemarked med unntak av fond. :w00t:

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede over 100 dollar i fortjeneste. Verdien går opp så fort. Kjøpte i går når verdien var 114 dollar. I dag er verdien 124. Er selvfølgelig klar over at risikoen er ganske høy. Og investerer ikke mer enn jeg har råd til å tape.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

"Investering" og "aksjemarked" er feil ordbruk her. Lykke til med gamblingen ellers.

 

Alle aksjer er vel gambling til en viss grad. Noen med høyere risiko enn andre. Aksje blir kanskje feil. For Ethereum er vel en currency, og derfor en del av currency markedet. Men en investering er det jo. Jeg forventer jo å få avkastning på dette, noe jeg allerede har. Og det er også definisjonen på en investering.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ethereum er ikke en "currency", og ikke noe "investeringsobjekt". Du kjøper heller ikke ethereum, det du gjør er å gjøre et veddemål med etoro om at prisen på ethereum skal gå opp. 

 

Det er jo en cryptocurrency. Investeringsobjekt har jeg vel heller ikke påstått at det er. Da dette må være noe fysisk. Det er forskjell på investering og investeringsobjekt. Hvordan det foregår i praksis mellom meg og etoro skal jeg ikke uttale meg om. Er egentlig ikke interessert i noen diskusjon om hvor lite smart det er å investere penger i Ethereum. Jeg vet allerede at det er høy risiko, men at det også kan ta helt av slik bitcoin gjorde. Noe som gir en mulighet for svært høy avkastning.

Lenke til kommentar

Har allerede over 100 dollar i fortjeneste. Verdien går opp så fort. Kjøpte i går når verdien var 114 dollar. I dag er verdien 124. Er selvfølgelig klar over at risikoen er ganske høy. Og investerer ikke mer enn jeg har råd til å tape.

En investor har alltid et klart og tydelig mål om når h*n skal ta ut pengene. Hvor er grensa di, i beløp eller tid?

Lenke til kommentar

 

Har allerede over 100 dollar i fortjeneste. Verdien går opp så fort. Kjøpte i går når verdien var 114 dollar. I dag er verdien 124. Er selvfølgelig klar over at risikoen er ganske høy. Og investerer ikke mer enn jeg har råd til å tape.

En investor har alltid et klart og tydelig mål om når h*n skal ta ut pengene. Hvor er grensa di, i beløp eller tid?

 

 

Jeg er ikke en investor bare for å ha det sagt. Er litt usikker. Jeg har tenkt at om kursen når 230 dollar har jeg doblet investeringen, og vil vurdere å gå ut da. Begynner kursen å gå nedover har jeg satt opp at den skal automatisk selge ved en kurs på 100.

Lenke til kommentar

Jeg er helt gal. Men jeg startet en konto på Etoro i går. I dag investerte jeg 1000 dollar (8668 NOK) i Ethereum - kryptovaluta. Dette er første gang jeg har investert noe på et aksjemarked med unntak av fond. :w00t:

 

Har sett at Ethereum har hatt en utrolig prisutvikling. Bare ikke fall for fristensen til å panikkselge om prisen skulle gå ned. 

 

Hvor kjøpte du? Er planen å vente til de er verdt masse og cashe dem ut i kroner gjennom banken din? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

Ethereum er ikke en "currency", og ikke noe "investeringsobjekt". Du kjøper heller ikke ethereum, det du gjør er å gjøre et veddemål med etoro om at prisen på ethereum skal gå opp. 

 

Hva er forskjellen på ethereum og kryptovalutaer som Bitcoin da? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Verken ethereum eller bitcoin er valuta. 

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt at om kursen når 230 dollar har jeg doblet investeringen, og vil vurdere å gå ut da. 

 

 

Da har du bare tjent 1000 dollar (700 etter skatt). Bør du ikke vente litt lenger? Med ekstrem risiko følger gjerne muligheter for ekstrem avkastning. Hva om du venter til den går opp 50 ganger? Da har du tjent 49000 dollar (34000 etter skatt). Det vil si nesten 300000 kr. Da begynner vi å snakke. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

Du gambler jo bare med prisen her, du har jo ikke kjøpt en eneste Etherum. Det virker som kanskje du burde lære litt mer om hvordan Etoro og cryptocurrency fungerer. 

 

Du er vel klar over at du ikke har kjøpt noe som helst av cryptocurrency? For da kunne du jo brukt det til å kjøpe ting med. Og du ville trengt en wallet å lagre de i. 

 

Du har kjøpt en kontrakt med Etoro kalt CDF som sier at prisen vil stige. Ingenting annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gambler jo bare med prisen her, du har jo ikke kjøpt en eneste Etherum. Det virker som kanskje du burde lære litt mer om hvordan Etoro og cryptocurrency fungerer.

 

Du er vel klar over at du ikke har kjøpt noe som helst av cryptocurrency? For da kunne du jo brukt det til å kjøpe ting med. Og du ville trengt en wallet å lagre de i.

 

Du har kjøpt en kontrakt med Etoro kalt CDF som sier at prisen vil stige. Ingenting annet.

Ja, jeg skjønner at jeg ikke har eth tilgjengelig for å kjøpe ting med... det har du vel ikke om du investerer i en hvilken som helst annen valuta heller. Hvorfor føler du et behov for å angripe meg? Der var voldsomt dette med kryptovaluta provoserer. Jeg trenger ikke en bedreviter som deg til å fortelle meg hva jeg bør eller ikke bør gjøre. Ikke har jeg spurt om det heller.

 

Og til andre. Jeg tar gjerne til meg råd og opplæring, for som jeg har skrevet er jeg ny i gamet. Og det er derfor selvfølgelig mye jeg ikke vet. Men ikke om det blir servert på en nedsettende måte.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt gal. Men jeg startet en konto på Etoro i går. I dag investerte jeg 1000 dollar (8668 NOK) i Ethereum - kryptovaluta. Dette er første gang jeg har investert noe på et aksjemarked med unntak av fond. :w00t:

Har sett at Ethereum har hatt en utrolig prisutvikling. Bare ikke fall for fristensen til å panikkselge om prisen skulle gå ned.

 

Hvor kjøpte du? Er planen å vente til de er verdt masse og cashe dem ut i kroner gjennom banken din?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Jeg kjøpte på en tjeneste som heter etoro.

https://www.etoro.com/

 

Vil vel ikke "panikkselge" men om det har en negativ utvikling kan det være jeg selger ut for å realisere fortjenesten. Så kan jeg eventuelt kjøpe meg inn igjen om utviklingen snur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...