Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum


Kron

Anbefalte innlegg

 

Du gambler jo bare med prisen her, du har jo ikke kjøpt en eneste Etherum. Det virker som kanskje du burde lære litt mer om hvordan Etoro og cryptocurrency fungerer.

 

Du er vel klar over at du ikke har kjøpt noe som helst av cryptocurrency? For da kunne du jo brukt det til å kjøpe ting med. Og du ville trengt en wallet å lagre de i.

 

Du har kjøpt en kontrakt med Etoro kalt CDF som sier at prisen vil stige. Ingenting annet.

Ja, jeg skjønner at jeg ikke har eth tilgjengelig for å kjøpe ting med... det har du vel ikke om du investerer i en hvilken som helst annen valuta heller. Hvorfor føler du et behov for å angripe meg? Der var voldsomt dette med kryptovaluta provoserer. Jeg trenger ikke en bedreviter som deg til å fortelle meg hva jeg bør eller ikke bør gjøre. Ikke har jeg spurt om det heller.

 

Og til andre. Jeg tar gjerne til meg råd og opplæring, for som jeg har skrevet er jeg ny i gamet. Og det er derfor selvfølgelig mye jeg ikke vet. Men ikke om det blir servert på en nedsettende måte.

 

Synd du oppfattet det som en angrep på deg som person. Var bare ment til å prøve å forklare deg hvordan det engentlig fungerer, da det ikke så ut til at du gjorde det ifølge de andre postene. Og det var jo du som startet denne posten så må forvente at folk ønsker å diskutere det du har gjort, hehe. 

 

Jeg har foreksempel kjøpt Etherum selv, og kan benytte meg av det til å trade med bitcoin og få høyere gevist. Men dette er direkte trading, ikke indirekte der det er selskapet Etoro som selv setter prisen via kontrakter. Men så lenge du skjønner forskjellen og ikke ønsker at jeg skal forklare/diskutere mer skal jeg slutte  :)

 

 

Skal forsåvidt sies at Etherum har en marketcap på ca. halvparten av Bitcoin. Det er tvilsomt at det vil 10x med det første med andre ord, da må man se på andre altcoins.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjerne forklare mer. Kanskje jeg misforsto dine hensikter noe. Men er det slik at etoro ikke handler inn eth når de får kjøpsordre på det? Og hvilken ulemper er det med måten du har gjort det på? Du må jo ta hele jobben med å selge selv? Får du noen bedre pris enn gjennom etoro på kjøp og salg av eth? Etoro tar en liten provisjon men ikke mye.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Du må gjerne forklare mer. Kanskje jeg misforsto dine hensikter noe. Men er det slik at etoro ikke handler inn eth når de får kjøpsordre på det? Og hvilken ulemper er det med måten du har gjort det på? Du må jo ta hele jobben med å selge selv? Får du noen bedre pris enn igjennom etoro på kjøp og salg av eth? Etoro tar en liten provisjon men ikke mye.

Stemmer. Forskjellen er ikke så stor (siden du kjøper for å trade, ikke bruke), så lenge Etoro er en seriøs bedrift, og det vil jeg jo tro. Vet ikke helt detaljene men ville undersøkt CDFs på youtube eller noe. Fordelen er foreksempel at du få høyere "leverage", og tjene mye mer på små stigninger. 

 

http://www.investopedia.com/terms/c/contractfordifferences.asp

 

Tror absolutt det å investere i Crypto er en god ide, så du får ha lykke til videre med investeringen :)

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde trekke meg ut da og kjøpe eth direkte fra kilden? Hvor er det å anbefale å gjøre det isåfall?

 

Bitfinex kanskje?

 

Coinbase er nok det største og mest anerkjente nettstedet når det kommer til kjøp og salg av krypto. I motsetning til andre nettsteder er pengene der forsikret, så hvis de skulle oppleve et datainnbrudd vil du likevel være sikret. Det tryggeste er nok likevel å ha pengene i en hardware wallet (Nano Ledger S, Trezor), for da har du full kontroll over pengene selv. Hvis du ønsker å drive med trading vet jeg at Gdax (eies av Coinbase), Kraken og Poloniex er veldig populære. Har aldri hørt om Etoro.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg inn med 20k NOK på Etherum ved en pris på 24 euro, har hatt en pen inntjening så langt.

Har satt inn penger på www.kraken.com. 

Kommer til å sitte lenge på det, da håpet og mulighetene er der for en meget pen avkastning om 2-5 år.

 

Du har ETH til en verdi av 100k liggende på Kraken??

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg inn med 20k NOK på Etherum ved en pris på 24 euro, har hatt en pen inntjening så langt.

Har satt inn penger på www.kraken.com. 

Kommer til å sitte lenge på det, da håpet og mulighetene er der for en meget pen avkastning om 2-5 år.

 

Du har ETH til en verdi av 100k liggende på Kraken??

 

Nesten. :)

Men har Nano Ledger S på vei. :)

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte meg inn med 20k NOK på Etherum ved en pris på 24 euro, har hatt en pen inntjening så langt.

Har satt inn penger på www.kraken.com. 

Kommer til å sitte lenge på det, da håpet og mulighetene er der for en meget pen avkastning om 2-5 år.

 

Du har ETH til en verdi av 100k liggende på Kraken??

 

Nesten. :)

Men har Nano Ledger S på vei. :)

 

:thumbs: Fikk min i går

Lenke til kommentar

Boblen kommer nok til å sprekke til slutt. Det som gjør meg skeptisk er at så utrolig mye var preminet, dvs. 90 mill +  ETH ble delt ut før noen andre fikk tilgang. Skulle de cashe ut sprekker bobla fort. Det og at de når som helst kan "skape" ETH ut av det blå, det er ikke definert noe fixed supply som bitcoin.

 

Teknologien er interessant dog, derfor større selskaper lager alternativer til Etherium basert på teknologien. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Boblen kommer nok til å sprekke til slutt. Det som gjør meg skeptisk er at så utrolig mye var preminet, dvs. 90 mill +  ETH ble delt ut før noen andre fikk tilgang. Skulle de cashe ut sprekker bobla fort. Det og at de når som helst kan "skape" ETH ut av det blå, det er ikke definert noe fixed supply som bitcoin.

 

Teknologien er interessant dog, derfor større selskaper lager alternativer til Etherium basert på teknologien. 

 

Hvem som helst kunne kjøpe 2000 ETH per BTC på pre-sale, noe mange gjorde. Supplyen vil heller ikke nå mye over 100 mill i overskuelig framtid: https://www.reddit.com/r/ethereum/comments/5izcf5/lets_talk_about_the_projected_coin_supply_over/dbc66rd/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...