Gå til innhold

X-COM-skaperen tyr til folkefinansiering for sitt neste strategispill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom ting om dette spillet: Ser på screenshot at der er et "Temple of Yuggoth".

Yuggoth er en planet i H. P. Lovecraft's Cthulhu mythos. Jeg mistenker at dette spiller vil være ihvertfall delvis inspirert av det fantastiske Cthulhu universet! Håper virkelig de gjør det bra!

Lenke til kommentar

Morsom ting om dette spillet: Ser på screenshot at der er et "Temple of Yuggoth".

Yuggoth er en planet i H. P. Lovecraft's Cthulhu mythos. Jeg mistenker at dette spiller vil være ihvertfall delvis inspirert av det fantastiske Cthulhu universet!

X-com: Terror From The Deep er også inspirert av Lovecraft.

Lenke til kommentar

Håper det ikke er like neddummet som nye xcom spillene,selv om de er bra de også spesiellt 2'ern. Men savner ting i originalen som feks forskjellige typer skudd som auto, snapshot osv. At alle soldatene er tilfeldig generert i starten.Timeunits, Kjøpe/lage ammo klipp, ikke uendelig med skudd som firaxis sine spill.

Enig!

Ikke minst at de går tilbake til skikkelig global basebygging og dropper det bullshit anthive vaset som brukes av de som produserer de to siste.

Lenke til kommentar

Får vel slenge inn et beløp på dette. Bra video og de har laget mere enn noen fiffig konsept bilder. Og ikke minst gjennomført en kickstarter tidligere.

 

Så er det bare å håpe at dem klarer å gjenskape den gode gamle Xcom følelsen, noe de nyere versjonene ikke helt klarte i mine øyne.

Lenke til kommentar

Håper det ikke er like neddummet som nye xcom spillene,selv om de er bra de også spesiellt 2'ern. Men savner ting i originalen som feks forskjellige typer skudd som auto, snapshot osv. At alle soldatene er tilfeldig generert i starten.Timeunits, Kjøpe/lage ammo klipp, ikke uendelig med skudd som firaxis sine spill.

De nye X-com spillene er bedre enn forgjengerene noengang var, og det er de lyserosa brillene dine som hindrer deg i å se det. Å innføre ammunisjon er ikke det verste, om det gjelder for BEGGE sider denne gangen, men jeg mistenker at alt for mange som på ramme alvor sier at de vil ha føkkings time units tilbake ikke husker for et drittsystem det kunne være. "Reserve points for" meg i tredje. Man hopper jo glatt bukk over hvor utrolig ENKLE de gamle spillene ble underveis i spillet jo lengre du spilte dem.

 

Jagged alliance 2 var jo i så måte et mye mer gjennomført spill enn noen av de gamle xcom-spillene.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for alle, men å vinne hele spillet det øyeblikket man finner opp blaster launchere er ikke noe vi kan kalle "god" gameplay i dag.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Håper de får tilbake litt av sim-preget de to første hadde. Det var gøy med alle fininnstillingene, at man lastet skyrangeren med utstyr fremfor soldatene osv. Gøy å dra ut i kamp for så å oppdage at du har glemt å pakke magasiner til riflene.

 

Jeg ser at folk her inne og flertallet (heldigvis) har ulike definisjoner av "gøy"

Lenke til kommentar

Fans av den opprinnelige X-COM serien kan jo også ta en titt på:

 

http://www.ufo2extraterrestrials.com

 

Likte godt 1'ern.

Er litt funky grafikkstil jeg ikke er helt komfprtabel med, men pytt, pytt :)

TUs, ammo og mye mer har mye til felles med originale X-COM.

 

Spilte det med bman moden, men grafikkstilen var en turnoff. Ble glemt det øyeblikket jeg fikk tak i et annet spill.

 

Tror nok PP kommer til å bli lansert før ufo2extraterrestials blir ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fans av den opprinnelige X-COM serien kan jo også ta en titt på:

 

http://www.ufo2extraterrestrials.com

 

Likte godt 1'ern.

Er litt funky grafikkstil jeg ikke er helt komfprtabel med, men pytt, pytt :)

TUs, ammo og mye mer har mye til felles med originale X-COM.

Spilte det med bman moden, men grafikkstilen var en turnoff. Ble glemt det øyeblikket jeg fikk tak i et annet spill.

 

Tror nok PP kommer til å bli lansert før ufo2extraterrestials blir ferdig.

 

 

Bman?

Du blander ikke med UFO serien nå?

Elsket designet og alt med spillene her. MODene og!

http://www.strategycore.co.uk/forums/forum/59-ufo-series/

 

..så har du jo naturligvis Xenonauts 2 som koommer snart...

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Originale ufo har mye bedre spillmekanikk en nye. Det at du synest det ble for lett med blaster launcher er bare dårlig balansering. Og det er noe som stortsett ikke skjer lengre i dag.

Hvis vi ser på bildene her så står det faktisk 12 mov points da. og ser at man bruker flere jo lengre man beveger seg, at jeg ikke så det første gangen lol.

Lenke til kommentar

Så definitivt lovende ut, men jeg tror nok jeg venter til det faktisk blir tilgjengelig i spillbar form.

 

Jeg elsker orginale UFO, men absolutt hater Terror from the Deep. Ikke misforstå. Jeg liker egentlig begge, men guuuuuuud. Er det virkelig mulig å putte SÅ mange latterlig lamme aliens i et og samme spill?

Ofte ble jeg sittende og rive meg selv i håret av frustrasjon fordi de tålte 10 skudd av våpnene jeg hadde tilgjengelig. :p

Og ikke få meg til å begynne med alle de gangene jeg hadde for det meste undervannsvåpen på terrorsites på land og på båt. :p

 

Lite var så tilfredsstillende som å bruke alle 9? punktene på Blaster Launcher og vri den rundt.

 

Jeg digger nye Xcom og Xcom 2 og håper virkelig på en Xcom 3.

 

Litt usikker på hva jeg egentlig savner fra UFO. Kanskje mer inventory plass så jeg kan ta med meg litt flere enn et par granater.

Eller så må det være mer våpen, flere klasser og slikt.

Rett og slett enda flere muligheter for variasjon.

Lenke til kommentar

 

Håper det ikke er like neddummet som nye xcom spillene,selv om de er bra de også spesiellt 2'ern. Men savner ting i originalen som feks forskjellige typer skudd som auto, snapshot osv. At alle soldatene er tilfeldig generert i starten.Timeunits, Kjøpe/lage ammo klipp, ikke uendelig med skudd som firaxis sine spill.

De nye X-com spillene er bedre enn forgjengerene noengang var, og det er de lyserosa brillene dine som hindrer deg i å se det.

 

 

Er vel heller du som bør ta av deg sa lyserosa brillene og inse at folk KAN ha forskjellig meninger. Noen av dem kan til og med være i strid med dine egne :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...