Gå til innhold

Galaxy Book kan knuse Surface Pro på hjemmebane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kategorien lette PC-er, så er dette kanskje ok. En fullverdig mobil løsning basert på Windows 10 (NT) og Intel er fortsatt feil plattform. Dette er en blindvei.

Vi trenger et nytt Windows som baserer seg på en CPU dedikert for mobilitet.

Det er sikkert mange som er helt uenig med meg, men totalt ny plattform må komme.

Dette skjer kanskje med Windows 10 Cloud?

Men som sagt, dette er sikkert en god PC.

Lenke til kommentar

I kategorien lette PC-er, så er dette kanskje ok. En fullverdig mobil løsning basert på Windows 10 (NT) og Intel er fortsatt feil plattform. Dette er en blindvei.

Vi trenger et nytt Windows som baserer seg på en CPU dikert for mobilitet.

...

 

Microsoft skal jo "snart" lansere Windows på ARM, som emulerer x86 støtte. I teorien betyr dette at man skal kunne plugge inn en "Surface Phone" til ekstren dock/tastatur og kjøre fullverdige 32bit programmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samsung trakk seg jo ut av PC-markedet i Norge, muligens hele Europa for en stund siden. Om dette er PC eller nettbrett kan sikkert diskuteres, men de ser superinteressante ut. Det jeg lurer på er om det er sikkert at de vil selges i Norge?

 

Hele verden mener jeg.

 

Men dette såg veldig interessant ut. Nå er ikke jeg på jakt etter hverken PC eller nettbrett for tiden, men om jeg var hadde dette helt klart vært et høyaktuelt produkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Og her de virkelig ikke spart på kruttet.(...)og kan enten leveres med 4 GB minne og 128 GB lagring, eller 8 GB minne og 256 GB lagring.

Dere mener ikke at 4 eller 8GB med RAM er å spare på kruttet i 2017? Chrome bruker jo alene mer enn 8 GB!

 

Lagringsplassen er vel også ganske sparsommelig.

Lenke til kommentar

 

Og her de virkelig ikke spart på kruttet.(...)og kan enten leveres med 4 GB minne og 128 GB lagring, eller 8 GB minne og 256 GB lagring.

Dere mener ikke at 4 eller 8GB med RAM er å spare på kruttet i 2017? Chrome bruker jo alene mer enn 8 GB!

 

Lagringsplassen er vel også ganske sparsommelig.

Toppmodell med i7,16GB ram samt 512GB lagring burde de greid vel.Suface Pro 4 greide det jo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I kategorien lette PC-er, så er dette kanskje ok. En fullverdig mobil løsning basert på Windows 10 (NT) og Intel er fortsatt feil plattform. Dette er en blindvei.

Vi trenger et nytt Windows som baserer seg på en CPU dikert for mobilitet.

...

 

Microsoft skal jo "snart" lansere Windows på ARM, som emulerer x86 støtte. I teorien betyr dette at man skal kunne plugge inn en "Surface Phone" til ekstren dock/tastatur og kjøre fullverdige 32bit programmer.

I teorien. I praksis tror jeg neppe emulert x86 på arm vil være brukbart til noe annet enn de aller aller enkleste programmene, og de er vel stort sett på web nå uansett. I og med at instruksjonssettene på x86 og arm er veldig forskjellig er det veldig kostbart å emulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

prøver å finne ut når de skal sende disse ut på markedet?

er det noen som har funnet en dato for at den er tilgjengelig?

 

skal levere tilbake min Surface pro 4 til jobben, er blitt så avhengig at jeg vil gjerne ha en lignende igjen.

 

så Galaxy Book kan være en aktuell kandidat, spesielt til den prisen som nevnes

Lenke til kommentar

prøver å finne ut når de skal sende disse ut på markedet?

er det noen som har funnet en dato for at den er tilgjengelig?

 

skal levere tilbake min Surface pro 4 til jobben, er blitt så avhengig at jeg vil gjerne ha en lignende igjen.

 

så Galaxy Book kan være en aktuell kandidat, spesielt til den prisen som nevnes

 

Og hvilken pris nevnes? Mulig artikkelen er endret, for jeg ser ingen annen antydning enn et håp om at den blir billigere enn tilsvarende kraftig Surface Pro 4.

 

Dette blir nok priset høyere enn tilsvarende kraftige PCer pga lav vekt og slank kropp. Rene nettbrett med 4G koster like mye som en standard laptop, så i mine øyne er vel det der de kan gjøre noe for å få opp etterspørselen.

 

Få ned prisen slik at man ikke synes en en laptop med touchskjerm er et godt alternativ.

 

Spennende alternativ med nettbrett som stort sett ble drevet av telefonen, a la Asus PadPhone. Ser dog for meg en 2-i-1-løsning der telefonen smettes inn nedenfor tastaturet, og så brukes skjermen på den som touchpad...

 

;-)

Lenke til kommentar

Dere kan ikke si at Galaxy book er en konkurrent til Ipad Pro etc, det pga operativsystemet. Programvaren etc er noe helt forskjellig.

 

Litt annen sak, men går inn på samme tema: Jeg kjøpte et 13 tommers Android nettbrett - men oppdager at det er rimelig unyttig - ettersom hele OSet er laget for små mobiler, det samme gjelder med samtlige apper.

Lenke til kommentar

 

prøver å finne ut når de skal sende disse ut på markedet?

er det noen som har funnet en dato for at den er tilgjengelig?

 

skal levere tilbake min Surface pro 4 til jobben, er blitt så avhengig at jeg vil gjerne ha en lignende igjen.

 

så Galaxy Book kan være en aktuell kandidat, spesielt til den prisen som nevnes

Og hvilken pris nevnes? Mulig artikkelen er endret, for jeg ser ingen annen antydning enn et håp om at den blir billigere enn tilsvarende kraftig Surface Pro 4.

 

Dette blir nok priset høyere enn tilsvarende kraftige PCer pga lav vekt og slank kropp. Rene nettbrett med 4G koster like mye som en standard laptop, så i mine øyne er vel det der de kan gjøre noe for å få opp etterspørselen.

 

Få ned prisen slik at man ikke synes en en laptop med touchskjerm er et godt alternativ.

 

Spennende alternativ med nettbrett som stort sett ble drevet av telefonen, a la Asus PadPhone. Ser dog for meg en 2-i-1-løsning der telefonen smettes inn nedenfor tastaturet, og så brukes skjermen på den som touchpad...

 

;-)

 

 

 

Her har jeg nok blingset, har hele forrige uke tittet på alternativer til Suface Pro.

lurer på om jeg forvekslet prisen med Yoga 710 miix, der prisen ligger betydelige lavere enn surface.

 

Jeg forventer at Galaxy legger seg på riktig side av 10K tallet. hvis de skal kapre andeler.

det er ihvertfall uaktuelt å kjøpe en galaxy book til samme pris som Surface, da er Windows Hello og docking løsningen alene nok til at Surface vinner..

 

jeg som kjører 2 4k skjermer til Surface sliter litt med å velge noe annet pga displayport og god docking løsning

Lenke til kommentar

 

Største fordelene er at man sikkert kan bruke den på fly når man letter og lander, mens en 11-tommers bærbar ikke er greit....

 

AtW

Nah, tviler jeg på.

 

 

Det kan du fint gjøre. Det har jeg gjort med min Surface Pro 3 i snart to år. Bretter man tastaturet bak skjermen er det tross alt en tablet. 

 

 

--- 

 

Fra en som har brukt SP3 i noen år er det to ting som streifer meg med dette produktet; den trinnløse støtta og det flate tastaturet.

Lenke til kommentar

 

 

Største fordelene er at man sikkert kan bruke den på fly når man letter og lander, mens en 11-tommers bærbar ikke er greit....

 

AtW

Nah, tviler jeg på.

 

 

Det kan du fint gjøre. Det har jeg gjort med min Surface Pro 3 i snart to år. Bretter man tastaturet bak skjermen er det tross alt en tablet. 

 

 

--- 

 

Fra en som har brukt SP3 i noen år er det to ting som streifer meg med dette produktet; den trinnløse støtta og det flate tastaturet.

 

 

 

Det har jo ikke noe med saken å gjøre? Grunnen til at du ikke får lov til å bruke bærbare på flyet under avgang og landing er jo fordi man ikke har tilgang på flymodus. Derfor krever de at disse skrues av under letting og landing. Har jo absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt du kan fjerne tastaturet å gjøre eller ikke. Hva i allverden skal det ha med saken å gjøre?

 

Nå har man jo raskt og enkelt tilgang på flymodus i Windows 10 og på de fleste PC-er så er det jo kun en eller to trådløse NIC's i maskinen og det er jo WiFi og eventuelt blåtann så man skulle jo tro det holdt å skru av disse to så kunne man bruke PC-er på flyet også under avgang og landing, men sånn fungerer det ikke.

 

Har vel mer med gamle regler og vaner å gjøre, og det faktum at det tilsynelatende er lettere for personellet å stole på at folk setter telefonen og nettbrettet i flymodus enn det er for dem å stole på at du setter PC-en i flymodus / skrur av WiFi og blåtann.

 

 

Jeg vet heller ikke helt hvorfor vi fremdeles har disse kravene på flyene? De fleste jeg ser på fly i dag setter jo telefonen i flymodus (om de i det hele tatt gidder det) også skrur de på blåtann manuelt etterpå fordi de bruker blåtannhodetelefoner som Bose QC35. Dette er tilsynelatende helt greit, men å sitte med en MacBook 12-tommer med WiFi avskrudd er tydeligvis ikke greit.

 

Mange fly i dag har jo både WiFi og LTE-roaming på flyet. Det forstyrrer tilsynelatende ikke? Merker jeg er fryktelig usikker på hva som er problematikken rundt elektronikk med LTE, WiFi og blåtann og hvorfor det må skrues av ved avgang og landing på fly.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...