Gå til innhold

Galaxy Book kan knuse Surface Pro på hjemmebane


Anbefalte innlegg

 

 

 

Største fordelene er at man sikkert kan bruke den på fly når man letter og lander, mens en 11-tommers bærbar ikke er greit....

 

AtW

Nah, tviler jeg på.

 

 

Det kan du fint gjøre. Det har jeg gjort med min Surface Pro 3 i snart to år. Bretter man tastaturet bak skjermen er det tross alt en tablet. 

 

 

--- 

 

Fra en som har brukt SP3 i noen år er det to ting som streifer meg med dette produktet; den trinnløse støtta og det flate tastaturet.

 

 

 

Det har jo ikke noe med saken å gjøre? Grunnen til at du ikke får lov til å bruke bærbare på flyet under avgang og landing er jo fordi man ikke har tilgang på flymodus. Derfor krever de at disse skrues av under letting og landing. Har jo absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt du kan fjerne tastaturet å gjøre eller ikke. Hva i allverden skal det ha med saken å gjøre?

 

Da har isåfall flyvertinnen jeg forhørte meg med feil også (som forøvrig er godt mulig). Bortsett fra det faktum man måtte sette ting i flymodus, var det også fysiske begrensinger iflg. det jeg fikk vite. Hvis noe skulle skje under takeoff/landing, ville de ikke at folk skulle sitte med store laptoper på fanget. Dette er riktig en stund tilbake og ting har endret seg, men jeg opplever ihvertfall ikke noe nag ved bruk av Surfacen (som gjør at jo, dette har alt med saken å gjøre). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at et annet aspekt er elektriske felter som gir små forstyrrelser i radar og lignende i flyet. Ved to flyvninger jeg har vært på inn til OSL nå i februar har kapteinen bedt alle om å skru alt elektronisk utstyr «helt av» pga. at de har måtte lande kun vha. flyinstrumentene. (Tett tåke helt ned til rullebanen). Flyvertinnene gikk etterpå rundt og grovsjekket radene før innflyvning.

Lenke til kommentar

Problemet med mobiler, PCer osv. og fly er at det er tilnærmet umulig å verifisere at innebygde radioer og andre komponenter som avgir stråling aldri vil påvirke flyets instrumenter. Alle eksperter er nok enige om at sjansen er ekstremt liten, men til gjengjeld er konsekvensene (potensielt) ekstremt store.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser allerede en showstopp for meg i forhold til å bytte ut surface'en. Denne har helt flat bunn, og kjempestor avrtrykk. Kommer til å bli umulig å bruke i fanget av den grunn.

 

Surfacen er så fleksibel med sine 3 faste punkter at jeg kan hekte den fast i beina, la den hvile, eller sette den halvveis på armlene.

 

Noen sier at surface oppleves som spiss, jeg er ikke brydd av dette

Lenke til kommentar

Gitt navnet Samsung Galaxy Book, så skulle man tro den kunne konkurrere mot Surface Book, men nei, den retter seg mot Surface Pro som egentlig kun er et nettbrett mens Surface Book er et PC-brett.

Nyeste Surface Book kommer med 13.5" skjerm, mens denne "kun" har en 12" skjerm. Prisene på Surface Book er såpass spinnville at jeg håper Samsung kommer med noe alternativ til denne med skjerm på minst 13.3".

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Største fordelene er at man sikkert kan bruke den på fly når man letter og lander, mens en 11-tommers bærbar ikke er greit....

 

AtW

Nah, tviler jeg på.

 

 

Det kan du fint gjøre. Det har jeg gjort med min Surface Pro 3 i snart to år. Bretter man tastaturet bak skjermen er det tross alt en tablet. 

 

 

--- 

 

Fra en som har brukt SP3 i noen år er det to ting som streifer meg med dette produktet; den trinnløse støtta og det flate tastaturet.

 

 

 

Det har jo ikke noe med saken å gjøre? Grunnen til at du ikke får lov til å bruke bærbare på flyet under avgang og landing er jo fordi man ikke har tilgang på flymodus. Derfor krever de at disse skrues av under letting og landing. Har jo absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt du kan fjerne tastaturet å gjøre eller ikke. Hva i allverden skal det ha med saken å gjøre?

 

Da har isåfall flyvertinnen jeg forhørte meg med feil også (som forøvrig er godt mulig). Bortsett fra det faktum man måtte sette ting i flymodus, var det også fysiske begrensinger iflg. det jeg fikk vite. Hvis noe skulle skje under takeoff/landing, ville de ikke at folk skulle sitte med store laptoper på fanget. Dette er riktig en stund tilbake og ting har endret seg, men jeg opplever ihvertfall ikke noe nag ved bruk av Surfacen (som gjør at jo, dette har alt med saken å gjøre). 

Fløy for noen uker tilbake selv med min Surface Pro 4. Mens andre måtte lukke deres bærebare pcer så kunne jeg fortsette med min Surface da jeg hadde brettet tastaturet under. Ganske tåpelig, men det funker så ja hvorfor ikke?..

Lenke til kommentar

At dere kan nevne iPad Pro i denne settingen gjør at artikkelen er uinteressant å engang lese. Jeg har selv Surface Pro 4 toppmodell og iPad Pro 12,9". De kan ikke sammenlignes. iPad Pro kan ikke gjøre stort mer enn en iPad mini og er totalt ubrukelig til ned tanke på å arbeide med dokumenter kontra Surface/laptop. En Elkjøp laptop til 4000 er bedre enn iPad Pro til 12000 i den sammenheng

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...