Gå til innhold

Bytte mobilabonnement i 2017? Dette er månedens beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke noe informasjon om data-utenlandspakker (EU) hos ICE. Har de det ikke? Telipol har jo 2 pakker å velge mellom.

 

Jeg finner absolutt ingen info om kostnader ved bruk av data i utlandet hos ICE. Jeg har 1GB Ice, og er så langt fornøyd, men planlegger reise til EU i løpet av våren  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at mange av tilbyderne nå gir mye høyere fart enn før; er dette permanent eller kampanje? Det er vel bare Altibox som har lav hastighet (14 Mbit/s).

 

Forresten, når jeg skriver inn 30 GB så kommer heller ikke Komplett opp. Men med 20 Gb kommer de opp.

 

 

Komplett megaflex står oppgitt til å koste 399,- og 479,- på mobilpriser. Det er feil da komplett selger det til 499,- og 579,-/mnd med EU pakka, som oppgitt i abonnementstesten i artikkelen.

 

*Edit*

De vi har listet med høyere hastigheter har det permanent, da vi ikke tar med kampanjer i kalkulatoren.

 

Det var en feil på komplett abonnementet i kalkulatoren som nå er rettet, takk for feedback :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra å se at det begynner å komme større abonnement for oss som liker å ha minst 30+ GB tilgjengelig hos noen andre enn Telenor og Telia, nå sist med Komplett Mobil sitt nye 30 GB-abonnement.

 

One Call har faktisk også et abonnement de ikke annonserer på hjemmesiden sin som gir 35 GB for 549 kroner mnd som kunder kan bytte til via "Mine sider", ifølge skjermskudd fra brukeren Krokan i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1754908&p=23665126

 

I det Telia kommer med wifi-tale til iPhone så vurderer jeg å bytte bort fra Telenor til noen som bruker Telia-nettet da dekningen er blitt mye bedre i flere områder jeg oppholder meg daglig rundtomkring i Hordaland enn det Telenor leverer for tiden. Jeg har et gammelt Chess-abonnement liggende som har helt fri bruk av data til 20 kr dagen uten strupgrense som jeg har i backup skulle jeg trenge virkelig store mengder data på farten og det er via dette jeg har merket meg at Telia virkelig leverer bedre dekning enn tidligere opplevelser da jeg var kunde hos dem for noen år siden (da de het Netcom og senere via Banzai).

Lenke til kommentar

Jeg må for førstegang på mange år begynne å forholde meg til mobilabonnement.. Har hatt forhandlerabonnement ifra Telenor, de har temmelig uslåelige priser. Men har byttet arbeidsgiver så fra og med 1. Mars så er det slutt på forhandlerabonnement. Trenger nok noe med 10Gb for å føle meg "fri". Snittet mitt ligger nok på rundt 6Gb, men ser jo blant annet at nå i Januar så ligger jeg allerede på 9Gb.

 

Har derfor sett på Komplett sitt abonnement med 10Gb. Syntes de har gode priser, oversiktlige nettsider og de benytter Telenor sitt mobilnett som er å foretrekke for min del. De gir meg Fri Fart, 4G+ osv osv.. Noen som har erfaringer med Komplett Mobil?

 

Det jeg liker veldig godt med Telenor er at de alltid er proaktive med støtte for alle små finesser på iPhone. De har støtte for ting som Visual Voice Mail, de har nå støtte for WiFi Tale og de var tidlig ute med Tale over 4G osv.. Hvordan stiller de mindre selskapene seg på slike områder? Det står fint lite på nettsidene til Komplett, Hello osv når det kommer til ting som Visual Voice Mail, WiFi Tale, Tale over 4G osv.. Skal jeg da gå ut ifra at de ikke støtter dette, eller vil alle aktører som benytter Telenor sitt nett automatisk ha støtte for det samme?

Lenke til kommentar

 

Det jeg liker veldig godt med Telenor er at de alltid er proaktive med støtte for alle små finesser på iPhone. De har støtte for ting som Visual Voice Mail, de har nå støtte for WiFi Tale og de var tidlig ute med Tale over 4G osv.. Hvordan stiller de mindre selskapene seg på slike områder? Det står fint lite på nettsidene til Komplett, Hello osv når det kommer til ting som Visual Voice Mail, WiFi Tale, Tale over 4G osv.. Skal jeg da gå ut ifra at de ikke støtter dette, eller vil alle aktører som benytter Telenor sitt nett automatisk ha støtte for det samme?

Komplett Mobil har tale over 4G og WiFi Tale, det får du med alle som benytter Telenor sitt mobilnett om du har mobiltelefon som støtter det (Hello, Chilimobil, Komplett Mobil, Talkmore osv), men jeg vet ikke om de tilbyr Visual Voicemail. Ut i fra beskrivelsen deres av tjenesten Mobilsvar så har de ikke det, så jeg ville hørt med dem om det er tilgjengelig.

 

Jeg var på vei over til Komplett Mobil i fjor men ble "vunnet" tilbake til Telenor av winback-avdelingen deres, det eneste jeg merket meg som negativt var at det tok nesten 30 minutter å komme igjen til kundeservice på telefon når jeg ringte dem for å kansellere bestillingen min. SIM-kortet kom i posten to dager etter bestilling og informasjonsflyten deres om overgangen så bra ut men jeg ble aldri kunde så kan ikke si noe om tjenestene deres.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere at det er kun telipol, ice og hello som konkurrerer om abonnomentene under 100 lappen? Komplett har også mobilabonnent til 99 kr mnd. MiniFlex heter det.

 

https://www.komplett.no/mobil

 

Som vi skriver i saken: Så lenge Komplett kaller det et "kampanjetilbud" kommer vi til å se bort fra det i testen. Et abonnement til 99 kroner som kan koste 119 kroner om 2, 6, 12 eller 24 måneder (Komplett vet ikke selv engang) vinner heller ikke.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Lenke til kommentar

Forhørte meg med KomplettMobil, Chili Mobile og Hello angående ekstra ting som 4G Tale, Tale over WiFi og Visual Voice Mail.

 

Her overrasket Hello med å kunne tilby alt, til og med Visual Voice Mail til iPhone + 4G Tale og Tale over WiFi. Komplett Mobil påstår også at de kan tilby Visual Voice Mail og 4G Tale, men at de fremdeles jobber med Tale over WiFi og ikke kunne si når dette ville være klart. Chili Mobile på sin side kunne opplyse om at de verken støtter Visual Voice Mail eller Tale over WiFi og de har ingen umiddelbare planer om å støtte dette, men de kan tilby 4G Tale ved spesifikke henvendelser (altså det må skrus på manuelt fra dere side ved henvendelse).

 

Ser egentlig ingen grunn til å holde meg til Telenor om det viser seg at både Hello og Komplett Mobil kan tilby nøyaktig det samme ned på fingerspissene og det til merkbart lavere priser. Om ikke "Win-Back" avdelingen til Telenor klarer å koke opp et solid tilbud så bytter jeg nok bort ifra Telenor for førstegang siden jeg fikk meg mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Forhørte meg med KomplettMobil, Chili Mobile og Hello angående ekstra ting som 4G Tale, Tale over WiFi og Visual Voice Mail.

 

Her overrasket Hello med å kunne tilby alt, til og med Visual Voice Mail til iPhone + 4G Tale og Tale over WiFi. Komplett Mobil påstår også at de kan tilby Visual Voice Mail og 4G Tale, men at de fremdeles jobber med Tale over WiFi og ikke kunne si når dette ville være klart. Chili Mobile på sin side kunne opplyse om at de verken støtter Visual Voice Mail eller Tale over WiFi og de har ingen umiddelbare planer om å støtte dette, men de kan tilby 4G Tale ved spesifikke henvendelser (altså det må skrus på manuelt fra dere side ved henvendelse).

 

Ser egentlig ingen grunn til å holde meg til Telenor om det viser seg at både Hello og Komplett Mobil kan tilby nøyaktig det samme ned på fingerspissene og det til merkbart lavere priser. Om ikke "Win-Back" avdelingen til Telenor klarer å koke opp et solid tilbud så bytter jeg nok bort ifra Telenor for førstegang siden jeg fikk meg mobiltelefon.

https://www.hello.no/kundeservice-billig-mobilabonnement/cat/dekning

 

Les nedover siden. Der finner du fakta om volte, vowifi og hvilke telefoner som er støttet.

 

PS: Spurte Sandaker selv om dette på facebook. Til info liker han ikke å bli kalt "pus". :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...