Gå til innhold

– Dokkingstasjonen gir Nintendo Switch mer kraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke overraskende i det hele tatt. Men Gamer.no blir vel amazed av alt mulig om dagen lol.

Det med at docking starsjonen ga ekstra kjøling er nytt. 

Jeg hadde en teori om det siden den var stor og klumpete for kun for strøm tilkobling,

Men en liten vifte ville gi flere ganger bedre kjøling og docking starsjonen vil tette hullet i bunnen så all lufta vil gå in der. 

Lenke til kommentar

"Dokkingstasjonen inneholder ingen egen, ekstra maskinvare, og vil dermed ikke by på ytelsesforbedringer utover den høyere oppløsningen."

 

Eigil Knudsen: Det er ingenting i veien for at man kan øke fps (bilder per sek) eller forbedre grafikken, i stede for å øke oppløsningen. Jeg vet ikke hvorfor du skriver dette? 

 

Det går vel an som du sier, men de vil vel det skal være en like smooth opplevelse både i og utenfor dokkingstasjonen med tanke på fps hvertfall. Ser ikke for meg de vil kutte ned på det, men kanskje bedre grafikk.

Lenke til kommentar
I de tilfellene Switch vil kjøre i 1080p i dockingsstasjonen vil det nok være en del dødtid for GPU'en i håndholdt 720p modus selv med lavere klokkehastighet, kanskje også med deaktiverte eksekveringsenheter. Ellers er det snakk om en massiv "overklokking" i dockingstasjonen for å kunne pushe 2,2x flere pixler, noe som er lite trolig.

1080p vil også gjøre det vanskelig å porte 3. parts spill til Switch, bare med tanke på hvor mange spill det er på XBO som ikke kjører i 1080p. Jeg tviler derfor på at 1080p i docking modus er noe utviklerne blir låst til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...