Gå til innhold

Her er den brannsikre boksen som Samsung sender ut til Note 7-eiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Tja, hadde vært bedre om de ikke distribuerte 2.5 millioner bomber i utgangspunktet. Det gikk galt fordi de dyttet batteriteknologien for langt i et evig forsøk på å kompensere for ineffektiviteten i Android, og nå er vi her. Blir ikke mer selvforskyldt. 

Lenke til kommentar

 

Når uhellet er ute, så er det hvordan et selskap håndterer situasjonen som skaper omdømme.

Dette er ikke et uhell men designfeil og manglende kvalitetskontroll.

 

Dette minker sannsynligheten for at jeg blir Samsung-kunde i fremtiden.

 

Ikke bare dét, de feildiagnostiserte tydeligvis problemet og sendte ut flere produkter med samme feil. Det er ikke en tabbe, det vitner om total mangel på kontroll og/eller en helt vill risikovilje på kundenes vegne.

Endret av Audun_K
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Tja, hadde vært bedre om de ikke distribuerte 2.5 millioner bomber i utgangspunktet. Det gikk galt fordi de dyttet batteriteknologien for langt i et evig forsøk på å kompensere for ineffektiviteten i Android, og nå er vi her. Blir ikke mer selvforskyldt.

Troll..

 

Mye som oppfattes som trolling når man er fanboy, men dette problemet oppsto ikke med et off-the-shelf <3000mah batteri

 

Dette kunne aldri skjedd med Apple.

Piss. De har gitt ut bøybare telefoner, telefoner hvor kameraet glir ut av posisjon, blir nå visstnok saksøkt for skjermen som slutter å funke, etc. Akkurat eksplosive høykapasitetsbatterier er kanskje ikke høyest på lista over ting de kunne funnet på, men de driter ikke akkurat gull de heller.

Lenke til kommentar

Kanskje de har sauset pappboksen inn med grunnstoffet bor også, derav hanskene som er vedlagt. Er ikke så farlig med postbudet.

 

 

 

Boric acid is used as an insecticide, notably against ants, fleas, and cockroaches:p 

 

Stoffet bor blir også brukt i brannhemmende isolasjon som trykksprøytes inn i husvegger.  :blink:

Endret av G
Lenke til kommentar

Tja, hadde vært bedre om de ikke distribuerte 2.5 millioner bomber i utgangspunktet. Det gikk galt fordi de dyttet batteriteknologien for langt i et evig forsøk på å kompensere for ineffektiviteten i Android, og nå er vi her. Blir ikke mer selvforskyldt. 

 

Tror du bør lese innhold i artikler og ikke bare overskrifter. Ingen telefoner er som bomber, eller C4 som i GTA 5 modden. De tar fyr og brenner. Uansett feilraten er jo 0.01%, så det er langt ifra 2.5 millioner brannfarlige Note 7. Problemet er at du ikke vet hvilke som er farlige, og hvilke som er trygge, og 0.01% er fortsatt for mye. Det er jo derfor de ikke fant feilen i testingen, fordi den er sjelden. De bør nok oppdatere testrutinene sine derimot, for slike feil bør bli funnet.

 

Du er klar over at batteriene som ble pakket av den kinesiske underleverandøren er akkurat like store? Du er klar over at Note 7 i Kina ikke har noen problemer med økt brannfare? Så nei, det gikk ikke galt fordi de dyttet batteriteknologien for langt. Kan og påpeke at det er svært mange selskaper, inkludert Apple, som bruker battericeller fra Samsung SDI, som du mener er "pushet for langt". til tross for at problemet skal være med pakkingen, og ikke battericellene, men det er vel ikke så viktig med fakta......

 

 Ellers så venter jeg spent på kilden som viser at Android er ineffektivt :) Selv om jeg ar en følelse av at jeg venter forgjeves....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Synd dette for Samsung. Men må si jeg er veldig imponert over håndteringen de har gjort og fortsatt gjøre i denne saken. De har tatt eierskap til problemet, står med rak rygg og kommer opp med løsning, fremfor å forsøke å tåkelegge saken, og lire av seg (halv)sannheter, ljuge eller via smarte formuleringer forsøke å dytte skylden over på forbrukerne.

 

Såvidt jeg har fått med meg så er fortsatt ikke den direkte årsaken til at batteriene tar fyr, eller eksploderer avdekket ennå. Men med den omfattende innsamlingen av solgte telefoner så tenker jeg Samsung setter sammen et panel som avdekker årsaken slik at de unngår slike hendelser i tiden fremover.  

 

Dette er noe av det bedre jeg har sett i krisehåndtering på lang tid. Og måten de har møtt utfordringene på gjør at jeg i fremtiden ikke vil avskrive Samsung som leverandør for meg, uansett om det kommer en note 8 eller om Samsung må begrave hele note serien og komme med nytt modell navn. Vi har nok definitivt ikke sett siste telefon med høy ytelse, knall skjerm, penn og bra batteritid fra Samsung. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...