Gå til innhold

RYKTE: Galaxy S8 blir trolig et grafikkmonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje vi ser nådestøtet for "tethered VR" iløpet av et par år? Utviklingen ser ut til å fokuseres på små, integrerte chipper som kjører integrert i headset eller mobil, og ikke via en kabel til PC. Er også spent på om den vil støtte >60fps og HDR/bedre fargedybde.

 

Edge er noe forbanna herk, men hvis ikke konkurrentene kan holde følge så blir jeg kanskje nødt til å bite i det sure eplet.

Lenke til kommentar

Kirin 950 bruker T880 MP4, Samsung bruker MP12. Den varianten Samsung bruker er altså over dobbelt så rask som den som er i Kirin 950, så ser ikke hvordan de er sammenlignbare, eller hvordan Kirin 950 er eksempel på høy GPU ytelse.

 

Slike GPUer er alltid skalerbare, så det å si at G71 er x-prosent bedre enn T880 og så nevne en MP4 og en MP12 config for T880 gir ikke mening. Hvilken config for G71 er det? Og hvem er den dobbelt så rask som, T880 MP12 eller MP4?

Lenke til kommentar

VR og kurva skjermar går dårlig. Kanskje samsung lager ny og "betre" Gear VR for bananskjermar, sjølvsagt dyrare enn alle andre mobile VR-løysningar.

De gir jo faktisk VR settene sine gratis med telefonene, så ville ikke klaget over prisen akkurat.

 

Skal de satse på VR-floppen? Sukk.

De har jo allerede satset mye på VR, en ny GPU er ikke en satsing på VR. Alle får nye GPUer hvert år. Virker som om denne GPUen implementerer samme VR støtte som AMD og NVIDIA sine nye GPUer, men det vil nok alle GPUer gjør. Det er bare snakk om å ikke rendre ting to ganger. Ingen grunn til å ikke ha det. Så dobbelt så rask i VR, 40% til vanlig, samme type tall Nvidia og AMD bruker.

 

Men som sagt, Samsung har allerede satset masse på VR.

Lenke til kommentar

Skal de satse på VR-floppen? Sukk.

 

Jeg tror VR er her for å bli. Dog ikke nødvendigvis på den måten mange er klar over.

 

Selv tror jeg at selve hypen på spill-VR kommer til å ende ganske raskt, på samme måte som stereoskopisk 3D gjorde det (to ganger!). Det blir nok en periode nå der alt er kult og tøft, fordi det er nytt - men så blir det "meh". Så skjer det forhåpentligvis en revolusjon, slik at VR for spill igjen kan bli aktuelt en gang i fremtiden.

 

Derimot, tror jeg at VR kommer til å utvikle seg i en rasende fart innenfor visualiseringer, presentasjoner, demonstrasjoner, undervisning, opplæring og slike områder. De områdene det ikke blir skrevet så mye om. Der det faktisk har en nytteverdi.

 

Men vi får se. Kan jo ta feil ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så kjipt at det ikke kommer noen rykter om en ny galaxy note tab... digger min 2014 edition, men den kom jo i 2013. Har jo skjedd litt på hardware fronten siden da...

Sannsynligvis lave salg, som ikke gjorde det verdt det å fortsette å lage topmodell nettbrett. Selv for Apple har jo salget falt mye år etter år. Regner det er tapsprosjekt for Samsung å lage ny Galaxy Note Tab.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Samsung burde rydde opp i svak spillytelse i sine nåværende modeller og om de så lanserer et grafikkmonster så blir det garantert en skuffelse på grunn av software. S7/S7 Edge skulle jo få kjempekvalitet på spill med støtte for Vulkan, noe de helt i det stille lot være å integrere i programvaren før ca 6 måneder etter mobilen kom på markedet.

 

Det slår ikke feil med at man etter ca 10 minutter begynner å se framedrops eller generell treghet i litt krevende spill på eksempelvis en Samssung S7/S7 Edge. Hardwaren er jo kjempebra så det er åpenbart noe med softwaren til Samsung som ikke fungerer optimalt. Har selv prøvd å stille på ting med "Game tuner"-appen uten at det har hjulpet nevneverdig. 

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke det stemmer at S8 kun kommer med kurvet skjerm. Det ser lekkert ut, men er et ergonomisk mareritt som ikke har noen praktiske fordeler overhodet.

 

Enig! Håper de viderefører den tradisjonelle varianten i tillegg, jeg vurderer å hoppe fra Apple til Samsung grunnet elendige batterier på alle iPhonene jeg har eid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke det stemmer at S8 kun kommer med kurvet skjerm. Det ser lekkert ut, men er et ergonomisk mareritt som ikke har noen praktiske fordeler overhodet.

 

Ser ikke plomblemet er overhodet ikke noe problem å bruke edge er kun vanesak men ikke alle takler det.eneste bakdel må være at jeg må bruke plastfilm på skjermen for beskyttelse for den i spesialglass lar seg ikke feste bra. Men synes edgen går telefonen mer lekker er en design greie.

Lenke til kommentar

Ulempen med edge-skjerm er at man kommer borti skjermen uten at det er meningen, og det er særlig irriterende når man skal ta bilder. Kjipe reflekser blir det også i kantene, og trykking på menyknapper o.l som ligger ved kanten er knotete. I tillegg er det jo dyrere, og jeg klarer virkelig ikke å se noen fordeler med det heller. Det er bare en fordyrende gimmick.

Lenke til kommentar

Ulempen med edge-skjerm er at man kommer borti skjermen uten at det er meningen, og det er særlig irriterende når man skal ta bilder. Kjipe reflekser blir det også i kantene, og trykking på menyknapper o.l som ligger ved kanten er knotete. I tillegg er det jo dyrere, og jeg klarer virkelig ikke å se noen fordeler med det heller. Det er bare en fordyrende gimmick.

Synes ikke jeg kommer bortat skjermen noe mer enn andre telefoner og går greit å ta bilder irriterer meg ikke over reflekser det var kun første uka men ja menyknapper på edgen er litt verre men kun en vanesak.

Er edgen nyttig absolutt ikke er den et artig påfunn designmessig slik som feks buede tv skjemer ja igrunn...

Lenke til kommentar

Jeg syntes Samsung burde rydde opp i svak spillytelse i sine nåværende modeller og om de så lanserer et grafikkmonster så blir det garantert en skuffelse på grunn av software. S7/S7 Edge skulle jo få kjempekvalitet på spill med støtte for Vulkan, noe de helt i det stille lot være å integrere i programvaren før ca 6 måneder etter mobilen kom på markedet.

 

Det slår ikke feil med at man etter ca 10 minutter begynner å se framedrops eller generell treghet i litt krevende spill på eksempelvis en Samssung S7/S7 Edge. Hardwaren er jo kjempebra så det er åpenbart noe med softwaren til Samsung som ikke fungerer optimalt. Har selv prøvd å stille på ting med "Game tuner"-appen uten at det har hjulpet nevneverdig. 

Vanlig å vise frem et spill som ser skikkelig bra ut som er spesiallaget for telefonen når den lanseres. Det betyr ikke at noen andre spill vil bli slik. Når du kom ut var jo ikke vulkan lansert engang, så jeg vet ikke hvorfor du antok at den skulle ha vulkan støtte fra dag 1, eller antok at det skulle bli masse Vulkan spill i Play Store i nær fremtid. Det første "Vulkan" spillet til PC er jo DOOM. Vulkan kom som en patch, så er egentlig et OpenGL spill. Så langt har vi vel et Vulkan spill til PC. Dessuten Vulkan gir ikke automatisk bedre spill. Ikke DX12 heller. Bare masse tull folk som vil selge det sier.

 

Jeg har aldri i mitt liv hørt om SW som gjør GPU ytelsen dårlig. Beklager, men det stemmer rett og slett ikke. Er mulig å få bedre drivere å få liksom 1%-5% mer ytelse gjerne, men om du tror Samsung har gode GPUer med SW som gjør at de ikke yter bra, så tar du feil. Noe slikt er nesten ikke mulig, og jeg kan garantere deg at S7 ikke har noen SW problemer eller optimaliseringsproblemer som fører til lavere GPU ytelse. Det at fps er lavere etter 10 min er pga varme. Og du er klar over at du kan sette den til å rendre i 1080p og ikke 1440p? Da halverer du nesten antallet piksler du må rendre. Så hvis du endrer den vil du garantert få MYE høyere fps. Så jo, det å endre ting i Game tuner appen hjelper helt klart.

 

Hvis de samtidig slutter med AMOLED-skjermer så skal jeg vurdere Samsung neste gang jeg skal ha telefon. Men det tviler jeg på skjer...

Samsung kommer ikke til å slutte med AMOLED, alle kommer til å begynne med AMOLED. Det vil si, de som ikke allerede har.

 

Hva har du imot AMOLED? Det er nesten bedre på alle områder, og totalt sett er det klart bedre enn LCD. Vil du ikke ha noe bedre? Er AMOLED for bra???

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...