Gå til innhold

KOMMENTAR: Alle teknologiskifter er slitsomme og dyre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men har teknologien virkelig fordeler i forhold til hva vi har brukt nå?

Jeg er litt sånn både og , det var jo mange som ønsket å gå tilbake til de gamle platespillerne ( LP ) fordi det nettopp manglet noe i de nye digitale Cd'ene , blir det også sånn nå med denne teknologien?

 

For meg gjenstår det altså å få testet den ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg at den har blitt fjernet på nye iphone, men nå har jeg strømmet trådløst i noen år med bluetooth i bil og i hjemmet. Men skjønner at virkelige musikk entusiaster synes at dette skiftet er leit, lyden er jo ikke helt den samme.

 

Dette skifte kommer enten man ønsker det eller ei, tror industrien kun ventet på at noen skulle ta det første skrittet.

Lenke til kommentar

Blir jo bare enda en ting å lade.

Glemmer man det så er det plutselig ikke musikk på kollektivtransporten lengre.

 

Et kvarters AirPod-lading skulle vel gi deg timesvis (?) med lytting, så det er bare det ene kvarteret musikken er borte.

(Gitt at du har med deg lade-kokongen, da.)

 

Eller du kan ha med deg et ekstrasett med hodetelefoner til bruk i disse pausene.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt det store problemet med å fjerne minijack utgangen. Så lenge det følger med overgang så er det jo ikke slik at man ikke får brukt hodetelfonene sine. At det er hakket mer tungvint å bruke en overgang er forsåvidt riktig, men noen stor begrensing kan det vel ikke være? De som har dyre hodetelefoner kan jo ha nytte av å benytte en forsterker i tillegg? Mange har sikkert en slik allerede, og det finnes flere svært gode varianter med DAC som kan benyttes med bluetooth i tillegg til de mer tradisjonelle tilkoblingene.

 

Jeg kjøpte Sennheiser momentum wireless i sommer, og er strålende fornøyd med både lydkvalitet, batteritid og enkelhet i bruk. Dette kostet riktignok mye penger, og jeg kan godt forstå at det ikke er alle som er interessert i å legge ut såpass mye. Det finnes dog gode trådløse hodetelefoner som er mye billigere også. 

Jeg har helt sluttet å bruke mine Sennheiser HD650 etter jeg kjøpte disse trådløse. Det er litt bedre lyd i de, så lenge jeg bruker forsterker i tillegg, men de nye er så mye mer praktisk i hverdagen.

Lenke til kommentar

Apple har ikke sparkes noen ut i en trådløs hverdag. Det er en mulighet mange av oss har benyttet i årevis. Apple har fratatt en del kunder en reel mulighet til å bruke det som er mest brukt. Kablede øre-plugger. Ja, jeg vet utmerket godt at de leverer med en adapter (som vi er vant med fra Apple). Men akkurat som Sony Walkman (2006), så var det ikke populært, ettersom slikt er lett å miste. Selvsagt bør Apple få trekk for en delvis handikapet mobil, uansett hvor mye fanboy test-person eventuelt er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt det store problemet med å fjerne minijack utgangen. Så lenge det følger med overgang så er det jo ikke slik at man ikke får brukt hodetelfonene sine. At det er hakket mer tungvint å bruke en overgang er forsåvidt riktig, men noen stor begrensing kan det vel ikke være? De som har dyre hodetelefoner kan jo ha nytte av å benytte en forsterker i tillegg? Mange har sikkert en slik allerede, og det finnes flere svært gode varianter med DAC som kan benyttes med bluetooth i tillegg til de mer tradisjonelle tilkoblingene.

 

Jeg kjøpte Sennheiser momentum wireless i sommer, og er strålende fornøyd med både lydkvalitet, batteritid og enkelhet i bruk. Dette kostet riktignok mye penger, og jeg kan godt forstå at det ikke er alle som er interessert i å legge ut såpass mye. Det finnes dog gode trådløse hodetelefoner som er mye billigere også. 

Jeg har helt sluttet å bruke mine Sennheiser HD650 etter jeg kjøpte disse trådløse. Det er litt bedre lyd i de, så lenge jeg bruker forsterker i tillegg, men de nye er så mye mer praktisk i hverdagen.

 

Det er ikke et stort problem, det er bare det at det er ikke-eskisterende fordel. Et problem vekslet inn mot ingen fordeler er ikke så gunstig.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...