Gå til innhold

KOMMENTAR: Alle teknologiskifter er slitsomme og dyre


Anbefalte innlegg

Apple fjerner minijack og du forherliger det med en masse svada som du vet ikke stemmer. Eller har du ikke sett hva som er i ip7 der minijacken er plassert på ip6? Et tomrom. Og det å gjøre en slik kontakt vanntett, klarer jo både Samsung og Sony, uten noen form for deksel, men apple klarer det altså ikke. Eller.... er det slik at de ønsker å fjerne den for å pushe sine egne lisensierte overganger, slik at de kan tjene enda mer penger på flokken som følger dem i tykt og tynt. Tipper de mest ihuga i flokken hadde fulgt Apple om så de hadde fjernet skjermen. Vi hadde nok kunnet lese den ene forsvarstalen etter den andre her på forumet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Poenget mitt at trykk belaster telefonen er tydeligvis en mindre mulighet enn eksempelet ditt - enda Apple sier at kondens ikke vil trigge vannindikatorene? Noe som da ikke er et problem?

 

Nei, det du ikke forstår er at IP67 kun har noe med en statisk situasjon å gjøre, og dermed ikke har noenting med det virkelige liv å gjøre. Det er dette du har trøbbel med å forstå, du ønsker at telefonen skal dekkes av produsenten og en situasjon den ikke er testet for, og dette er i følge en IP67-sertifisering helt umulig - da IP67-sertifisering ikke er en dynamisk påkjenning.

 

Vi kan heller snakkes den gangen telefoner er IP66K eller lignende istedet, kanskje du da har en sak

 

Altså, jeg sier det gjerne igjen - alt som ikke er testet i følge IP67 er da å anse som per definisjon utenfor kravene til den gitte testen. Er vi enige i den? 

 

 

Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv, det er selvsagt ikke noe problem om telefonen tåler det den skal.

 

Nei, for sikkert tiende gang, jeg mener de skal dekke belastninger som er innenfor belastningene som IP67 indikerer.

 

Nei, det du sier er tøv, alt som er belastninger som er like, eller under kravene for ip67 er innenfor kravene. Om en telefon er garantert å tale et fall på 1,5 meter, så er det totalt meningsløst å si "den tåler ikke 1,49 meter, for det er den ikke testet for". 

 

AtW

 

Nei, det du sier er tull, fordi jeg sier (også for 10ende gang) at du ikke skjønner hva IP67 er! Må jeg gjenta at IP67 er en STATISK test?! Men jeg kjenner jeg ikke orker å krangle mer med deg, du får heller ta det som en seier i din favør - jeg greier ikke mer. Vi får vel bare vedgå at vi er noen kranglefanter begge to. Jeg spanderer en øl om jeg skulle møte deg på byen :)

 

---

 

Ang. 3.5mm så tror også jeg at dette er en liten snarvei som Apple gjør her. For min del så betyr det ingenting at de fjerner den, da jeg bruker trådløst på mobilen min uansett, men jeg kan forstå de som ikke liker det også. Nå følger det med et adapter, og ja - det finnes og kommer til å bli produsert enda mer trådløse hodetelefoner og de med Lightning, men jeg kan forstå de som ikke ønsker å kjøpe et nytt par hodetelefoner. Likevel, det er et helt hav av gode telefoner på markedet (Pixel ser jo veldig interessant ut f.eks) som de kan velge av, så det står ikke akkurat på valgfrihet, så direkte synd på folk er det ikke. 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om at det er synd på folk, men det er vel heller snakk om hva enkelte er villige til å godta i sin lojalitet til en arrogant produsent som overhode ikke lytter til sine kunder, men durer frem som om de var enerådige. Uttrykket "shut up and thake my money" er vel berttighet her?

Lenke til kommentar

Adapter følger med?! Hvorfor gråte da?

Hvem er det som gråter? I min verden er adapter en dårlig løsning da man ikke alltid har det for hånden (egen erfaring fra den tiden Ericsson kjørte med adapter) og det er lett å rote bort (også egen erfaring). Minijack er en billig standard som i tillegg er en god løsning, men selvfølgelig blir det vannskelig å suge penger av sine troskyldige kunder med en slik løsning.

Dette ble iallefall et no-go for min sønn, som nå leter i Android jungelen etter arvtageren for sin iPhone 5s. Ser vi på ryktene vedrørende salgstall, så er han langt fra den eneste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har laggt iphonen i skuffa, har nå android. Selvsagt med jack. Men lyden er ikke noe god. Noe og ta hensyn til ved kjøp av ny

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om at det er synd på folk, men det er vel heller snakk om hva enkelte er villige til å godta i sin lojalitet til en arrogant produsent som overhode ikke lytter til sine kunder, men durer frem som om de var enerådige. Uttrykket "shut up and thake my money" er vel berttighet her?

Nei, "Shut up and take my money" (Futurama-episoden da Fry kjøper eyePhone) passer ikke helt inn her, da det ser ut som de folka som vil ha 3.5mm heller velger noe annet eller beholder det de allerede har. Det er jo ikke verre enn det? Det antyder jo da at folk faktisk ikke er som Fry i denne episoden

 

Altså, Apple er like sårbare for salgstall som alle andre - om salget er dårlig så går businessen også dårlig og de blir nødt til å gjøre noe med det :)

 

EDIT: Jeg for min del trenger ikke å oppgradere til 7ern, kikker litt flørtene over på Pixel i 5"ern om dagen faktisk, men det er mest fordi jeg liker Stock Android bedre enn TouchWiz osv, men også fordi jeg syns den ser interessant ut 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hehe, er faktisk stor fan av futurama, og syns de tar hele iPhone hysteriet på kornet i denne setningen. Du må innrømme at du så poenget? ☺️ Men som tidligere så har nå min sønn heldigvis tatt til fornuften ? og ønsker seg en Android i julegave. Ikke for liten, og ikke for stor, som han så fint sa. Tipper han pakker ut enten en Huawei P9, eller en Honor 8.

Lenke til kommentar

Apple fjerner minijack og du forherliger det med en masse svada som du vet ikke stemmer. Eller har du ikke sett hva som er i ip7 der minijacken er plassert på ip6? Et tomrom. Og det å gjøre en slik kontakt vanntett, klarer jo både Samsung og Sony, uten noen form for deksel, men apple klarer det altså ikke. Eller.... er det slik at de ønsker å fjerne den for å pushe sine egne lisensierte overganger, slik at de kan tjene enda mer penger på flokken som følger dem i tykt og tynt. Tipper de mest ihuga i flokken hadde fulgt Apple om så de hadde fjernet skjermen. Vi hadde nok kunnet lese den ene forsvarstalen etter den andre her på forumet ?

 

Når vi først snakker om svada så blir dette svaret ditt spesielt aktuelt siden det ikke imøtegår noe av det jeg skriver men bare er et avsnitt fullt av, ja, svada. Faktum er at de har fått mer plass uten minijack, og dette har de blant annet til Taptic Engine. Dette faktum kommer du ikke unna, og derfor tør du ikke svare på det heller.

Lenke til kommentar

Plassen der minijack satt i den identiske ip6 består av et sort hull i ip7. Det skrev jeg da tydelig i mitt forrige innlegg!!?? Har du sett videon der de borrer hull i ip7 for å simulere 3,5 mm jack? Resultat: ip7 med et ubrukelig hull, men alt annet fungerer. Og ja, Apple stiller fremdeles samme garanti for vanntetthet både med og uten dette hullet ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple vet naturligvis at iPhone 7 uten minijack ikke betyr at alle i verden dropper minijacken (heldigvis). Så da tyner de så mye penger de kan ut av situasjonen istedet. Det er forbrukerfiendtlig og spekulativt. Dessverre går sauene i flokk etter eplet og aksjonærene ler hele veien til banken.

 

Ja, alle som ikke kjøper det samme som deg er sauer. Det er bare du som har peiling på hva som er bra. Godt vi har deg i verden som kan fortelle alle hvor store tullinger de er som velger noe du ikke velger.

 

Forøvrig følger det med et helt gratis adapter. Og minijack tok opp plass i telefonen som de nå har brukt til noe annet. Så det er åpenbart feil at det er på grunn av penger. Det er uansett snakk om småpenger. Det de tjener godt på er å selge selve telefonen.

 

Og det var også forbrukerfiendtlig da Apple droppet Flash, DVD, osv. Alt Apple gjør er galt.

 

Folk kan kjøpe hva de vil, jeg bryr meg ikke og jeg er ingen fasit.

 

Adapter følger med, men mistes lett. Da kjøper man et nytt adapter og/eller headphones med Lightning-kontakt. Og det er hele poenget. Hver gang noe med Lightning selges får Apple hinsides med lisenspenger (40-60 kroner!! Dette poenget kan ikke understrekes nok, det er IKKE snakk om småpenger!), og det er da de ler hele veien til banken. Plassen er brukt til ingenting, se videoer der de borrer hull stort nok til minijack og mobilen fungerer utmerket. Det er en plastdings Apple mener brukes til trykkutjevning der jacken var på iPhone 6. Andre fabrikanter har trykkutlignere som tar mye mindre plass. 

 

Siste linje er sutring og fortjener ikke mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...