Gå til innhold

Etter sju månadar har Rise of the Tomb Raider blitt «cracka»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De skjer før eller siden uansett  popularitet og hardhet på systemet.

PMDG eller Precision Manuals Development Group har lenge skryt og vært stolte av sin kopisperre som "hindret" pirater, men produktene deres brukes flittig av pirater.

Og selv om markedet er niche, så dukker det opp noen som knekker løsningen deres til slutt og deretter er det fritt fram.

 

Spørsmålet de heller burde stille seg er om det er verdt prisen de tar og hvordan det er å få tak i, nå har ikke dette Tomb Raider spillet noen attraksjon til meg så her blir det nok hverken pirat versjon eller lovlig versjon med det første...

Kanskje en lovlig versjon når den kommer med 75% avslag til en pen pris ved ett salg på Steam, ellers får vi se.

Lenke til kommentar

Tviler på at piratkopiering kommer til å ødelegge noe særlig for spillindustrien, noe tapt inntekt men ikke verre enn det.

 

Men selv om jeg er en som gamer veldig mye. Så hadde jeg fått en god del skadefryd av å se de som er så interessert i å stjele spill, sørge for at spillindustrien kollapset slik at ingen fikk spille noe.

 

Jeg slutta med piratkopiering av spill når jeg var ute av tenårene og fikk litt bedre økonomi. Har en fetter som er 29 år gammel, med eget hus og alt, som nekter på rent prinsipp å kjøpe spill. Latterlig spør du meg.

Lenke til kommentar

Tviler på at piratkopiering kommer til å ødelegge noe særlig for spillindustrien, noe tapt inntekt men ikke verre enn det.

 

Men selv om jeg er en som gamer veldig mye. Så hadde jeg fått en god del skadefryd av å se de som er så interessert i å stjele spill, sørge for at spillindustrien kollapset slik at ingen fikk spille noe.

 

Jeg slutta med piratkopiering av spill når jeg var ute av tenårene og fikk litt bedre økonomi. Har en fetter som er 29 år gammel, med eget hus og alt, som nekter på rent prinsipp å kjøpe spill. Latterlig spør du meg.

 

Latterlig at du ikke skjønner at spillindustrien vil utnytte kunder på det groveste om piratkopiering ikke hadde eksistert. Du så jo vel selv hvor mye dyrere denuvo spill var? Nettopp fordi det ikke var å cracke på den tiden, de kunne gjøre som det ville, å høyreprislapper vil de ha.

Lenke til kommentar

 

Tviler på at piratkopiering kommer til å ødelegge noe særlig for spillindustrien, noe tapt inntekt men ikke verre enn det.

 

Men selv om jeg er en som gamer veldig mye. Så hadde jeg fått en god del skadefryd av å se de som er så interessert i å stjele spill, sørge for at spillindustrien kollapset slik at ingen fikk spille noe.

 

Jeg slutta med piratkopiering av spill når jeg var ute av tenårene og fikk litt bedre økonomi. Har en fetter som er 29 år gammel, med eget hus og alt, som nekter på rent prinsipp å kjøpe spill. Latterlig spør du meg.

Latterlig at du ikke skjønner at spillindustrien vil utnytte kunder på det groveste om piratkopiering ikke hadde eksistert. Du så jo vel selv hvor mye dyrere denuvo spill var? Nettopp fordi det ikke var å cracke på den tiden, de kunne gjøre som det ville, å høyreprislapper vil de ha.

 

 

Utnytte kundene sine? Dummeste jeg har hørt. De får ikke utnyttet deg ved å gi deg et tilbud. Ingen som tvinger deg til å kjøpe spill, så hvis du ikke liker tilbudet så la vær å kjøpe. Markedet regulerer seg selv, trenger ingen "helter" som stjeler produkter for å få til det.

 

Det fører bare til masse bortkastede ressurser hvor de må konkurrere i et endeløst våpenkappløp med grupper som cracker spill.

Endret av Sigiles
Lenke til kommentar

Piratkopiering fører til økt inntekt. De som kopierer er også de som bruker mest penger på innhold. Jeg hadde aldri vært så interessert i musikk, spill og film uten utstrakt deling av disketter og kassetter i barndommen. Nå vil sikkert noen si at det finnes markeder hvor det kun piratkopieres, men det er med dem som med barn - bransjen må få dem til å begynne å bruke penger ved å tilby dem det de vil ha til riktige priser. Da vil kopieringsperioden fungere som et solid fundament.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg slutta å laste ned ulovlig fordi jeg nå kjøper 2 kanskje 3 fullpris spill i året samt noen flere i 100-300kr klassen. Og når alle er å få på steam så er det ingen grunn for å laste ned ulovlig.

 

Steam har gjort mye med å øke tilbudet, tror også at den økende stabliteten på pc spill har hjulpet, tidliger var det et sjangsespill om spillet i det hele tatt kunne kjøres og det var smart å laste ned en pirat som demo, ofte spilte man kun den.

 

Tror ikke vi ville hatt mer maktmisbruk en vi har i dag, konsoll spill kan ikke piratkopieres effektivt på moderne konsoler,

Ja du har noe men virker som mobil spill er mye værre her, trolig fordi de har et mer uerfarent marked.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Slutta å game. Har spart sjukt mye penger og tid :)

Hvor og når skal du hente ut den tiden du sparer på?

 

 

 

Den ekstra tiden bruker jeg på dette forumet til å poengtere at jeg har mye tid til overs.

Lenke til kommentar

 

Slutta å game. Har spart sjukt mye penger og tid :)

Hvor og når skal du hente ut den tiden du sparer på?

Han bruker den på Paradise Hotel maraton, mens han skriver på forum om hvor mye tid han sparte på å slutte å spille. Har han unger, sier han også titt og ofte ifra om hvordan spilling er sløsing med tid samtidig som TV skjermen lyser opp med tredje spinn-off til Storage Wars.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...