Gå til innhold

Nå er Samsung Galaxy Note 7 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge The Verge så er Galaxy Note 7 99% identisk med en Galaxy S7 Edge?

 

- Samme SoC (CPU+GPU)

- Samme mengde RAM

- Samme kamera

 

 

Eneste forskjellene virker å være marginalt større skjerm (0,2-tommer), S-Pen og Iris Scanner. Samt at Micro-USB er byttet med USB Type-C. Ingenting om UFS-minnekort, ingenting om Snapdragon 821. Og batteriet er faktisk 100 mAh mindre, til tross for at telefonen er både større og tyngre?

 

 

Dette er vel en av de kjedeligste lanseringene ifra Samsung på veldig, veldig lenge? De kunne jo egentlig ha levert en S7 Edge med S-Pen samtidig med S7 og S7 Edge og vi hadde hatt mer eller mindre den samme telefonen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ifølge The Verge så er Galaxy Note 7 99% identisk med en Galaxy S7 Edge?

 

- Samme SoC (CPU+GPU)

- Samme mengde RAM

- Samme kamera

 

 

Eneste forskjellene virker å være marginalt større skjerm (0,2-tommer), S-Pen og Iris Scanner. Samt at Micro-USB er byttet med USB Type-C. Ingenting om UFS-minnekort, ingenting om Snapdragon 821. Og batteriet er faktisk 100 mAh mindre, til tross for at telefonen er både større og tyngre?

 

 

Dette er vel en av de kjedeligste lanseringene ifra Samsung på veldig, veldig lenge? De kunne jo egentlig ha levert en S7 Edge med S-Pen samtidig med S7 og S7 Edge og vi hadde hatt mer eller mindre den samme telefonen.

 

For noen år siden kom det jo to ny SoC generasjoner i året.. nå har utviklingen stagnert, akkurat som med hardwaren i PCer. Jeg er skuffa over at man "tvinges" over på edge-skjerm hvis man ønsker å oppgradere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ifølge The Verge så er Galaxy Note 7 99% identisk med en Galaxy S7 Edge?

 

- Samme SoC (CPU+GPU)

- Samme mengde RAM

- Samme kamera

 

 

Eneste forskjellene virker å være marginalt større skjerm (0,2-tommer), S-Pen og Iris Scanner. Samt at Micro-USB er byttet med USB Type-C. Ingenting om UFS-minnekort, ingenting om Snapdragon 821. Og batteriet er faktisk 100 mAh mindre, til tross for at telefonen er både større og tyngre?

 

 

Dette er vel en av de kjedeligste lanseringene ifra Samsung på veldig, veldig lenge? De kunne jo egentlig ha levert en S7 Edge med S-Pen samtidig med S7 og S7 Edge og vi hadde hatt mer eller mindre den samme telefonen.

 

For noen år siden kom det jo to ny SoC generasjoner i året.. nå har utviklingen stagnert, akkurat som med hardwaren i PCer. Jeg er skuffa over at man "tvinges" over på edge-skjerm hvis man ønsker å oppgradere.

De kunne riktignok kostet på seg større batteri synes jeg. Telefonen er jo større tross alt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

- Ved den oppløsningen så burde denne mobilen hatt minst 6,1" i skjermstørrelse...

 

Men ellers så er det lite å sette fingeren på.

 

Bortsett fra at kanskje 3500mah blir litt lite.

Greit nok at mobilene har blitt mindre gjerrig på batteriet..., men jeg vil tro at stor forbrukeren på sett og vis vil møte veggen.

 

Det er haken ved å alltid ville gå for den tynneste mobilen.

 

Selv ser jeg ikke probelmet ved om en mobil er 0,5080cm tykk eller om den er 2,5400cm tykk.

Særlig om det kan potensielt doble eller tredoble batterikapasiteten.

Spesielt nå som de aller fleste produsentene der ute velger å gå for en løsning som hindrer hvermansen i å bytte batteri.

 

Det blir i prinsippet sammenlignbart med debatten om "lampe-basert vs lampe løs prosjektor".

 

Da batteriet takker for seg for godt så er man fint nøtt til å kjøpe seg en helt ny mobil..., selv om den i utgangspunktet fungerer helt tipp-topp ved untak av batteriet da selvsagt.

 

På lik linje som med en lampe løs prosjektor der man også er nøtt til å se seg etter en ny når den takker for seg.

 

Jeg ser den at for mobil-produsentene så er dette mer lønnsomt..., men ikke særlig bra for batteri-produsentene.

Spesielt så går dettte mest ut over sluttbrukerne.

 

Da det er langt billigere å skaffe seg et nytt og bedre batteri enn å stadig måtte skifte ut mobilen som i utgangspunktet fungerer helt fint med untak at et dødt batteri.

 

Fremskritt er en ting..., men dette virker på meg som to skritt tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ventet lenge på denne... Så lenge at jeg gikk over til the dark side for en stund siden. (IPhone 6s plus)

Angrer egentlig ikke på det nå, selv om den nye Note ser ut til å være en ok mobil.

 

Som jeg skrev i kommentaren under, vær glad. Du har iallefall en oppdatert telefon i mange år fremover. Har hatt 4 iPhones før og Apple er i særklasse best når det gjelder å støtte telefoner i mange år etter at de har tjent penger på dem. Likevel klager alle på hvor dyre disse telefonene er, men tenker ikke på at levetiden til en telefon skal være mer enn det første året. Jeg er på min andre Note telefon fra Samsung, burde jo skjønt tegninga fra den første. Samsung = NULL oppdateringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For en sjug mobil!

 

venter bare på prisen ...

9250 kr

 

 

 

Merkelig pris syntes jeg for å være helt ærlig. Når telefonen først er 90% identisk med en Galaxy S7 Edge så syntes jeg det er merkelig å gi den en høyere pris enn hva Galaxy S7 Edge hadde ved lansering (!) når den tross alt kom for en "evighet" siden.

 

Den leveres dog med 64GB intern lagring, så det forsvarer jo en høyere pris. Men syntes fremdeles det gir lite mening at denne skal koste en tusenlapp mer enn hva Galaxy S7 Edge gjorde ved lansering når de tross alt er mer eller mindre identiske med unntaket av S-Pen, USB-C og Iris Scanner.

Lenke til kommentar

eloekset: Det står ikke at Surface Pro 4 har irisskanner, men at den har liknende funksjonalitet. Windows Hello kan bruke 3D-foto av ansiktet ditt, iris eller fingeravtrykk.

Kan jo legge til det at det faktisk er slik at jo mørkere omgivelser, jo bedre fungerer iris-skanneren. IR-lyset gir den beste funksjonaliteten, og i sterkt sollys er den praktisk talt ubrukelig. Sollyset kan i riktige omstendigheter gi godt nok lys for at skanneren skal fungere, men nå på sommeren har jeg som regel brukt vanlig kode. Syns likevel iris-skanneren fungerer bra, og er mer enn bare en gimmick.

 

Bruker Lumia 950.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...