Gå til innhold

Nå er Samsung Galaxy Note 7 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

For en sjug mobil!

 

venter bare på prisen ...

9250 kr

 

 

 

Merkelig pris syntes jeg for å være helt ærlig. Når telefonen først er 90% identisk med en Galaxy S7 Edge så syntes jeg det er merkelig å gi den en høyere pris enn hva Galaxy S7 Edge hadde ved lansering (!) når den tross alt kom for en "evighet" siden.

 

Den leveres dog med 64GB intern lagring, så det forsvarer jo en høyere pris. Men syntes fremdeles det gir lite mening at denne skal koste en tusenlapp mer enn hva Galaxy S7 Edge gjorde ved lansering når de tross alt er mer eller mindre identiske med unntaket av S-Pen, USB-C og Iris Scanner.

 

 

Stort sett må man ut med en 800-900,- ekstra for en iPhone eller Samsung (s6) med mer lagrinsplass, altså neste nivå (16 -> 64 -> 128). På Note får man større skjerm, Note-funksjonene, i tillegg til dobbel minnekapasitet fra S7. Så at den koster 1000,- mer enn S7 på lansering, er vel egentlig ikke så rart? :)

 

Dog, forsvarer ikke den totale prisen. Prisene på dagens mobiltelefoner er spinnville :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge The Verge så er Galaxy Note 7 99% identisk med en Galaxy S7 Edge?

 

- Samme SoC (CPU+GPU)

- Samme mengde RAM

- Samme kamera

 

 

Eneste forskjellene virker å være marginalt større skjerm (0,2-tommer), S-Pen og Iris Scanner. Samt at Micro-USB er byttet med USB Type-C. Ingenting om UFS-minnekort, ingenting om Snapdragon 821. Og batteriet er faktisk 100 mAh mindre, til tross for at telefonen er både større og tyngre?

 

 

Dette er vel en av de kjedeligste lanseringene ifra Samsung på veldig, veldig lenge? De kunne jo egentlig ha levert en S7 Edge med S-Pen samtidig med S7 og S7 Edge og vi hadde hatt mer eller mindre den samme telefonen.

 

Den skal også ha et litt mer holdbar glass i skjermen og på baksiden. (Corning Gorilla Glass 5 over 4 på S7)

Lenke til kommentar

 

I USA blir det forrhåndsbestilling med Gear Fit 2 eller 256Mb minnekort "gratis" i morgen.

Får vi noe slikt her i landet tro?

Tror jeg ville valgt vr briller fremfor 256 mb minnekort iallefall ?

Har du prøvd samsung vr briller før????Ville heller valgt 256 minne

vr brillene til samsung suger kvitta meg med de fort pga råtten oppløsning og farger.Samsung trenger 4 k skjermer på telefonene sine før vr blir brukbart og kult.

Lenke til kommentar

 

 

I USA blir det forrhåndsbestilling med Gear Fit 2 eller 256Mb minnekort "gratis" i morgen.

Får vi noe slikt her i landet tro?

Tror jeg ville valgt vr briller fremfor 256 mb minnekort iallefall

Har du prøvd samsung vr briller før????Ville heller valgt 256 minne

vr brillene til samsung suger kvitta meg med de fort pga råtten oppløsning og farger.Samsung trenger 4 k skjermer på telefonene sine før vr blir brukbart og kult.

 

1: Om oppløsningen er dårlig har det ingenting med brillene å gjøre.

2: Farger har heller ingenting med brillene å gjøre. Og hvorfor skulle fargene blitt dårligere?

 

3: Gear Fit er ikke Gear VR

 

 

4: Er det virkelig noen som tror du får et 256 MB minnekort? Finnes det engang så små kort? Du kan jo velge Gear Fir 2 og selge det på finn og kjøpe en bunke med 256 MB kort, om de finnes.

 

Edit: Det er 256 GB som jeg trodde

http://bgr.com/2016/08/02/galaxy-note-7-preorder-free-256gb/

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

eloekset: Det står ikke at Surface Pro 4 har irisskanner, men at den har liknende funksjonalitet. Windows Hello kan bruke 3D-foto av ansiktet ditt, iris eller fingeravtrykk.

 

Sånn du skriver det i artikkelen, framstår det som om du må kjøpe nettbrett fra Microsoft for å få denne funksjonaliteten fra dem, mens det faktisk er telefonene deres som har den. Det er jo mye mer relevant for artikkelen, og dessuten mer korrekt å nevne Microsoft Lumia som produkter med lignende funksjonalitet. Det er ganske stor forskjell (både teknisk og opplevd) mellom Lumia 950s irisskanner og Surface Pro 4s 3D-kamera. For å skanne iris må du ganske nærme telefonen med øynene (noe det ser ut til at du må på Note 7 også), mens du kan sitte i normal arbeidsavstand fra Surface Pro 4 for å bli gjenkjent av kameraet.

Det å kalle Surface Pro 4 for et nettbrett (- det er nemlig den som har Windows Hello-kamera, og ikke "nettbrettet" Surface 3), er for øvrig også i beste fall en unøyaktig definisjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

I USA blir det forrhåndsbestilling med Gear Fit 2 eller 256Mb minnekort "gratis" i morgen.

Får vi noe slikt her i landet tro?

Tror jeg ville valgt vr briller fremfor 256 mb minnekort iallefall

Har du prøvd samsung vr briller før????Ville heller valgt 256 minne

vr brillene til samsung suger kvitta meg med de fort pga råtten oppløsning og farger.Samsung trenger 4 k skjermer på telefonene sine før vr blir brukbart og kult.

 

1: Om oppløsningen er dårlig har det ingenting med brillene å gjøre.

2: Farger har heller ingenting med brillene å gjøre. Og hvorfor skulle fargene blitt dårligere?

 

3: Gear Fit er ikke Gear VR

 

 

4: Er det virkelig noen som tror du får et 256 MB minnekort? Finnes det engang så små kort? Du kan jo velge Gear Fir 2 og selge det på finn og kjøpe en bunke med 256 MB kort, om de finnes.

 

Edit: Det er 256 GB som jeg trodde

http://bgr.com/2016/08/02/galaxy-note-7-preorder-free-256gb/

 

Hahaha. Sorry, brain fart fra meg når jeg klarte å skrive MB, når jeg egentlig mente GB.. :D

Lenke til kommentar

"Forhåndsbestill Samsung Galaxy Note 7 og få de nye, sorte Gear VR i tillegg til en verdipakke med på kjøpet!

Verdipakken inneholder en trådløs lader, deksel til Note 7, ledning (USB til micro) i tillegg til en lader.

 

Forsalget på den nye Note 7 starter 16. august, men om du fyller ut skjemaet her på siden vil vi ringe deg slik at vi allerede nå kan sikre deg en Note 7!"

 

Fra elkjop.no. Noen som har sett en bedre pris på samme pakke? Solgte min Note 4 for 10dager siden og kjøpte S7 for å ha til Note 7 kom... Kanskje ikke store oppgraderingen fra S7, men savner litt pennen. Skal og sies det var litt deilig med en mindre og snærten mobil som S7;P

Lenke til kommentar

"Forhåndsbestill Samsung Galaxy Note 7 og få de nye, sorte Gear VR i tillegg til en verdipakke med på kjøpet!

Verdipakken inneholder en trådløs lader, deksel til Note 7, ledning (USB til micro) i tillegg til en lader.

 

Forsalget på den nye Note 7 starter 16. august, men om du fyller ut skjemaet her på siden vil vi ringe deg slik at vi allerede nå kan sikre deg en Note 7!"

 

Fra elkjop.no. Noen som har sett en bedre pris på samme pakke? Solgte min Note 4 for 10dager siden og kjøpte S7 for å ha til Note 7 kom... Kanskje ikke store oppgraderingen fra S7, men savner litt pennen. Skal og sies det var litt deilig med en mindre og snærten mobil som S7;P

 

Glemte pris : 8490kr

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...