Gå til innhold

RYKTE: Neste Geforce GTX Titan blir et realt kraftverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen god grunn for at 1060-kortet skal ha så mye mer ræva minnebåndbredde, tross at minnetypen ser ut til å være lik i tabellen (med forbehold om at tabellen ikke forteller hele sannheten i artikkelen) ?

 

1060-kortet bør være under halvdelen i pris med så slaktede specs. synes nå jeg  :wee:

Lenke til kommentar

Er det ikke litt feil å si at det er på grunn av manglende konkurranse at Titan og Ti kortet ikke kommer nå? Sist så tok det vel 9 måneder mellom 980 og 980Ti, etter hva jeg hørte noen nevne for noen dager siden.

 

Vil vel heller si at det er på grunn av griskhet. Nvidia vet at 1080 og oppover er for entusiastene, og mange av dem hopper på og kjøper kort nå, så bytter de til 1080Ti når det kommer, mens mer normale folk venter til 1070 kommer, og de med litt dårligere råd venter til 1060, hvis de ikke greier å strekke seg til 1070.

 

Skal i hvertfall følge med selv for å se om det skulle dukke opp ett greit tilbud på ett 970 kort, så heller kjøre SLI. De spillene jeg pleier å spille, pleier å ha greie SLI drivere.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt feil å si at det er på grunn av manglende konkurranse at Titan og Ti kortet ikke kommer nå? Sist så tok det vel 9 måneder mellom 980 og 980Ti, etter hva jeg hørte noen nevne for noen dager siden.

 

Vil vel heller si at det er på grunn av griskhet. Nvidia vet at 1080 og oppover er for entusiastene, og mange av dem hopper på og kjøper kort nå, så bytter de til 1080Ti når det kommer, mens mer normale folk venter til 1070 kommer, og de med litt dårligere råd venter til 1060, hvis de ikke greier å strekke seg til 1070.

Da svarer vi med å lukke lommeboken frem til 1080 TI.

Nvidia har nok invistert ganske mange miliarder på nyere skjermkort.

Har på en side ikke lyst til at vi må betale extremt dyrt på grunn av dette.

For min del kunne de kommet med 1080 TI eller Titan først de gjorde når første titan kom.

Så vet ikke uansett hva nvidia gjør blir det feil.

Lenke til kommentar

Dere diskuterer på falskt grunnlag. Dette er IKKE ryktede specs, men gjette-specs fra Chiphell. Ikke ta avgjørelser basert på denne artikkelen.

 

Jau. Tidligere rykter snakka om ~3500 cuda cores omkring for det neste Titan kortet... Om det får 3840 da, så får det akkurat dobbelt så mange som 1070.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Helt utrolig hvis det stemmer at en ren gjette-tråd på internett oppgis som kilder. Det bare bekrefter hva semiaccurate sier; kildekritikken i denne bransjen er begredelig.

 

Jeg er selv skeptisk til specs som er oppgitt. At Pascal-Titan kommer med hele 24GB knalldyrt HBM2-minne ser jeg som ekstremt usannsynlig. Det blir mest sannynlig 16GB, mens 1080Ti får 12 eller 8GB.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt utrolig hvis det stemmer at en ren gjette-tråd på internett oppgis som kilder. Det bare bekrefter hva semiaccurate sier; kildekritikken i denne bransjen er begredelig.

 

Jeg er selv skeptisk til specs som er oppgitt. At Pascal-Titan kommer med hele 24GB knalldyrt HBM2-minne ser jeg som ekstremt usannsynlig. Det blir mest sannynlig 16GB, mens 1080Ti får 12 eller 8GB.

Se linken min tidligere i tråden. Eventuelt kan man finne kilden på Chiphell, kjøre tittelen på forumtråden gjennom google translate :)

Lenke til kommentar

https://www.chiphell.com/thread-1588175-1-1.html

 

originaltråd. Kjørt gjennom Google translate blir tittelen "I guess big heart ah", oversatt av folk som snakker kinesisk (mandarin w/e) er tittelen "I guess big die specs". Denne artikkelen er ikke alene, men her ser vi hva som skjer når "nyheter" har blitt ting man finner på andre nyhetssider. Sporer man IT-nyheter langt nok tilbake vil jeg anslå 90% av det stammer fra en eller annen forumpost. Latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er selv skeptisk til specs som er oppgitt. At Pascal-Titan kommer med hele 24GB knalldyrt HBM2-minne ser jeg som ekstremt usannsynlig. Det blir mest sannynlig 16GB, mens 1080Ti får 12 eller 8GB.

HBM2 kommer i første omgang med 16GB konfigurasjon. 32GB vil bli tilgjengelig i løpet av senhøsten, det samme gjelder 8GB.

 

Eneste produktene som shippes med HBM2 i overskuelig fremtid er Tesla P100 fra Nvidia. Disse kortene er utstyrt med en GP100-kjerne og 16GB HBM2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig hvis det stemmer at en ren gjette-tråd på internett oppgis som kilder. Det bare bekrefter hva semiaccurate sier; kildekritikken i denne bransjen er begredelig.

 

Jeg er selv skeptisk til specs som er oppgitt. At Pascal-Titan kommer med hele 24GB knalldyrt HBM2-minne ser jeg som ekstremt usannsynlig. Det blir mest sannynlig 16GB, mens 1080Ti får 12 eller 8GB.

 

Nå er jo Semiaccurate selv en begredelig, faktisk komisk noen ganger, kilde og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...