Gå til innhold

Nå kan Telenor-kunder trygt skru på roaming i hele EU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer de til å tape mye penger på, har alltid endt opp med å kjøpe ekstra datapakker når jeg har vært på reise med "jobbtelefonen". Nå gjør dem vel ikke dette frivillig, men på grunn av de nye eu reguleringen som uansett treffer dem. Fra 1. juli 2017 vil det ikke lenger være noe "fri" eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig dyrt?

 

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kommer de til å tape mye penger på, har alltid endt opp med å kjøpe ekstra datapakker når jeg har vært på reise med "jobbtelefonen". Nå gjør dem vel ikke dette frivillig, men på grunn av de nye eu reguleringen som uansett treffer dem. Fra 1. juli 2017 vil det ikke lenger være noe "fri" eller ikke.

I utgangspunktet så vil vel ikke dette treffe Telenor siden Norge ikke er med i EU, men de presser dette på dem via EØS

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

 

 

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

 

 

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

 

AtW

Er jo de aller færreste i norge som har Gammle Tele2 / Chess tilbud fra de startet opp. + Du kan jo aldri kjøpe en mobil på avbetaling med mindre du bytter til et annet abo

Lenke til kommentar

 

Veldig dyrt?

 

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

Ja, veldig dyrt.

Men mange velger å tro på reklame, og dermed tjener Telenor mye penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Veldig dyrt?

 

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

Ja, veldig dyrt.

Men mange velger å tro på reklame, og dermed tjener Telenor mye penger.

bare gå å se prisene til Telia osv. i utlande. Så skal du se en forskjell. Du får ekstremt mye for pengene. Og mest sannsynlig er det hva maks 50 kr forskjell på hva du har idag. Det blir spart inn for på en liten tur ut som de fleste gjør i året.

Lenke til kommentar

De halverer altså datamengden på det billigste abonnementet sitt, og fjerner 1GB fra det nest billigste. Først ved abonnementet på 349,- er det "likt" med de gamle, og først ved det til 399 vil det være en "fordel" (ved teoretisk raskere nett). Oppdatering: glem det - det er jo faktisk redusert over hele linja, jeg som har sett feil. Da er det enda verre.

Litt mer seriøs journalistikk ville ha dratt dette fram på en mer tydelig måte. Nå er ingressen at Telenor øker datapakkene - bare positivt vinklet mot Telenor.

Endret av KriFos
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

To råd:

 

  1. Vent og se hva konkurrentene kommer med. Fra og med 30. april er operatørene pålagt reduksjoner i roaming i EU/EØS. ICE, Talkmore, MyCall og OneCall har gjort kraftige reduksjoner, de andre MÅ følge etter.
  2. Sjekk om Telenor i samma slengen øker andre priser. Se spesielt på spesialnummer (jeg spyr!), samtaler fra Norge til Utlandet, Bruk utenfor EU/EØS og opplysningstjenester.
Lenke til kommentar

Det her var helt elendig.

At de bruker slagordet "Frihet" er jo tåpelig, de fleste av oss er jo kanskje en plass mellom 3- 5 uker maks ute av Norge og da er det fåtallet som faktisk bruker disse pakkene.

 

At de faktisk sier at de anbefaler flest mulig til å bytte til et abonnemang som faktisk er langt dårligere her i Norge enn det man har i dag er både frekt og viser blårussens sanne tankegang, la oss lure mest mulig penger ute av dumme snille ola.

Endret av Malvado
  • Liker 6
Lenke til kommentar

For å vise hvordan dinside har vinklet saken:

 

"Telenor halverer datakvota for å gi deg fri roaming

- Dette er ikke et godt tilbud, mener konkurrent, som lover motsvar."

 

Dette føler jeg er mer på sin plass, enn å drive "propaganda" for Telenor.

 

 

 

På hvilken måte halverer de datakvotene?

Spesielt på de større pakkene så får man jo opptil dobbelt så mye data til samme pris....

 

Det her var helt elendig.

At de bruker slagordet "Frihet" er jo tåpelig, de fleste av oss er jo kanskje en plass mellom 3- 5 uker maks ute av Norge og da er det fåtallet som faktisk bruker disse pakkene.

 

At de faktisk sier at de anbefaler flest mulig til å bytte til et abonnemang som faktisk er langt dårligere her i Norge enn det man har i dag er både frekt og viser blårussens sanne tankegang, la oss lure mest mulig penger ute av dumme snille ola.

Hvordan er det dårlig å få dobbelt så mye data til samme pris?
Og dersom vi skal tro teleselskapene så er det mange som bruker data i utlandet, bare fordi du ikke gjør det, så betyr det ikke at ingen andre gjør det
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er positivt at man nå kan få 40 og 60 GB data med et mobilabonnement etter Banzai sitt 100 GB-abonnement forsvant, men det er dessverre ganske kostbart. Håper Djuice, Talkmore, Telia, OneCall med flere følger etter med like store eller enda større datapakker. Jeg kan klare meg uten den frie roamingen i rundtom i Europa i ett år til når alle må levere det i henhold til krav fra EU og heller gå for mest mulig data her i hjemlandet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

 

AtW

Er jo de aller færreste i norge som har Gammle Tele2 / Chess tilbud fra de startet opp. + Du kan jo aldri kjøpe en mobil på avbetaling med mindre du bytter til et annet abo
Disse nye abonnementene er jo dyrere enn telenors tidligere abonnementer.. Er vel for å betale for den omsmeltede gullmedaljen til Aksel.

 

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

 

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

Endret av BufferedWriter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...