Gå til innhold

Dette er verdens første smarte skrivemaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke poenget. En bærbar datamaskin kan gjøre alt dette og mere til. Selv det å skrive redigérbare tekster i rtf-format (det kan i hvert fall min MBP). Vil man ikke forstyrres av internett er det jo bare å la være å åpne nettleseren.

 

Du kan bli overrasket over hvor vanskelig det er å la være å åpne nettleseren for enkelte ..

 

Dog jeg skjønner ikke skjermen, for liten til å ha på fanget.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

For de av oss som er vokst opp i dataens kritt alder forstår jeg konseptet. Jeg tror de som ikke liker datamaskiner (legg merke til at jeg ikke sa PC) vil endelig få et alternativ til en mekanisk skrivemaskin. Likevel hvis du skal lagre dette eksternt er vi like langt. Da må du jo likevel på forhånd ha brukt en PC. Hva med utskrift? Tungvint å likevel måtte kjøpe en PC å gå via.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke poenget. En bærbar datamaskin kan gjøre alt dette og mere til.

 

I Norge har man stor frihet under ansvar i arbeidstiden, men det er da lett å se bruksområdet.

 

I land der det er strengere krav til arbeidsstokken er dette helt klart et produkt som enkelt fjerner tidstyver. De ansatte gjør det de får beskjed om, og har ikke mulighet til å gjøre noe som helst annet. Ingen Solitare, ingen nettaviser, ingen drive-by virus.

Lenke til kommentar

1,8 KILO, whaataafawk? (sagt som i lineup scene)

 

Denne kan jo lages med et mekanisk tastatur (500 gram) og en billig mobiltelefon / kindle. Muligens et ekstra batteri, men fremdeles er den 3 ganger tyngre enn den bør være.

 

Når konseptet er mer eller mindre å etterligne en skrivemaskin, så er ikke nødvendigvis vekten et problem. En kan vel også si at selve størrelsen og formen på produktet ikke er særlig effektiv eller optimal også, men det er ikke nødvendigvis feil utifra hvilket produkt de ønsket å lage..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1,8 KILO, whaataafawk? (sagt som i lineup scene)

 

Denne kan jo lages med et mekanisk tastatur (500 gram) og en billig mobiltelefon / kindle. Muligens et ekstra batteri, men fremdeles er den 3 ganger tyngre enn den bør være.

 

Strengt tatt kan man si at vekt under dette blir den heller for lett for å være en god, stabil skrivemaskin. En skrivemaskin er ment å være stasjonær, ikke noe man bærer med seg. 

 

For en ti år siden, kjente jeg en ung mann som solgte PCen og kjøpte skrivemaskin, fordi det hadde en mer autentisk feel. Selv har jeg også eksperimentert med å skrive skjønnlitteratur på skrivemaskin, fordi det gir en annen fokus og annen tankeprosess enn på en skjerm med uendelige rettefunksjoner. 

Lenke til kommentar

Om du har lite greie på hardware og OS, så kan du jo få en kompis som har greie på det, til å herpe oppsettet på din bærbare PC eksempelvis, og voila så har du en rimeligere løsning og potensiale til å komme på internett igjen om du absolutt må.

 

:wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...