Gå til innhold

Netflix' proxy-sperre har kommet til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

What is the maximum quality I can get with Smartflix?

At the moment Smartflix has the same quality limitations as Google Chrome and Firefox (720p max). It's a Netflix decision and I'm hoping Netflix starts allowing 1080p soon.

Why am I getting an error when trying to install Smartflix?

Some antivirus block unsigned installers by default. At the moment the only way to install the app is to temporarily disable your antivirus during install and first launch.

Note: the installer should be signed by January 30 and this problem should disappear.

Så youtube gir bedre bildekvalitet en smartflix? Interessant for meg burde smartflix være gratis. Ellers er youtube bedre.

Lenke til kommentar

 

 

What is the maximum quality I can get with Smartflix?

At the moment Smartflix has the same quality limitations as Google Chrome and Firefox (720p max). It's a Netflix decision and I'm hoping Netflix starts allowing 1080p soon.

Why am I getting an error when trying to install Smartflix?

Some antivirus block unsigned installers by default. At the moment the only way to install the app is to temporarily disable your antivirus during install and first launch.

Note: the installer should be signed by January 30 and this problem should disappear.

Så youtube gir bedre bildekvalitet en smartflix? Interessant for meg burde smartflix være gratis. Ellers er youtube bedre.

Leste du ikke selv det du kopierte inn? Det er Netflix som ikke støtter høyere oppløsning i Chrome og Firefox, ikke Smartflix. Skal du ha 1080p må du bruke Safari eller Edge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skikkelig kjipt at vi skal betale netflix for bare noe av innholdet de totalt kan tilby - rett og slett fordi rettighetshaverne ikke fikk nok penger av netflix til å distribuere lengre. Uten at jeg er 100% sikker på dette, så vil jeg tro at dyre lisenser og slitsomme regler er noe av problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skikkelig kjipt at vi skal betale netflix for bare noe av innholdet de totalt kan tilby - rett og slett fordi rettighetshaverne ikke fikk nok penger av netflix til å distribuere lengre. Uten at jeg er 100% sikker på dette, så vil jeg tro at dyre lisenser og slitsomme regler er noe av problemet.

Netflix "kan" tilby det, men de hadde blitt tatt ned på dagen av copyrightholderne.

 

Ett av problemene deres er visstnok at det finnes egne copyright selskaper som har copyright i visse regioner. (som feks Skandinavia)

Lenke til kommentar

Skikkelig kjipt at vi skal betale netflix for bare noe av innholdet de totalt kan tilby - rett og slett fordi rettighetshaverne ikke fikk nok penger av netflix til å distribuere lengre. Uten at jeg er 100% sikker på dette, så vil jeg tro at dyre lisenser og slitsomme regler er noe av problemet.

 

Vet ikke detaljene i slike avtaler, men det handler om at de som lager seriene har enklere å selge om det ikke er tilgjengelig over alt. TV Norge vil ikke betale for Game of Thrones hvis den allerede har ligget på Netflix i år og dag.

 

Disse problemene kommer nok bare til å bli mindre og mindre med årene etterhvert som folk i mindre grad benytter vanlige TV-kanaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skikkelig kjipt at vi skal betale netflix for bare noe av innholdet de totalt kan tilby - rett og slett fordi rettighetshaverne ikke fikk nok penger av netflix til å distribuere lengre. Uten at jeg er 100% sikker på dette, så vil jeg tro at dyre lisenser og slitsomme regler er noe av problemet.

 

Vet ikke detaljene i slike avtaler, men det handler om at de som lager seriene har enklere å selge om det ikke er tilgjengelig over alt. TV Norge vil ikke betale for Game of Thrones hvis den allerede har ligget på Netflix i år og dag.

 

Disse problemene kommer nok bare til å bli mindre og mindre med årene etterhvert som folk i mindre grad benytter vanlige TV-kanaler.

GoT blir faktisk lansert først på HBO likt i hele verden. Det samme gjelder for andre egenproduserte HBO og Netflix-produserte serier. Det blir nok ikke mindre egenproduserte serier i framtiden, nettopp av den grunnen.
Lenke til kommentar

GoT blir faktisk lansert først på HBO likt i hele verden. Det samme gjelder for andre egenproduserte HBO og Netflix-produserte serier. Det blir nok ikke mindre egenproduserte serier i framtiden, nettopp av den grunnen.

Ja, det stemmer. Når det gjelder Netflix og HBO og forsåvidt alle andre som tilbyr egenproduserte serier her i Norge, så tilbyr de det selv først. Det er jo logisk da det er naturlig å tro at de tjener mer på å selge direkte til kunden via egen tjeneste enn å selge til andre distributører som skal ha et mellomlegg.
Lenke til kommentar

Leste du ikke selv det du kopierte inn? Det er Netflix som ikke støtter høyere oppløsning i Chrome og Firefox, ikke Smartflix. Skal du ha 1080p må du bruke Safari eller Edge.

 

 

 

Hvordan løser man da safari\edge problemene?

Siden da må man vel bruke VPN uten DNS leaks?

Lenke til kommentar

Gi meg alt innhold, alt av filmer og serier som finnes og noen gang kommer til å dukke opp og jeg skulle med glede betalt 1000kr mnd for å samle alt ett sted for enkel tilgang og med full støtte for Chromecast, AppleTV, SmartTV, Android etc.

 

Det selskapet som klarer å få til dette har vunnet.

Alt av kabel TV kommer til å dø ut på dagen og DVD\BluRay blir historie.

 

Kino fortsetter som før, premiere der og ute på "Netflix" etter 3 mnd da den har tatt runden rundt kloden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...