Gå til innhold

Googles antivirus-verktøy kan nå skanne fastvaren for farlig programvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utifra bloggen så er det ingen garanti for at de kan finne malwaren / virusene , det er heller ikke så brukervennlig som noen vil ha det , så kan fort bli vrient for den gjennomsnittelige brukeren.

 

Uansett så var det på tide å få på plass dette , mange brukere som kan være utsatt og som ikke forstår hvorfor virusene kommer inn gang på gang på gang...

Lenke til kommentar

Husker i "gode" gamledager at BIOS var noe du måtte streve med å få overskrevet, ved hjelp av boot-disketter. Og før det igjen så var vel ikke BIOS overskrivbar heller.

 

Samtidig er ikke virus som angriper BIOS noe nytt. Husker godt CIH-viruset fra slutten av 90-tallet, som i praksis slettet BIOS på mange hovedkort - og da i praksis drepte hovedkortet i mange tilfeller.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja på 90-tallet så var virus mer som kjønnsykdommer. Alt etter hvem du utvekslet disketter med, gjorde deg mer eller mindre sårbar. Skulle mye til for å bli smittet av PC-virus da. Jeg hadde ikke mange virusinfeksjoner på 90-tallet ihvertfall som jeg kan huske, eller som jeg var klar over.

Lenke til kommentar

 

 

 

Husker når en kompis fikk viruset "Brain-Damage"..., eller var det "Brain-Dead" det het?

 

Det ble en ganske dyr affære.

 

Selv hadde jeg det ganske morsomt med viruset "170X".

Det var ikke et Bios-Virus..., ikke var det et veldig skadelig virus heller..., men det gav meg og den IT-ansvarlige på skolen en god latter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...