Gå til innhold

TEST: Apple Magic Trackpad 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde forrige Magic Trackpad og var svært fornøyd med den, men den gang betalte jeg rundt 500,-. Donerte trackpaden sammen med en iMac til mine foreldre som også er fornøyde, spesielt praktisk når maskinen står på en liten bordplate.

 

Ca. 1500 er dog drøyt. En tusenlapp er på smertegrensen, men dette ble simpelthen for dyrt. Blir nok ikke en oppgradering her i gården.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Apple er den ikke kompatibel med Windows eller eldre Mac maskiner, men mulig det kun gjelder funksjoner som Force Touch. 

 

The Apple website suggests that the new Magic Trackpad 2 requires Bluetooth 4.0-enabled Mac running El Capitan (OS X v10.11 or later) and thus it may not work with MacBooks and iMac that are older than 3-4 years.

 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bruker man en slik istedenfor en mus?

 

Man trenger ikke bruke den istedetfor mus. Man kan bruke den som et supplement.

 

I mange tilfeller er en slik touchpad mer effektiv enn mus. I andre tilfeller motsatt.

 

Og så har vi det ergonomiske aspektet.

 

 

Og, i hvor mange tilfeller da? Jeg kan egentlig ikke komme på noen i det hele tatt utenom slitt snevere multitouch-varianter. Det fungerer bra på en bærbar, men istedet for mus, eller engang som et supplement?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bruker man en slik istedenfor en mus?

 

Man trenger ikke bruke den istedetfor mus. Man kan bruke den som et supplement.

 

I mange tilfeller er en slik touchpad mer effektiv enn mus. I andre tilfeller motsatt.

 

Og så har vi det ergonomiske aspektet.

 

 

Og, i hvor mange tilfeller da? Jeg kan egentlig ikke komme på noen i det hele tatt utenom slitt snevere multitouch-varianter. Det fungerer bra på en bærbar, men istedet for mus, eller engang som et supplement?

 

AtW

 

 

Svaret er 3.

 

Mer serøist, man trenger da ikke sette noe tall på hvor mange eller i hvilke tilfeller noe føles eller oppleves bedre/enklere/ergonomisk annerledes osv. Det blir da høyst individuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor bruker man en slik istedenfor en mus?

 

Man trenger ikke bruke den istedetfor mus. Man kan bruke den som et supplement.

 

I mange tilfeller er en slik touchpad mer effektiv enn mus. I andre tilfeller motsatt.

 

Og så har vi det ergonomiske aspektet.

 

 

Og, i hvor mange tilfeller da? Jeg kan egentlig ikke komme på noen i det hele tatt utenom slitt snevere multitouch-varianter. Det fungerer bra på en bærbar, men istedet for mus, eller engang som et supplement?

 

AtW

 

 

Svaret er 3.

 

Mer serøist, man trenger da ikke sette noe tall på hvor mange eller i hvilke tilfeller noe føles eller oppleves bedre/enklere/ergonomisk annerledes osv. Det blir da høyst individuelt.

 

 

Poenget var egentlig ikke å få et tall, men du sa det var mange tilfeller, så jeg fisket litt etter noen eksempler.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor bruker man en slik istedenfor en mus?

 

Man trenger ikke bruke den istedetfor mus. Man kan bruke den som et supplement.

 

I mange tilfeller er en slik touchpad mer effektiv enn mus. I andre tilfeller motsatt.

 

Og så har vi det ergonomiske aspektet.

 

 

Og, i hvor mange tilfeller da? Jeg kan egentlig ikke komme på noen i det hele tatt utenom slitt snevere multitouch-varianter. Det fungerer bra på en bærbar, men istedet for mus, eller engang som et supplement?

 

AtW

 

 

Svaret er 3.

 

Mer serøist, man trenger da ikke sette noe tall på hvor mange eller i hvilke tilfeller noe føles eller oppleves bedre/enklere/ergonomisk annerledes osv. Det blir da høyst individuelt.

 

 

Poenget var egentlig ikke å få et tall, men du sa det var mange tilfeller, så jeg fisket litt etter noen eksempler.

 

AtW

 

 

Igjen, veldig individuelt.

 

Selv foretrekker jeg touchpad når jeg jobber med teksdokumenter og for enkelte funksjoner som pinch/zoom og rotering.

I andre tilfeller igjen er mus klart foretrukket.

 

Flere av mine kollegaer som jobber mye i Agresso og Excel sverger til touchpad. Et par av dem slet i perioder med senebetennelse og muserelaterte plager etter mange års bruk av mus. Plager som forsvant etter at de gikk over til touchpad og mousetrapper etter tips fra en fysioterapeut i nabobygget.

 

Mitt opprinnelige innlegg var et svar til "hvorfor man bruker touchpad i stedet for mus" hvor jeg ville poengtere at det ikke trenger å være noe istedet for, men heller to enheter som kan utfylle hverandre.

Lenke til kommentar

Beste dere har prøvd sier dere, men forsvarer det en så høy prislapp? Får jo ofte pekeplater til rett over et par hundre kroner. Tilkoblingsmessig så har jeg ikke satt meg inn i hva som er forskjellen på noe til ca 1,5 lakser og 2 camilla (kirsten).

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har Apples vanlige touchpad, og den er nydelig. Pleide å ha både den og en Logitech MX-mus (altså de nokså ergonomiske og med masse ekstraknapper) på skrivebordet sammen med to skjermer. Brukte helt klart touchpad mest i (lettere) Excel-bruk og under skriving/lesing av artikler hvor det var mye flytting av musepeker fra skjerm med artikler og notater til skjermen med masteroppgave. Samme med vanlig surfing, foretrakk helt klart touchpad til det.

 

For litt tyngre Excel-bruk gikk jeg fort over til mus og brukte hurtigknapper på musen for å endre mellom ulike ark, faner osv, gjerne med SAP/mail på en annen skjerm, men med en gang det ble mindre av det gikk jeg over til touchpad igjen.

 

Så det er hvertfall noen konkrete eksempler herfra også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...