Gå til innhold

Denne søvnmaskinen er blitt en braksuksess på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Merkelige vifteblader som beveger seg mot retningen vifta går, mens den går!

Hvordan kom du frem til dette utsagnet?...

Ser da helt korrekt ut for meg, og viften er formet som innsuget på en turbo, fyi.. :)

I utg.punktet ser den grei ut, men sjekk den lille filmsnutten som visualiserer at vifta går rundt. Følg øvre del av bladene, så ser du...

Lenke til kommentar

 

 

Merkelige vifteblader som beveger seg mot retningen vifta går, mens den går!

Hvordan kom du frem til dette utsagnet?...

Ser da helt korrekt ut for meg, og viften er formet som innsuget på en turbo, fyi.. :)

I utg.punktet ser den grei ut, men sjekk den lille filmsnutten som visualiserer at vifta går rundt. Følg øvre del av bladene, så ser du...

 

 

Viftebladene skal "dra inn" luft i toppen og kaste den ut nede. Viftebladene er forma sånn for at dette skal bli mogleg. Øverst på bladene er dei forma sånn at dei skal skyve lufta nedover og ut på sidene. Dette fører til at det blir dratt ned ny luft gjennom toppen av enheten.

 

Her er ein animasjon frå ei vifte som opererer med det same prinsippet (37 sekunder inn).

 

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

 

Merkelige vifteblader som beveger seg mot retningen vifta går, mens den går!

Hvordan kom du frem til dette utsagnet?...

Ser da helt korrekt ut for meg, og viften er formet som innsuget på en turbo, fyi.. :)

I utg.punktet ser den grei ut, men sjekk den lille filmsnutten som visualiserer at vifta går rundt. Følg øvre del av bladene, så ser du...

Det er en " Optisk illusjon"om jeg har forstått deg riktig. Kurven på bladene er lettere å se fra siden enn fra front. Mulig jeg har misforstått deg, men det var det eneste jeg klarte å trekke utifra utsagnet/illustrasjonsbilde/videoen

Lenke til kommentar

 

 

 

Merkelige vifteblader som beveger seg mot retningen vifta går, mens den går!

Hvordan kom du frem til dette utsagnet?...

Ser da helt korrekt ut for meg, og viften er formet som innsuget på en turbo, fyi.. :)

I utg.punktet ser den grei ut, men sjekk den lille filmsnutten som visualiserer at vifta går rundt. Følg øvre del av bladene, så ser du...

Skjønner ikke hva du mener. Animasjonen ser grei ut spør du meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...