Gå til innhold

iPhone 6S gir alle raskere mobilt internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket var det ikke mange abonnement som gir full hastighet.

 

På telenor sine abo må man jo betale det hvite utav øyet for hastighet.

 

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/må man ut med 750 kr pr mnd for "Mobil xxl" for å få "opptil" 50 mbit hastighet.

 

(Noen som vet om man kan få høyere hastighet på en annen måte?)

 

Ja, de har en tjeneste som heter fri fart. Koster deg 79,- ekstra (eller noe) uavhengig av abonnement (tror jeg) i månden.

"Jippi, nå tar det meg 2 min å bruke opp 12 gb"

Lenke til kommentar

@TEK

Jeg kan forstå hvorfor dere lanserer slike artikler. Jeg liker det virkelig ikke, men jeg kan tolerere det.

 

Det blir dermed bare latterlig for deres tekniske integritet om dere ikke lanserer artikler om modem i Exynos og snapdragon. Dere har jo selv på lista at modeller som kom ut sammen med iPhone 6 har dette! Dette er ikke bare noe som S6 har, dette er SVÆRT gammelt nytt. Apple er langt bak Exynos, men Exynos er igjen bak Qualcomm. Qualcomm kommer med 450 mbps i sin nye SD 820. Både Samsung og Qualcomm er vel på 300 nå, mens Apple vel er 150. I tillegg til mye annen teknologi selvfølgelig.

 

Dette er en nettside om teknologiNYHETER. Ikke en side der vi vil ha utelukkende click-bait nyheter når Apple omsider har støttet en teknologi! Så lag gjerne slike artikler om dere må, men kom og med skikkelige artikler!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"iPhone 6S gir alle raskere mobilt internett"

 

Fordi de blir raskere ferdig? Etter at de (endelig) har fått støtte for en relativt sett gammel teknologi? Fy.. Fa.. Se Apple selv klarer ikke å lire av seg sånt skvip! Dette må være et nytt lavmål for tek.no. Flaut! Veldig veldig flaut! Flaut for Telenor også forsåvidt.

 

Sjekket nettopp skribent og det er Espen!? Hva er det som skjer med verden? Sjekken fra Apple må ha økt kraftig i størrelse i det siste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samsung Galaxy S6 serien har faktsik støtte for cat.9

 

Har du noen kilde?

 

 

Samsung Galaxy S6 har ikke Cat 9:

http://www.phonearena.com/phones/compare/LG-G3-Cat.-6,Samsung-Galaxy-S6/phones/8778,8997

Men Galaxy Note 5 og Galaxy S6 Egde + vil støtte Cat 9, som da kan ta tre og ikke 2, som denne avanserte iPhonen her kan:

http://www.news.com.au/technology/gadgets/samsungs-galaxy-note-5-will-be-first-phone-to-support-telstras-category-9-lte/story-fn6vihic-1227483888565

Lenke til kommentar

Jeg måtte slå av 4G på mobiltelefonen min, fordi flere steder jeg ferdes så faller samtaler jeg har oppkoblet mot min mobil (LG android variant) helt ut alt for hyppig. Det hjalp veldig mye å sette telefonen i 3G-modus, og det kjører jeg den konsekvent med. Så det hjelper ikke å bo sånn lagelig til med høyteknologi på alle kanter altså.

 

Nå har jeg hatt Chess-abonnement, en aldri så liten stund, bare for å ha nevnt hvilken operatør dette gjelder.

Lenke til kommentar

Til informasjon har Tek redigert artikkelen etter at den var publisert og lagt til at dette ikke er noe nytt da det finnes mange modeller med dette allerede.

Så må man begynne å spørre seg om Tek absolutt mangler kompetanse og kunnskaper, eller prøvde seg på litt gratisk markedsføring for Apple.....

De vet godt hva de skriver, og de vet selv hvor utrolig gammel teknologi dette er. Mulig de ikke vet at modeller som Egde + har 3X carrier aggregation.

Lenke til kommentar

Til informasjon har Tek redigert artikkelen etter at den var publisert og lagt til at dette ikke er noe nytt da det finnes mange modeller med dette allerede.

Så må man begynne å spørre seg om Tek absolutt mangler kompetanse og kunnskaper, eller prøvde seg på litt gratisk markedsføring for Apple.....

 

Hei. Artikkelen er ikke redigert etter at den først ble publisert, slik du hevder. Det ville heller ikke være noe poeng. Saken handler slett ikke om at Apple har bragt noe nytt til torgs, men om det faktum at når iPhone 6S også får støtte for 4G+, vil dette føre til bedre utnyttelse av nettene, og følgelig være til glede/nytte for alle. Apple har en så betydelig markedsandel i Norge at det faktisk vil gjøre en forskjell.

Lenke til kommentar

 

Disse teoretiske hastighetene i artikkelen er forøvrig for CarrierAggrigation Cat. 6 som nå rulles ut. Neste versjon av CA, Cat.9, vil kreve nyere chipset, akkurat som når WiFi APer blir oppdatert til nyeste spec.

Samsung Galaxy S6 serien har faktsik støtte for cat.9

 

Hei! Det er Edge+ som støtter category 9. Men det hjelper enn så lenge ikke i de norske nettene.

Lenke til kommentar

"iPhone 6S gir alle raskere mobilt internett"

 

Fordi de blir raskere ferdig? Etter at de (endelig) har fått støtte for en relativt sett gammel teknologi? Fy.. Fa.. Se Apple selv klarer ikke å lire av seg sånt skvip! Dette må være et nytt lavmål for tek.no. Flaut! Veldig veldig flaut! Flaut for Telenor også forsåvidt.

 

Sjekket nettopp skribent og det er Espen!? Hva er det som skjer med verden? Sjekken fra Apple må ha økt kraftig i størrelse i det siste...

Saken handler slett ikke om at Apple har bragt noe nytt til torgs, men om det faktum at når iPhone 6S også får støtte for 4G+, vil dette føre til bedre utnyttelse av nettene, og følgelig være til glede/nytte for alle. Apple har en så betydelig markedsandel at det faktisk vil gjøre en forskjell. Telenor åpnet den første basestasjonen med støtte for 4G+ i april i år, og vil ikke være ferdig med utrullingen før en gang i 2016. Bedre utnyttelse av nettene gjør at hver økt tar kortere tid. Når dagens iPhonebrukere går over på ny teknologi, vil de ikke lenger bidra til forsinkelser i systemet. Gammel teknologi? Ja visst. Men det er altså først når den nå blir tatt i bruk vi vil merke effekten.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...