Gå til innhold

Neil Young trenger mer penger til musikkspilleren sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal jeg støtte neil youngs fantasier om hvordan musikkavspilling fungerer? mannen har vel også solgt en milliard plater, kan vel bruke noe av de pengene om han har så stor tro på det?

 

AtW

 

De pengene er jo brukt opp for lenge siden, han er sikkert en gjerrig knark også så han vil ha mer uten å bruke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ingen" har lydfiler lenger, de bør legge opp støtte til streaming og nedlasting, kanskje litt mer moderne UI. Tror det var snakk om streamingmuligheter, men er ikke sikker. Blir uansett et nisjemarked med mindre han evner å føre konseptet sitt slik som Jobs (tviler).

 

Snakk for deg selv, lyden fra spotify blir vond i bruk med mine hodetelefoner, helt ok til bil høyttalerne, men ikke til hodetelefoner. skjønner at alle ikke har hodetelefoner til 10k da.

Lenke til kommentar

Svadaprodukter, og fører ikke til noe annet enn støy i en bransje hvor det faktisk er noen som prøver å få god lydkvalitet til å være populært.

 

https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Flott link!

Likte spesielt godt dette:

 

 

This paper presented listeners with a choice between high-rate DVD-A/SACD content, chosen by high-definition audio advocates to show off high-def's superiority, and that same content resampled on the spot down to 16-bit / 44.1kHz Compact Disc rate. The listeners were challenged to identify any difference whatsoever between the two using an ABX methodology. BAS conducted the test using high-end professional equipment in noise-isolated studio listening environments with both amateur and trained professional listeners.

 

In 554 trials, listeners chose correctly 49.8% of the time. In other words, they were guessing. Not one listener throughout the entire test was able to identify which was 16/44.1 and which was high rate [15], and the 16-bit signal wasn't even dithered!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk for deg selv, lyden fra spotify blir vond i bruk med mine hodetelefoner, helt ok til bil høyttalerne, men ikke til hodetelefoner. skjønner at alle ikke har hodetelefoner til 10k da.

Du svarer en som er audiofil selv. Det som verre er er 'loudness war', som utgjør en mye større degradering.

 

Poenget mitt var at hvis de vil lykkes med dette så kan de ikke lene seg på det enorme fåtallet som denne enheten tilsyneslatende sikter seg inn på, med et begrenset bruksområde. Det er flott at de tar no-compromise-tilnærmingen, men ved å begrense seg selv til et smalt bruksområde så begrenser den også sin plass i markedet.

 

 

Personlig vil jeg heller se noen som kan gjøre noe med loudness war. Det er et tema som gjør meg jævli forbanna.

 

 

Dynamic range database for de som er interessert.

 

 

Endret av AdNauseam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, eneste positive med 24/192 foran standard CD kvalitet er at lydnivået ikke alltid er like tynt opp mot grensa og derfor har noe bedre dynamisk rekkevidde.

Den må du gjerne utdype mer.

 

 

Svadaprodukter, og fører ikke til noe annet enn støy i en bransje hvor det faktisk er noen som prøver å få god lydkvalitet til å være populært.

 

https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Flott link!

 

Hvis den falt i smak så har de også en relevant video som kanskje også er interessant.

 

https://xiph.org/video/vid2.shtml

 

Demonstrations of sampling, quantization, bit-depth, and dither explore digital audio behavior on real audio equipment using both modern digital analysis and vintage analog bench equipment

Lenke til kommentar

Klarer fremdeles ikke fri meg fra å tenke på iRiver sine MP3-spillere. Samme formen, som heller ikke da var spesielt funksjonelt, men som selvsagt skilte seg ut.

 

http://images.amazon.com/images/P/B00008O0U0.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Og fremdeles har jeg ikke tro på dedikerte MP3-spillere til annet enn joggeturen/treninga, der du ikke vil svette ned telefonen din.

 

;-)

Lenke til kommentar

 

Snakk for deg selv, lyden fra spotify blir vond i bruk med mine hodetelefoner, helt ok til bil høyttalerne, men ikke til hodetelefoner. skjønner at alle ikke har hodetelefoner til 10k da.

Du svarer en som er audiofil selv. Det som verre er er 'loudness war', som utgjør en mye større degradering.

 

Poenget mitt var at hvis de vil lykkes med dette så kan de ikke lene seg på det enorme fåtallet som denne enheten tilsyneslatende sikter seg inn på, med et begrenset bruksområde. Det er flott at de tar no-compromise-tilnærmingen, men ved å begrense seg selv til et smalt bruksområde så begrenser den også sin plass i markedet.

 

 

Personlig vil jeg heller se noen som kan gjøre noe med loudness war. Det er et tema som gjør meg jævli forbanna.

 

 

Dynamic range database for de som er interessert.

 

 

Joda, sant nok det, men mine HD800 sliter fremdeles med å spille av spotify sånn at det "høres pent ut" for å si det slik.

 

Men som jeg skrev til Occi ovenfor så er loudness war ett mye større problem enn bitdybde og frekvens som Neil Young liker å snakke om(ikke nøyaktig det samme som jeg skrev, but still). Det jeg derimot har opplevd er at musikken som er i 24/192 ofte har glattere frekvenskurver, eller rettere sagt ikke like avkuttede frekvenskurver.

 

Men alt i alt, hadde ikke det vært slik "loudness war" som det er i dag, så hadde ikke vært noe poeng å gå over 16/44.1 eller 16/48.

 

Men over til det første, tidal/wimp er faktisk ganske bra med sin hifi løsning. Hører forskjell i forhold til cd rippene mine, men ikke noe drastisk. Spotify har jeg hatt blindtester på hjemme, og de fleste gikk for CD kvaliteten.

 

Streaming av 24/192 lyd hadde blitt for dumt tror jeg, ville mest sannsynlig introdusert mer støy på en eller annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...