Gå til innhold

Ikke noe tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man kan i prinsippet ha 2 i snitt og komme på en skole med 5 i snitt?

 

Nei. Du kommer inn på de skolene som har flere ledige plasser igjen. Altså en skole, der alle kommer inn :(

 

Når tenker karaktersnitt, så vil det være en skole med karakter 1 i snitt.

Endret av Sunglass
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at et viss antall skoleplasser på hver eneste skole er forbeholdt de som ikke kom inn på noen av skolene de ønsket. Hvis det stemmer, så kan du bli plassert i på en skole som vanligvis har 5 i snitt, selv om du har 2 i snitt.

 

Du har rett på inntak på ett av de tre utdanningsprogrammene du har valgt, jf. Opplæringslova § 3-1 fjerde ledd. Dette gjelder kun for VG1.

Endret av Fish
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opptaksreglene varierer fra fylke til fylke. Du har uansett rett på en plass på en skole (såfremt du kommer rett fra ungdomsskolen). Det vil neppe hjelpe å mase for å komme inn på skolen du vil inn på, men du bør/kan ta kontakt med inntakskontoret i ditt fylke for å høre hva som skjer. :)

Lenke til kommentar

Det kan hjelpe å mase etter at skoleåret har begynt. Møt opp på skolen, be om å få snakke med rådgiver og hør om det er noen som har byttet skole og en plass har blitt ledig. Jeg stod på 8. plass på venteliste, men kom inn på skolen jeg ville ved å "mase". Kom ned i fritimen eller lunsj hver dag i to uker, og når en av elevene på skolen jeg ville inn på hadde bytta så heiv de meg inn. De sier at det ikke er mulig, men det er fordi det innebærer papirarbeid for dem.

Lenke til kommentar

TS har laget flere tråder om det samme. Jeg har flettet inn svar fra andre tråder til denne og stengt de andre trådene slik at det kun er en en åpen tråd om dette. Det kan derfor forekomme enkelte uregelmessigheter i rekkefølgen av svar.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg var på venteplass nr 19 på en skole som hadde 1 klasse på 30 elever innen linjen jeg skulle inn på. Jeg fikk plass idag etter andre inntak, så det er forsatt håp for deg. Nå var dette en linje med høyt snitt da så aner ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...