Gå til innhold

Arbeidet med Project CARS 2 er i gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, Ian Bell er en stor feit grådig gris, som behandler kundene som spedalske, og det at han skal hente mer penger på denne måten 1 time etter at han sier PCars vil bli utviklet og jobbet med i mange år sier en del. Gå på forumet til SMS og se på svarene til grisen Bell. Direkte frekk, nedlatende og rett og slett ekkel.

 

PCars hadde en god del bugs som har blitt til andre bugs etter patch. Folk kan ikke spille karrieredelen og mange småfeil. Det å sette ansatte på et nytt spill når det er finansiert på denne måten, når det første spillet er uferdig, er forhåpentlig såpass frekt at folk reagerer og ikke gir penger.

 

Spill er jo det eneste produktet i verden det er lov å selge halvferdig, og om spillere skal betale på forskudd for halvferdige spill som aldri vil fullføres, begynner det ligne på svindel.

Lenke til kommentar

Det er verdt å merke seg at det er helt normalt at utviklere overlapper spill under utvikling. Delvis fordi det kan ta noen år å utvikle et spill, delvis fordi behovet for kompetanse ikke er det samme gjennom hele utviklingsprosessen. Man lar ikke halve teamet (designere, grafikere og så videre) tvinne tommeltotter mens en håndfull programmerere lapper bugs på det første spillet. At det jobbes slik er det bare å ta for gitt med alt av større spill. Det mest spesielle her er nok at de ikke ventet litt lenger med å snakke offentlig om det.

Lenke til kommentar

At utviklere spør om hjelp til å finansiere et spill og en visjon uten at en utgiver og investor henger over dem forstår jeg. Det er noe jeg støtter.

 

Dette derimot er noe jeg aldri vil støtte. Om dem hadde fikset på spillet dem akkurat lanserte. Og la til disse nye tingene i det spillet og om noen år hadde spurt om hjelp til å lage et nytt. Så hadde det vært noe helt annet. Og ja jeg vet at utviklere starter gjerne på neste spill veldig tidlig.

 

Men når det er spill laget med finansiering av penge innsamling så kan en ikke holde på slik som utviklere med investorer og utgiver. Derfor vil dem ikke få en krone av meg. Dem bidrar til å svekke folke finansiering av spill. Og det gleder meg at så mange reagerer med avsky.

Lenke til kommentar

Det er verdt å merke seg at det er helt normalt at utviklere overlapper spill under utvikling. Delvis fordi det kan ta noen år å utvikle et spill, delvis fordi behovet for kompetanse ikke er det samme gjennom hele utviklingsprosessen. Man lar ikke halve teamet (designere, grafikere og så videre) tvinne tommeltotter mens en håndfull programmerere lapper bugs på det første spillet. At det jobbes slik er det bare å ta for gitt med alt av større spill. Det mest spesielle her er nok at de ikke ventet litt lenger med å snakke offentlig om det.

Og at de ikke bare har en haug av bugs, men mangler features som ble lovet til pCars 1 også.

Det skal gis ut månedtlige DLC's til pCars 1.

 

Og ja, det jobbes slik med alt av større spill, men SMS er virkelig ikke ett stort selskap i sånn målestokk, de har 1/4 av antallet ansatte som Turn 10 har. Pluss at de jobber med litt småting utenfor pCars serien.

 

Samtidig beveger de seg vekk fra "Vi er ett fan-finansiert spill, for fans, av fans. Ingen 'stor, stygg publisher' skal gjøre som EA med Shift spillene". Og aktivt søker etter en publisher som vil spytte i penger.

 

Legg også merke til at minimum requirements for pCars 2, er eksakt de samme som pCars 1.

Lenke til kommentar

Med større utviklere mener jeg alle som er så store at de ansatte har dedikerte arbeidsoppgaver. Alt annet enn de minste indieselskapene altså. Alternativet til å overlappe slik er å si opp ansatte etterhvert som de har gjort seg ferdig med sin oppgave på et spill, eventuelt å basere seg på innleid arbeidskraft. Ingen hadde reagert om de hadde ventet et halvt år til med å snakke om prosjektet. Det er fint få (om noen i det hele tatt) som jobber med hele teamet på et lansert spill.

 

Selvfølgelig har man grunn til å reagere hvis de kutter støtten til PC1 før de burde, men såvidt jeg kan se har de ikke annonsert noe slikt.

Lenke til kommentar

Altså, som jeg skrev ett annet sted, det er timingen, og attituden med alt som er helt bak mål.

 

Reiza Studios, en brasiliansk utvikler, som har gitt ut Game Stock Car Extreme og Formula Truck 2013, begge er utviklet på isiMotor 2, som de aller fleste simracingspill de siste 10 årene. Siden rFactor (2005) har alle ISI spill (rFactor, SuperLeague Formula, rFactor 2) Blimey! Games / SimBin spill (GTR 2, GT Legends, Hele RACE 07 og GTR Evo rekken av spill) pluss Reiza sine spill, blitt basert på denne motoren. Anyway, dette er spill som ikke får noe oppmerksomhet i mainstream spillverden, til tross for at Reiza sine spill, er utviklet i veldig stor grad på rFactor, men de har klart å fjerne de få gjenværende bugs, og utviklet det videre. Til å kanskje ende opp med ett av de beste racing sim. spillene som er på markedet for tiden. Med tanke på at rFactor brukes i veldig stor grad av profesjonelle racing team - på ett punkt brukte 7 F1 team rFactor som grunnlag for deres simulator.

 

Uansett, det var mest en irritasjon over mainstream spillmedier! 

 

Reiza Studios, ga ut de spillene i 2013, de har en meget bra mengde innhold av biler og baner, og de har fortsatt å gi utt store oppdateringer 2-3 ganger i året siden. Men mer biler, baner, oppgraderinger til fysikken, små features osv. Alt blir gitt gratis.
De har nå kjøpt kildekoden til isiMotor 2, så nå kan de endelig gå inn, og gjøre endringer på det de ønsker, som gjerne blir sett på som mangler i rFactor, og dermed Reiza sine spill (flatspots blant annet, mer varierende vær osv.). De har også planer for ett nytt spill (blant annet det offisielle Ayrton Senna spillet), på en nyere motor, optmalisert for DX12, og litt annet snacks. Men som ett lite brasiliansk studio, men null mainstream oppmerksomhet, så har de mindre penger, og de har i dag startet en crowdfunding selv. Med ett mål om å få inn 78'000 USD, for å kunne oppnå disse målene.

 

Så har du Slightly Mad Studios. De har akkurat lansert ett spill, som har fått god kritikk fra spillmedier, til tross for ekstreme bugs, som egentlig kan kalles 'game breaking'. AI fungerer ikke korrekt i varierende vær, når det kommer til fart, dekkslitasje osv. Det er lett å gå i pit, bytte dekk, og komme ut igjen med 4 flate dekk (av en eller annen merkverdig grunn). Dette gjør jo at man plutselig ikke har sjans til å henge med i løpene. Man kan jo heller ikke skru av noe av dette for å omgå de bugsene. Multiplayeren var håpløs, med straffer på opp mot 4300 sekunder, for tjuvstart, når bilene krasjet oppå hverandre før man hadde menneskelig kontroll på gridden. Det var usynelige ting man krasjet i/som krasjet i seg på gridden på online løp, som førte til brutte løp, og straffer (igjen på flere 1000 sekunder). Det er ustabil connection, det er til tider veldig vanskelig å koble seg til servere osv.
Dette har etter 4 patcher, ikke blitt fikset opp i enda. Ja Multiplayer har blitt bedre, men den er ikke bra. Alikevel får spillet 9/10 og 10/10
Så, når den nye crowdfundingen til pCars 2 blir annonsert så sier Ian Bell (sjefen i Slightly Mad Studios), at de ikke trenger pengene, fordi de har solgt så bra, og tjent så mye penger på pCars 1 - samtidig som de leter etter en tradisjonell publisher som kan spytte i penger, totalmålet (til tross for at de visstnok har mer enn nok nå) er på 7 millioner GBP.

 

Sammenlign det med Reiza Studios, så ser du kanskje hvorfor jeg er alt annet enn fornøyd med SMS, og hvordan de håndterer pCars 1 / pCars 2.

 

Jeg har null problemer med overlapping av ting. Jeg har problemer med hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar

Det er ikke SMS sitt ansvar å sørge for oppmerksomhet eller finnansiering til Reiza, det er du sikkert enig i. At du foretrekker måten sistnevnte selskap jobber på er selvfølgelig helt legitimt (og det er vanskelig å være uenig). Men selv om de to selskapene lager spill i samme sjanger forstår jeg ikke hvorfor det er mer kritikkverdig av SMS enn hvilket som helst annet spillselskap å ikke drive som Reiza. Men jeg har ikke "backet" PC2 jeg heller, jeg mener prisen er for stiv og jeg foretrekker å støtte de selskapene som trenger det mest på den måten.

 

Bortsett fra at det virker som de datastyrte motstanderne jukser under dårlige kjøreforhold (som absolutt er plagsomt), har jeg forresten sett lite til problemene dine i Project Cars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...