Gå til innhold

Klistremerke gir billig tale og data i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8 Dollar blir ca 60 kroner. Forstår jeg det riktig at jeg kan surfe ubegrenset for 60 kroner/dagen neste gang jeg er i tyrkia/kypros etc?

 

Det hadde vært fint, men noe sier meg at det er en cap der et sted.

 

1800 i mnd. for fri data er ikke kjempebillig, men hvis man bare er i utlandet en uke, så går det jo greit. Lokalt sim koster i de fleste land betydelig mindre enn 1800,- NOK...

Lenke til kommentar

Eller du kan hoppe over klistremerket og bruke Roamer i stedet https://roamerapp.com/en/

Blir jo et litt annet produkt, har man tilgang til wifi trenger man vel hverken den appen eller klistremerke med mindre målet er kun er og beholde nummeret sitt og ikke holde kostnaden nede. Målet med denne løsningen er å slippe være avhengig av wifi eller å lete etter et lokalt sim-kort, noe roamerapp.com er avhengig av. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Dette vil kanskje sette fortgang i å fjerne det ranet som det er å ferdes i utlandet. Man er prisgitt den leverandøren man bundet til. Håper dette tar skikkelig av, så vi kan få en "sunn" prissetting på disse enkle tjenestene. Sånn det er nå er det bare fordi dette ikke er et marked, men et monopol.

Lenke til kommentar

Genialt, tipper sjefen min blir fornøyd når jeg forteller han at jeg ikke lenger kommer til å ha 50 000,- i telefonregning hver gang jeg drar på jobbreise :D

 

Personlig hadde jeg snarere vært litt misfornøyd med at du ikke har skaffet deg en løsning som ikke kostet en formue tidligere, men det er vel egentlig hans ansvar og ikke ditt i guess.

 

Men det er ingen registrering av land som må gjøres med denne løsningen? Og betaler man for en dag med nett, så får man det selv om man er innom flere land den dagen?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Genialt, tipper sjefen min blir fornøyd når jeg forteller han at jeg ikke lenger kommer til å ha 50 000,- i telefonregning hver gang jeg drar på jobbreise :D

 

Personlig hadde jeg snarere vært litt misfornøyd med at du ikke har skaffet deg en løsning som ikke kostet en formue tidligere, men det er vel egentlig hans ansvar og ikke ditt i guess.

 

Men det er ingen registrering av land som må gjøres med denne løsningen? Og betaler man for en dag med nett, så får man det selv om man er innom flere land den dagen?

 

AtW

 

Du må være i ett av de 220 landene hvor KnowRoaming har avtaler. Det vil i praksis si over alt. Ja, du kan være innom mange land i løpet av de 24 timene, eller sju dagene, om du har kjøpt større pakke. Merk deg at du også kan bruke INternett uten å ha kjøpt pakke. Da betaler du per forbrukt MB. I farten har jeg ikke prisen i hodet, men det er betydelig billigere enn om du roamer med ditt eget SIM-kort. Du skal likevel ikke synkronisere mye e-post eller bilder før det blir billigere med pakke.

 

Jeg har også pleid å kjøpe lokale SIM-kort til et par hundrelapper, og fått med fra 500 MB til 2 GB data, avhengig av land. Hvor mye data freddjoh får for 200 kroner i Japan vet jeg ikke, men om du skal være lenge borte og bare trenger mobildata av og til, kan det være ett alternativ. Men da må du også enten ha en ekstra telefon, en telefon med dual SIM, eller klare deg uten hjemmenummeret på reisen. KnowRoaming lar deg også ringe til mobiltelefoner i utlandet uten at det koster skjorta, eller at både du og mottaker er i Wi-Fi-sone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Genialt, tipper sjefen min blir fornøyd når jeg forteller han at jeg ikke lenger kommer til å ha 50 000,- i telefonregning hver gang jeg drar på jobbreise :D

 

Personlig hadde jeg snarere vært litt misfornøyd med at du ikke har skaffet deg en løsning som ikke kostet en formue tidligere, men det er vel egentlig hans ansvar og ikke ditt i guess.

 

Men det er ingen registrering av land som må gjøres med denne løsningen? Og betaler man for en dag med nett, så får man det selv om man er innom flere land den dagen?

 

AtW

 

du kan prøve å oppholde deg flere måneder i saudi arabia med telenor og se hva som skjer med telefonregningen din ;) 50k er uansett småpenger på en slik tur

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg har også pleid å kjøpe lokale SIM-kort til et par hundrelapper, og fått med fra 500 MB til 2 GB data, avhengig av land. Hvor mye data freddjoh får for 200 kroner i Japan vet jeg ikke, men om du skal være lenge borte og bare trenger mobildata av og til, kan det være ett alternativ. Men da må du også enten ha en ekstra telefon, en telefon med dual SIM, eller klare deg uten hjemmenummeret på reisen. KnowRoaming lar deg også ringe til mobiltelefoner i utlandet uten at det koster skjorta, eller at både du og mottaker er i Wi-Fi-sone.

 

 

Vet ikke om freddjoh, men du kan få opptil 3 GB for ca. 300 kr her http://www.bmobile.ne.jp/payg_sim/travelers_to_japan.html. En forholdsvis rimelig løsning sammenlignet med å betale 100 kr/MB som mange mobiloperatører i Norge tilbyr for roaming. Hjemnummerproblematikken løses da ved bruk av Roamer-appen. Alternativt kan man bruke en lomme-wifi-dings. 

Lenke til kommentar

 

 

Genialt, tipper sjefen min blir fornøyd når jeg forteller han at jeg ikke lenger kommer til å ha 50 000,- i telefonregning hver gang jeg drar på jobbreise :D

 

Personlig hadde jeg snarere vært litt misfornøyd med at du ikke har skaffet deg en løsning som ikke kostet en formue tidligere, men det er vel egentlig hans ansvar og ikke ditt i guess.

 

Men det er ingen registrering av land som må gjøres med denne løsningen? Og betaler man for en dag med nett, så får man det selv om man er innom flere land den dagen?

 

AtW

 

du kan prøve å oppholde deg flere måneder i saudi arabia med telenor og se hva som skjer med telefonregningen din ;) 50k er uansett småpenger på en slik tur

 

 

Det er bare det at man ikke må bruke telenor i saudiarabia, og småpenger? 50k begynner nesten å nærme seg en ansatt i pris, det er åpenbart ikke småpenger for noe som er så lett å fikse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det like billig å ringe hjem fra la oss si England til Norge, som det er å ringe fra Norge til utlandet når man er hjemme?

 

Sitat fra artikkel:

Du kan også bruke kortet når du er hjemme, for å ringe billigere til utlandet. Tjenesten aktiverer du i appen, og dermed kan du for eksempel ringe til en fasttelefon eller en mobiltelefon i USA for drøyt 20 øre per minutt.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...