Gå til innhold

Apple Watch funker bare i 3 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteriet i klokka mi har vart i 10 år og varer sikkert noen til. Altså noe sånt som 30 000 ganger lengre. Ikke at den er spesielt morsom, men den den er i hvert fall smart nok til å gjøre jobben sin, vise tid og dato. Tiden viser den til og med både analogt og digitalt. Slå den Apple! :p

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Batteriet i klokka mi har vart i 10 år og varer sikkert noen til. Altså noe sånt som 30 000 ganger lengre. Ikke at den er spesielt morsom, men den den er i hvert fall smart nok til å gjøre jobben sin, vise tid og dato. Tiden viser den til og med både analogt og digitalt. Slå den Apple! :p

Nå er vel neppe smartklokker beregnet for de som kun er ute etter det armbåndsur har kunnet gjøre i 70 år. Smartklokkeprodusentene er nok primært ute etter å slå den gamle klokkeindustrien når det gjelder helt andre funksjoner som sveitserostene bare kan drømme om. ;)

 

Det vil nok snart synke inn hos flere hva Apple er i ferd med å lansere. Tag Heuer-sjefen Jean-Claude Biver har i alle fall tenkt seg godt om og revidert sine uttalelser en smule, fra total dissing for noen måneder siden, til nesegrus beundring nå: "It’s a fantastic product, an incredible achievement”

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Ikke for å kritisere Apple , men batteritiden på enda en "smartklokke" som er grusomt dårlig.

På tide at produsentene får ut fingeren og tenker litt ut av boksen og lager en bedre batteri løsning , her burde det la seg gjøre å integrere et langt større batteri i selve armbåndet.

 

Personlig så er en smartklokke av interesse for meg så lenge den supplerer feks andre smartenheter med funksjoner som er nyttig , Nettlesing osv er ikke akkurat det jeg kommer til å bruke den til primært og da er det viktigere at den greier å holde ut en dag med varierte funksjoner.

Lenke til kommentar

At batteritiden kom til å bli dårlig i en klokke med "relativt" stor fargeskjerm og lite plass kom ikke som ett sjokk.

 

Men eg ble litt sjokket av dette:

post-14502-0-36455500-1422439685_thumb.png

 

Altså... en klokke man må trykke på for å se hva nettopp klokka er? Det er en veldig liten detalj, men for min del en vesentlig svakhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At batteritiden kom til å bli dårlig i en klokke med "relativt" stor fargeskjerm og lite plass kom ikke som ett sjokk.

Altså... en klokke man må trykke på for å se hva nettopp klokka er? Det er en veldig liten detalj, men for min del en vesentlig svakhet.

Jeg skjønner ikke at ikke e-papir er mer utbredt i smartklokker. Det gir jo mye lengre batteritid. Farger er ikke nødvendig at alle modellene trenger det på bekostning av batteritid.

Lenke til kommentar

E-papir gir helt horrible refresh rates, så det vil ikke funke noe særlig til avanserte applikasjoner. Jeg elsker Kindlen min, men velger iPaden til alt annet enn lesing av bok.

 

Hadde en Pebble en stund, og det var jo greit det, men den kan ikke sammenliknes med klokker med skikkelig skjerm.

 

Edit: Tror ikke man skal legge så mye vekt på hva de viser i den filmen, det er en ekstremt tidlig software på de enhetene. De _må_ da ha en eller annen form for motion sensing, hvis ikke er det helt idiotisk.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Joda, det er en tidlig versjon, men eg tror de ville vært veldig tydelig på at de hadde hatt det, om de hadde hatt det.

 

Man må spørre seg hva man skal bruke "dingsen" til. Eg har fått ett ganske så brukbart forhold til smartklokka mi da den viser meg hva klokka er(uten at eg må trykke på noe), den viser hvem som ringer, siste varsel fra telefonen(e-post, sms og facebook/messenger) og når eg sover/trener viser den relevant informasjon uten at eg trenger å gjøre noe. Og den varer i dagesvis på en lading. Eg kan i prinsippet gå ei uke uten å røre klokka og eg har fortsatt en nytteverdi i den hver dag.

 

Men skjermen er ikke videre fancy eller fargerik, så eg går sikkert glipp av mye selv om eg hverken har tenkt å spille på den, se filmer på den, vise/se bilder, tegne eller noe av det som krever touch/fargeskjerm. Til det er det ganske enkelt for knotete og for liten skjerm.

 

Blir spennende å se hvordan markedet faktisk tar denne. Det er ikke noe tvil om at Apple lanserer den, fordi de kan. Og det er heller ikke noen tvil om at folk kommer til å kjøpe den, i større mengder. Fordi det er Apple. Men det som blir spennende å ser er om det fører til noen endringer og om folk kjøper den over tid eller gå over til andre konkurrenter. For å ikke nevne, hva finner konkurrentene på?

Lenke til kommentar

Ved vanlig bruk holder den jo mye lengre, tipper den stort sett vil holde hele dagen.

Klokka blir vel hovedsakelig brukt til små-ting, ikke surfe, facebook, se film osv. som man gjør med mobilen.

 

Nekter å tro at man vanligvis sitter aktivt med klokka mer enn 3 timer om dagen.

En mobil holder forøvrig ikke så alt for lenge med konstant bruk de heller, riktignok mer enn 3 timer, men alikevel holder den for de fleste ut dagen...

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan markedet faktisk tar denne. Det er ikke noe tvil om at Apple lanserer den, fordi de kan. Og det er heller ikke noen tvil om at folk kommer til å kjøpe den, i større mengder. Fordi det er Apple. Men det som blir spennende å ser er om det fører til noen endringer og om folk kjøper den over tid eller gå over til andre konkurrenter. For å ikke nevne, hva finner konkurrentene på?

Det blir veldig spennende. Jeg tror ikke dette blir et langvarig nisjeprodukt. Enten tar det av med denne typen wearables og blir enormt, eller så blir det en flopp.

Lenke til kommentar

Hvis det skal være aktuelt med "smartklokke", må det mye bedre batterilevetid til. Nå kommer japanerne med doblet kapasitet på litium-batterier om et par år, som først og fremst er en kjempefordel for elbilene. Nå hjelper ikke det mye smartklokka varer 6 timer i stedet, selv ikke 24 timer, det blir for upraktisk. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor smartklokkene trenger så stor prosessorkraft, og hvorfor de ikke bruker en mer energisparende skjerm (OLED?). En klokke skal i utgangspunktet bare vise deg tiden og evt. været, gjerne puls og mye annet om du trener/løper, men dette krever minimal prosessorkraft.

 

Det som hadde bøtet litt på den korte batterilevetiden på alle slike dingser, hadde vært trådløs lading. Hvorfor hører vi ikke noe mer om det, forresten? Holder de tilbake teknologi for å kunne selge nye modeller senere, eller har de funnet ut at det er skadelig, men hemmeligholdt dataene. Eller pågår slik forskning i all hemmelighet fortsatt? Trådløs lading ville gjort smartklokka mer praktisk, så kan den bare ligge på nattbordet og bli oppladet, men selv da, er det ikke tilfredsstillende om den ikke greier en helgetur til en hytte uten strøm, uten å slukke etter en dag eller to.

Lenke til kommentar

Det finnes smartklokker slik du beskriver. Som kun er en "dum" utvidet varslingsskjerm for mobiltelefonen, med lengre batterilevetid og til og med i stand til å sende info tilbake til mobilen(som bevegelse og evnt knappetrykk). Og det fungerer utmerket. For meg.

 

Apple ser ut til å gå feil vei føler eg. Det virker som om de har tenkt at den lille skjermen på hånda skal være ett underholdningssenter. Og da trengs prosessorkraft og strømkrevende skjerm.

Lenke til kommentar

 

Apple ser ut til å gå feil vei føler eg. Det virker som om de har tenkt at den lille skjermen på hånda skal være ett underholdningssenter. Og da trengs prosessorkraft og strømkrevende skjerm.

 

Det er nok fordi Apple sikter mot der pucken er om noen år, ikke der den er nå. Det har de lyktes godt med før, så får vi se hvordan det går denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...