Gå til innhold

GUIDE: Skuldersurfer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser noen jobbe på Tog, Trikk, Fly eller Buss, så er jeg alltid interessert i å se hva slags informasjon jeg kan få ved å se over skulderen på de. Diskrée selvsagt. Dette fordi det gir meg veldig mange gode praktiske eksempler å bruke når jeg informerer om informasjonssikkerhet. Få ting er så effektive som å fortelle hva man selv har sett av sensitiv informasjon (men anonymisert - ingen vits å ta det for langt heller).

Lenke til kommentar

Jeg skuldersurfer ikke. Faktisk prøver jeg å "lukke" øyne og/eller ører når mennesker i sin uforsiktighet "utbasunerer" mer private opplysninger i det offentlige rom. Men en gang for mange år siden, da jeg satt og ventet på neste fly et eller annet sted nede i Europa, tok nysgjerrigheten helt overhånd.

 

Det satt en pent dresset asiatisk mann midt ute i flyterminalen og tastet noe fandenivoldsk på en laptop. Det så så merkelig ut at jeg tok en over-skulderen-titt for å se på hva han holdt på med. Skytespill ja ...

Lenke til kommentar

Ja, det hender at jeg kikker på andres skjermer når jeg tar kollektivtransport. Det hender tilogmed at jeg kikker på avisa de leser.

 

På samme måte antar jeg at andre kikker på min skjerm eller avis og tilpasser oppførselen deretter.

 

Kom igjen'a, folkens! Det er lov å bruke huet!

Endret av L4r5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...