Gå til innhold

– Apples smartklokke kommer 9. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt har smartklokkene vi har sett vært heller kjedelige greier. Kan ikke se for meg hvordan Apple skal klare å gjøre dette til noe man faktisk har lyst til å kjøpe, og vil ha nytte av å bruke. Kanskje de bare har laget en utrolig flott designet digital klokke. Tja, det ville kanskje være noe å ha på armen...

Lenke til kommentar

Så langt har smartklokkene vi har sett vært heller kjedelige greier. Kan ikke se for meg hvordan Apple skal klare å gjøre dette til noe man faktisk har lyst til å kjøpe, og vil ha nytte av å bruke. Kanskje de bare har laget en utrolig flott designet digital klokke. Tja, det ville kanskje være noe å ha på armen...

 

 

Det er jo akkurat dette Apple er kjent for å gjøre; Komme sent med et produkt som viser seg å bli mer populært enn hva som finnes fra før.

 

Forøvrig synd at jeg hater å gå med klokke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så langt har smartklokkene vi har sett vært heller kjedelige greier. Kan ikke se for meg hvordan Apple skal klare å gjøre dette til noe man faktisk har lyst til å kjøpe, og vil ha nytte av å bruke. Kanskje de bare har laget en utrolig flott designet digital klokke. Tja, det ville kanskje være noe å ha på armen...

 

Det er jo akkurat dette Apple er kjent for å gjøre; Komme sent med et produkt som viser seg å bli mer populært enn hva som finnes fra før.

 

Forøvrig synd at jeg hater å gå med klokke

Sant nok, Apple gjør som regel hjemmeleksa før de presenterer noe nytt. Krysser fingrene for at de får sparka i gang dette også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så langt har smartklokkene vi har sett vært heller kjedelige greier. Kan ikke se for meg hvordan Apple skal klare å gjøre dette til noe man faktisk har lyst til å kjøpe, og vil ha nytte av å bruke. Kanskje de bare har laget en utrolig flott designet digital klokke. Tja, det ville kanskje være noe å ha på armen...

Det er jo akkurat dette Apple er kjent for å gjøre; Komme sent med et produkt som viser seg å bli mer populært enn hva som finnes fra før.

 

Forøvrig synd at jeg hater å gå med klokke

Sant nok, Apple gjør som regel hjemmeleksa før de presenterer noe nytt. Krysser fingrene for at de får sparka i gang dette også :)

 

 

Tror de er litt sent for å sparke noe i gang i dette segmentet, det er mye bra som snart kommer. Min gjetning er ett godt produkt, men ikke noe som flytter grenser.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skapte visst litt panikkmyldring hos Samsung og LG:

https://finance.yahoo.com/news/apples-smartwatch-announcement-triggered-chaos-104800464.html

:) :)

 

Det er forresten noe kjent med den Samsung-klokka. . . en bøyd miniatyr iPhone 3G kanskje?

 

Det har vært mange konseptbilder av den såkalte "iWatch", kanskje Samsung lette etter inspirasjon blant dem?

 

Som fra f.eks denne?

https://apfeleimer.de/wp-content/uploads/2013/10/iwatchc_martinhajek_clean_31.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pl610: eller de lagde en smartwatch som makes sense formmessig etter gear, gear2, gear2 neo og gear fit?

Then again, en mann med hammer ser bare spiker.

Brutalbob: Han mente ikke at de gjør noen form for lekse, bare at de følger etter trender en stund etter konkurrentene. Feks skjermstørrelser, notification drawer, widgets, osv.
Eller, det er bare det jeg tenker han mente.

That being said, mente du såklart å misforstå med vilje for å si at du syntes Apple er bedre enn røkla. Så du forstod sikkert hva han mente.

Det er som ATW sier ikke noe å "sparke i gang". Ballen ruller veldig fint. Ser alt fra unger til white collar henchmen til gamle damer med smartklokker for tiden.
Er dog enig i at Apple ikke er alt for sene til bordet når det gjelder klokkene.

Dette blir nok en helt grei klokke, men som det sies over tviler jeg på at det blir noe revolusjonerende.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Eller så leser de ryktebørsen og prøver å komme Apple i forkjøpet.

Men de dytter bare inn en drøss med mer eller mindre gimmick-funksjoner ser det ut til.

 

Det er slett ikke sikkert Apple kommer med en smartklokke i normal forstand i det hele tatt.

 

Hva anser du som gimmick-funksjoner på en smartklokke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke helt overbevist over dette med at Apple finner på alt og alle andre stjeler, selv. Sånn siden den første "smartklokken" kom for flerfoldige år siden, og har vært noe folk har hatt øyne på lenge. Ref. any scifi movie ever.

 

Og nei, det er ikke bare en drøss gimmick-funksjoner i disse klokkene heller. Men alltid spennende med nye produkter, for å se om de tilbyr noe ny funksjonalitet eller bedre løsninger på gamle ting.

Lenke til kommentar

Man får følelsen av at de legger inn funksjoner mest for å få de med på listen, ikke for at det skal bedre brukeropplevelsen.

Dette har de også fått kritikk for f.eks på S4.

http://m.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/gimmick-watch-which-galaxy-s4-features-are-actually-useful-1137782

 

Edit: linken er mer en vurdering av "gimmick-graden".

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Man får følelsen av at de legger inn funksjoner mest for å få de med på listen, ikke for at det skal bedre brukeropplevelsen.

Dette har de også fått kritikk for f.eks på S4.

http://m.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/gimmick-watch-which-galaxy-s4-features-are-actually-useful-1137782

 

Edit: linken er mer en vurdering av "gimmick-graden".

 

Du tenker på rene software-ting? Enig at samsung har noen gimmicky software, men det er jo ikke store problemer akkurat, enn så lenge det er ting man lett ikke trenger å bruke.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Så langt har smartklokkene vi har sett vært heller kjedelige greier. Kan ikke se for meg hvordan Apple skal klare å gjøre dette til noe man faktisk har lyst til å kjøpe, og vil ha nytte av å bruke. Kanskje de bare har laget en utrolig flott designet digital klokke. Tja, det ville kanskje være noe å ha på armen...

 

Det er jo akkurat dette Apple er kjent for å gjøre; Komme sent med et produkt som viser seg å bli mer populært enn hva som finnes fra før.

 

Forøvrig synd at jeg hater å gå med klokke

 

Hva mener du med at det er "akkurat dette Apple er kjent for"? Synes du de var sent ute når de presenterte iPhone, eller iPad, eller Apple Tv???

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...