Gå til innhold

Ryse skal bli et grafisk utstillingsvindu på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo det de er kjent for, så kanskje ikke det dummeste valget der ute.

 

Ikke at jeg ser fokuset på 4k. Hvor lang tid tar det å implementere i et PC-spill? 5min? Det er egentlig noe jeg ville tatt som en selvfølge at spillet skalerer oppløsningen de siste 8 årene.

 

Grafikken, dvs. Skygger, lys, effekter, teksturer, tesslering etc... derimot. :)

 

Blir det så bra grafikk som de påstr så blir det sikkert et kjøp. :-p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dead Rising 3 var første ute, så Ryse: Son of Rome. Virker som utgiftene av å lage spill er såppas dyrt nå til dags at det vil blir mer vanlig denne generasjonen med kortere eklusivitet på spill, utenom førsteparti titler som Halo, Uncharted og Mario.

 

Håper selv at eksklusiviteten til Quantum Break til Xbox One ikke vil vare så altfor lenge. Har valgt sålangt å ikke kjøpe Xbox One på grunn av de få gode spillene som har kommet eksklusivt til den. Har heller kjøpt Wii U, PS4 og bygd en god PC. Selv til PS4 er det denne generasjonen særdeles få spill jeg blir å ha til konsoll iforhold til forrige generasjon. Kun de virkelig store eksklusive titlene som InFamous Second Son, Uncharted 4 og Metal Gear Solid 5. No Man's Sky f.eks venter jeg til PC versjonen.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo det de er kjent for, så kanskje ikke det dummeste valget der ute.

 

Ikke at jeg ser fokuset på 4k. Hvor lang tid tar det å implementere i et PC-spill? 5min? Det er egentlig noe jeg ville tatt som en selvfølge at spillet skalerer oppløsningen de siste 8 årene.

 

Grafikken, dvs. Skygger, lys, effekter, teksturer, tesslering etc... derimot. :)

 

Blir det så bra grafikk som de påstr så blir det sikkert et kjøp. :-p

 

Synes og det at de reklamerer med at det er "4K klart" (ish) er litt rart. Men det gir mening om de faktisk legger med ekstra highres textures, altså oppe i 4K standard på alle texturer. Er jo Crytek trossalt, de kan finne på slikt

Lenke til kommentar

hjelper lite med 4K når spillet suger og texture kvaliteten og grafikk kvalliteten generelt suger pga konsoll.

Tror ikke du har fortsått intensjonene til Crytek med Ryse på pc. Allerede for mange år siden kunne du skalere opp spill til 4k, men som du sier så hadde de dårlige assets som ikke holdt følge. Planen til Crytek her er å legge opp til at assets holder følge med resolution. 4k vil da tilsi at teksturer, modeller, osv(assets) vil være på et nivå som kun øker kvaliteten.

 

Ta en titt på downsampling. En teknikk som ofte og enkelt kan brukes som et supplement/erstatning til konvensjonell anti-aliasing. Oppløsningen vil da blåses opp til 1440p, 2160p, osv. for så å bli downsamplet/nedskalert til 1080p. Dette vil skape et skarpere bilde, og generelt sett gjøre spillet vakrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er jo det de er kjent for, så kanskje ikke det dummeste valget der ute.

 

Ikke at jeg ser fokuset på 4k. Hvor lang tid tar det å implementere i et PC-spill? 5min? Det er egentlig noe jeg ville tatt som en selvfølge at spillet skalerer oppløsningen de siste 8 årene.

 

Grafikken, dvs. Skygger, lys, effekter, teksturer, tesslering etc... derimot. :)

 

Blir det så bra grafikk som de påstr så blir det sikkert et kjøp. :-p

Synes og det at de reklamerer med at det er "4K klart" (ish) er litt rart. Men det gir mening om de faktisk legger med ekstra highres textures, altså oppe i 4K standard på alle texturer. Er jo Crytek trossalt, de kan finne på slikt

 

Ja, det de egentlig mener er nok at de har planer om å øke kvaliteten og detaljnivået. Og bruker ordet "4K", fordi det er i vinden for tiden. Selv om det de har tenkt å gjøre ikke har noe som helst med 4K å gjøre.

 

Satser på at de lærte noe fra Crysis 2, som spesielt grafikkmessig floppet stort, fordi de kun portet det over, og var sene med en langt fra bra nok High-Res pakke. Ja, etter 3'ern å dømme så skjerpet de seg en del i alle fall. Selv om det langt fra var som vanvittige Crysis 1. Men det var før de skjønte at konsollmarkedet var større melkeku og hadde færre pirater.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det er bra nok nå?

Jeg mener, du kan lage så bra grafikk du bare vil, men det er bare så lenge man gidder å se på noe pent før man ønsker å gjøre ting.

 

De siste årene har gameplay blitt redusert til bare et skall av hva det engang var, og virker ikke som folk bryr seg så lenge det ser pent ut.

Divinity Original sin minnet meg nylig på hvor mye dette har å si.

 

Riktignok sier jeg ikke nei til 4k, ikke missforstå, men vil heller ha solid gameplay som er responsivt, fritt og gjennomført over den beste grafikken.

Lenke til kommentar

Vel, da er kanskje ikke det helt spillet for deg akkurat. :p ("utstillingsvindu")

 

Gameplaymessig føler jeg at jeg har sett alt før. Men med fet grafikk blir alt nytt og fint igjen. :w00t: For min del må de gjerne gjøre gamle klassikere til gullgrafikk, og jeg hadde spilt dem igjen. Men når jeg nå tar frem de gode gamle, så ser de så jævelig ut at jeg oftest bare gidder litt.

Og så gir det mer innlevelse i spillet. Selv om det etterhvert vil virke mindre og mindre virkelig, men så kommer det bedre grafikk og det blir bra igjen. :grin2:

 

Dog må jeg presisere at det finnes noen få svært enkle og vanskelige spill som bare er vanedannende, og som aldri har hatt noe grafikk. Men å spille et rollespill eller lignende i dag med elendig grafikk? Dropp det, orker ikke trynet på noe av karakterene en gang. :blush:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hjelper lite med 4K når spillet suger og texture kvaliteten og grafikk kvalliteten generelt suger pga konsoll.

Tror ikke du har fortsått intensjonene til Crytek med Ryse på pc. Allerede for mange år siden kunne du skalere opp spill til 4k, men som du sier så hadde de dårlige assets som ikke holdt følge. Planen til Crytek her er å legge opp til at assets holder følge med resolution. 4k vil da tilsi at teksturer, modeller, osv(assets) vil være på et nivå som kun øker kvaliteten.

 

Ta en titt på downsampling. En teknikk som ofte og enkelt kan brukes som et supplement/erstatning til konvensjonell anti-aliasing. Oppløsningen vil da blåses opp til 1440p, 2160p, osv. for så å bli downsamplet/nedskalert til 1080p. Dette vil skape et skarpere bilde, og generelt sett gjøre spillet vakrere.

 

 

joda har hørt at de sier at resten skal holde følge, men tar det med en klype salt til jeg ser det.

har sett nok av spil som skryter av små spesialefekter som lys og tesselesation, men så ser ofte texturene helt forferdelig ut.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det er bra nok nå?

Jeg mener, du kan lage så bra grafikk du bare vil, men det er bare så lenge man gidder å se på noe pent før man ønsker å gjøre ting.

Helt enig. Gameplay bør alltid gå foran grafikk. Alt for mange fokuserer på å se så bra ut som mulig, men det hjelper lite når selve spillet er dørgende kjedelig å spille. Er en grunn til hvorfor vi har sett en retroboom i det siste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...