Gå til innhold

Mot slutten for Nintendo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner det ikke å bli litt gammelt å komme med dommedagsprofetier om Nintendo nå? De har nok reserver å gå på til holde seg gjennom en storm, så å komme og si gang på gang at de kommer til å gå under er bare dumt.

 

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Begynner det ikke å bli litt gammelt å komme med dommedagsprofetier om Nintendo nå? De har nok reserver å gå på til holde seg gjennom en storm, så å komme og si gang på gang at de kommer til å gå under er bare dumt.

 

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

 

Kreativitet

 

Utgave nummer 100 av Mario Kart, Mario, Mario family.

Lenke til kommentar

Begynner det ikke å bli litt gammelt å komme med dommedagsprofetier om Nintendo nå? De har nok reserver å gå på til holde seg gjennom en storm, så å komme og si gang på gang at de kommer til å gå under er bare dumt.

 

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

 

Jeg vet, nå som pris og effektivitet på boktrykkeri er det viktigste, så skrives det ingen kreative bøker lengre, det er ingen kreative spill til PC, og siden specs teller på en TV, så lages det ingen kreative filmer eller TV-serier, eller hvordan var det nå?

 

At nintendo får seg en smell tror jeg er bra, kanskje de kommer seg inn på ett bedre spor.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går og tenker på å kjøpe Wii U om dagen. Har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe PS4/XBone enda..

 

Savner Nintendo spill, har ikke hatt maskin fra Nintendo siden Nintendo DS.

 

Wii U er jo også bakoverkompatibel med Wii spill + Wii Store, noe som er et stort pluss. (Har ikke hatt Wii heller)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg går og tenker på å kjøpe Wii U om dagen. Har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe PS4/XBone enda..

 

Savner Nintendo spill, har ikke hatt maskin fra Nintendo siden Nintendo DS.

 

Wii U er jo også bakoverkompatibel med Wii spill + Wii Store, noe som er et stort pluss. (Har ikke hatt Wii heller)

eneste som gjorde at jeg har ein er kan kjøre wii spill siden aldri skaffet meg ein+ jeg fekk den til under 1500 kr .

 

Problemet at konsollen har ikkje spesielt gode spill og kontrolleren har jeg aldri følt var bra heller, kunne likegreit visst det same på TVen og det følest idiotisk når du er med flere og dei ser på tv som seier "see på wi paden" så har dei ingen ting og see på

 

eneste dei har igjen er "håp" med smash og zelda som kommer , ellers så ser det veldig stygt ut for dem fremover siden fleste tredje parts går vekk i fra dem

 

Visst du snakker om wii store.eller wii U store....det er er som ein ørken og ekstremt elendig utvalg

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Spekulerer i at det er mangelen på third party-titler. Nintendo i sine glansdager har masse third party-titler til alle sine konsoller og deres egne spill var "bare" et fantastisk tilskudd til et eller solid bibliotek, men nå er det helt motsatt og den eneste grunnen til å kjøpe en Wii U er å spille Nintendos egne titler. Det beste for alle parter ville kanskje være om Nintendo går over til å være en ren spillprodusent og gi ut titlene sine til Playstation og Xbox.

Lenke til kommentar

 

 

Begynner det ikke å bli litt gammelt å komme med dommedagsprofetier om Nintendo nå? De har nok reserver å gå på til holde seg gjennom en storm, så å komme og si gang på gang at de kommer til å gå under er bare dumt.

 

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

Jeg vet, nå som pris og effektivitet på boktrykkeri er det viktigste, så skrives det ingen kreative bøker lengre, det er ingen kreative spill til PC, og siden specs teller på en TV, så lages det ingen kreative filmer eller TV-serier, eller hvordan var det nå?

 

At nintendo får seg en smell tror jeg er bra, kanskje de kommer seg inn på ett bedre spor.

 

AtW

Fantastisk god metafor du fant der. Poenget mitt gjaldt mer ang. hardware men ok. Klart man kan være kreativ på innholdet, men man blir begrenset når maskinvareprodusentene ikke tenker noe særlig nytt, og bare tenker specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Begynner det ikke å bli litt gammelt å komme med dommedagsprofetier om Nintendo nå? De har nok reserver å gå på til holde seg gjennom en storm, så å komme og si gang på gang at de kommer til å gå under er bare dumt.

 

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

Jeg vet, nå som pris og effektivitet på boktrykkeri er det viktigste, så skrives det ingen kreative bøker lengre, det er ingen kreative spill til PC, og siden specs teller på en TV, så lages det ingen kreative filmer eller TV-serier, eller hvordan var det nå?

 

At nintendo får seg en smell tror jeg er bra, kanskje de kommer seg inn på ett bedre spor.

 

AtW

Fantastisk god metafor du fant der. Poenget mitt gjaldt mer ang. hardware men ok. Klart man kan være kreativ på innholdet, men man blir begrenset når maskinvareprodusentene ikke tenker noe særlig nytt, og bare tenker specs.

 

 

Hva er det du tenker med som nytt her? Kontrollere? Fordi jo bedre specs, jo mindre begrenset blr kreativiteten til de som lager innholdet. PC har forøvrig flere kontroller-typer enn alle andre plattformer, har vært først ute med de fleste kontroller-typer, og er mye mere fleksible med kontrollere, så mere PC-aktige konsoller er kanskje ingen ulempe i så måte?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker med som nytt her? Kontrollere? Fordi jo bedre specs, jo mindre begrenset blr kreativiteten til de som lager innholdet. PC har forøvrig flere kontroller-typer enn alle andre plattformer, har vært først ute med de fleste kontroller-typer, og er mye mere fleksible med kontrollere, så mere PC-aktige konsoller er kanskje ingen ulempe i så måte?

 

AtW

 

For å nevne noen eksempel så kan jeg jo si DS sine to skjermer og touchen der, wii sine bevegelseskontroller og wii u sin gamepad. Mye av det kan du og få for PC ja, men hvor mange utviklere utvikler et spill til PC og designer det rundt en egen kontroll-metode? Omtrent ingen. De designer det for mus/tastatur og evt. en spillkontroll av et slag, også kan det hende de ofrer en liten tanke til noen andre alternativ.

 

Når man lager et konsoll som alltid har inkludert en spesifikk kontroll(metode), så blir det enklere/mer motiverende for utviklere å designe noe rundt det. Og da kommer det flere spill som har mulighet for å skille seg litt ut. Og mer PC-aktige konsoller er ikke en fordel for du vet like godt som meg at konsoller aldri kommer til å ha fleksibiliteten som man har på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De blir vel kjøpt opp av noen andre innen det går helt i dass. Håper Sony kjøper dem opp ;)

 

Mener å ha lest at de hadde en billion yen på bank, så de kan leve med ett tap på 5 milliarder yen i året i mange år før det begynner å bli lite.

Og det er i tilleg store verdier i ressurser og lisenser de sitter på.

Lenke til kommentar

Og EternalSunshine:

Hvis Nintendo slutter å lage konsoller så blir jo konsollmarkedet bare en pissekonkurranse om hvilken produsent som klarer å lage det som er nærmest en PC i ren kraft. Kreativiteten kommer til å dø helt ut.

 

Dette er en hinsides merkelig holdning. Mener du å si at kreativiteten døde helt ut at HD-DVD ble utkonkurrert av Blu-ray? Hva med Beta og VHS? Eller kanskje at det kom mye mer interessant på spillmediet da Atari, 3DO, Commodore, Philips, NEC og SNK også laget spillmaskiner? At vi hadde sett mer variasjon innenfor musikk dersom Sony, Warner og EMI hadde hver sin musikkspiller, med eksklusive album?

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

For å nevne noen eksempel så kan jeg jo si DS sine to skjermer og touchen der, wii sine bevegelseskontroller og wii u sin gamepad. Mye av det kan du og få for PC ja, men hvor mange utviklere utvikler et spill til PC og designer det rundt en egen kontroll-metode? Omtrent ingen. De designer det for mus/tastatur og evt. en spillkontroll av et slag, også kan det hende de ofrer en liten tanke til noen andre alternativ.

Når man lager et konsoll som alltid har inkludert en spesifikk kontroll(metode), så blir det enklere/mer motiverende for utviklere å designe noe rundt det. Og da kommer det flere spill som har mulighet for å skille seg litt ut. Og mer PC-aktige konsoller er ikke en fordel for du vet like godt som meg at konsoller aldri kommer til å ha fleksibiliteten som man har på PC.

 

 

Bevegelseskontroller er et dødt kapittel. Sony prøvde seg, og mislyktes, selv med bedre maskinvare enn Nintendo. Microsoft satset hardt, og gikk på trynet. Selv Nintendo valgte bort bevegelseskontrollere til Wii U. Når det gjelder gamepaden er det så godt som ingen spill som bruker den til noe fornuftig, ei heller Nintendos egne.

 

På PC har du stort sett langt flere muligheter rett ut av boksen (de fleste spill der det passer støtter mus og tastatur, håndkontrollere av flere slag, ratt, og så videre), og det er jo ikke som om vi ikke ser innovasjon på plattformen. Hvor er Eyefinity på konsollene? Hvordan ligger det an med VR? Hva med Valves kontroller, har konsollene noe tilsvarende der?

Lenke til kommentar

Enig. Bevegelseskontroller er en forferdelig ide. Det er svært få gameplay-konsepter som faktisk tjener på å ha bevegelseskontroller, så det er bedre om man rett og slett bare utgir disse spillene i en pakke som også inkluderer bevegelseskontroller, fremfor å ha det som standard for hele konsollen. Wii er det nærmeste man har kommet suksess med bevegelseskontroller og selv på Wiien endte man opp med å bruke wiimoten som en vanlig kontroller i de fleste spillene, om man ikke tok steget helt ut og koblet inn en classic controller som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...