Gå til innhold

PODKAST: Retro Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg gjenkjenner noe annet enn hp som kommer tilbake av seg selv i nådagens fps, og det er jo selvfølgelig ikke en god ting.

Hør episoden. Åpne combat-scenarier som kan løses på flere måter, nesten som puzzles. Ultra-intelligent A.I. på fiendene spesielt for 2001. Og svært ambisiøs level-design. Spillet var like innovativt som Half Life var i sin tid.

 

Og hvorfor er regenerende skjold "selvfølgelig" ikke en god ting? Det er jo en høyst subjektiv vurdering.

Endret av RadJostein
Lenke til kommentar

 

Kan ikke si at jeg gjenkjenner noe annet enn hp som kommer tilbake av seg selv i nådagens fps, og det er jo selvfølgelig ikke en god ting.

Hør episoden. Åpne combat-scenarier som kan løses på flere måter, nesten som puzzles. Ultra-intelligent A.I. på fiendene spesielt for 2001. Og svært ambisiøs level-design. Spillet var like innovativt som Half Life var i sin tid.

 

Og hvorfor er regenerende skjold "selvfølgelig" ikke en god ting? Det er jo en høyst subjektiv vurdering.

 

 

Synes ikke halo har vært i front på noe av det du nevner, tvert imot på ting som level-design, middelmådig vil jeg kalle det der. Samtidige spill var like bra eller bedre på tingene du nevner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Halo i sin tid var vel alt annet en middelmådig når det kom til level-design. Eller gameplay mekanismer. Samt en historie formidling i topp klassen.

 

Selv ville jeg valgt regenerende skjold over å lete etter liv any day. Unntaket er spill med et snev av realisme i fokus. En sjanger som er så si ikke eksisterende idag.

Lenke til kommentar

Spill gjerne Halo anniversary igjen, omså vent på X1 versjonen i 1080p, spill den. Så spiller du Black Mesa ( Half Life Remake ). Ikke sammenlignbart om hva som er best.

 

Det beste i min mening som Halo har gidd til spill nå til dags er at vi har FPS med dedikert granatknapp. Som regel.

Ellers på godt og vondt så har vi regenererende helse. Sålangt syns jeg spill som GTA5 og Wolfenstein gjør en bra jobb med det. Gir deg en viss andel tilbake, men ikke alt.

 

 

Syns selv at Timesplitters var morsommere og det var en lanseringtittel det også, men til PS2. Var foresten der jeg selv fikk mine 100+ timer med innkjøring i hvordan spille FPS spill med analog spake. Derimot bedre Campaign i Halo.

Lenke til kommentar

 

Spill gjerne Halo anniversary igjen, omså vent på X1 versjonen i 1080p, spill den. Så spiller du Black Mesa ( Half Life Remake ). Ikke sammenlignbart om hva som er best.

 

Jeg syns Halo har holdt seg bedre enn Half Life 1 men så er Half Life 3-4 år eldre også.

 

Spill remaken av Half Life 1 "Black Mesa, den kom ut i slutten av 2012, den har Half Life 2+ grafikk og ser derfor helt nydelig ut. AI'n er også mye bedre enn originalt. Om du ikke har spilt det før så burde du virkelig gi det en sjangse.

Vet at PCn din blir å kjøre det helt fint og attpåtil så er det helt gratis.

http://www.blackmesasource.com/ Enjoy :)

Bare spør VG Rune, han backer nokk gjerne opp det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Spill gjerne Halo anniversary igjen, omså vent på X1 versjonen i 1080p, spill den. Så spiller du Black Mesa ( Half Life Remake ). Ikke sammenlignbart om hva som er best.

 

Jeg syns Halo har holdt seg bedre enn Half Life 1 men så er Half Life 3-4 år eldre også.

 

Spill remaken av Half Life 1 "Black Mesa, den kom ut i slutten av 2012, den har Half Life 2+ grafikk og ser derfor helt nydelig ut. AI'n er også mye bedre enn originalt. Om du ikke har spilt det før så burde du virkelig gi det en sjangse.

Vet at PCn din blir å kjøre det helt fint og attpåtil så er det helt gratis.

http://www.blackmesasource.com/ Enjoy :)

Bare spør VG Rune, han backer nokk gjerne opp det her.

Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan ikke si at jeg gjenkjenner noe annet enn hp som kommer tilbake av seg selv i nådagens fps, og det er jo selvfølgelig ikke en god ting.

Hør episoden. Åpne combat-scenarier som kan løses på flere måter, nesten som puzzles. Ultra-intelligent A.I. på fiendene spesielt for 2001. Og svært ambisiøs level-design. Spillet var like innovativt som Half Life var i sin tid.

 

Og hvorfor er regenerende skjold "selvfølgelig" ikke en god ting? Det er jo en høyst subjektiv vurdering.

Synes ikke halo har vært i front på noe av det du nevner, tvert imot på ting som level-design, middelmådig vil jeg kalle det der. Samtidige spill var like bra eller bedre på tingene du nevner.

 

AtW

Nevn gjerne i fleng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...