Gå til innhold

Her er de billigste ståhjulingene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

"Hvis man bruker 20K på en PC så er man enten..."

"Hvis man bruker 1.000.000 på en bil så er man en..."

"...Bruker femti tusen spenn i året på klær så har man..."

"...sydenferie tre ganger i året da..."

"...kirka hver søndag..."

"...onanerer hver dag..."

"...har aldri onanert i sitt liv..."

"...piller seg i nesa..."

"...liker ikke kaffe..."

 

Folk er forskjellige, herregud. Jeg skjønner meg ikke på halvparten av interessene til folk men sitter ikke på nettfora og prøver å rakke ned på andre som liker ting ikke jeg liker. Det har blitt vanlig å bruke 40K på trøsykkel, jeg skjønner ikke greia men så lenge det gjør folk glade så gjør det meg ikkeno'.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

"Hvis man bruker 20K på en PC så er man enten..."

"Hvis man bruker 1.000.000 på en bil så er man en..."

"...Bruker femti tusen spenn i året på klær så har man..."

"...sydenferie tre ganger i året da..."

"...kirka hver søndag..."

"...onanerer hver dag..."

"...har aldri onanert i sitt liv..."

"...piller seg i nesa..."

"...liker ikke kaffe..."

 

Folk er forskjellige, herregud. Jeg skjønner meg ikke på halvparten av interessene til folk men sitter ikke på nettfora og prøver å rakke ned på andre som liker ting ikke jeg liker. Det har blitt vanlig å bruke 40K på trøsykkel, jeg skjønner ikke greia men så lenge det gjør folk glade så gjør det meg ikkeno'.

"Det er blitt vanlig på bruke 40k på sykkel?" Hvor da? I bærum?

 

Jeg kjenner MANGE som sykler, og som sykler mye. Ingen av de har dyrere sykkel en 18 000kr. Dessuten er sykkel mer fremkommelig enn en ståhjuling.

 

Men jeg skal ikke si så mye, som brukte 15k på quadcopter :p

Jeg har lyst på ståhjuling, men ikke før det er mer allemanns eie og er betydelig billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

 

Hvis man i det hele tatt gidder å tenke sånn som dette har man alvorlige sjalusiproblemer. Uansett hvilken grunn folk har for å kjøpe dette, gir det ikke noe grunnlag for å rakke ned på dem.

 

Som nevnt i tråden: folk bruker penger på sine egne interesser. Er nok folk som syns dette virker veldig gøy - og,- eller trenger det av helsemessige årsaker(eks. Noel Lee, CEO Monster Audio).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3. Angst for fysisk aktivitet

 

Så de som kjører \ tar buss hver dag til skole \ jobb ol, har angst for fysisk aktivitet? :p jaja, tror ikke posten din var helt gjennomtenkt.. :)

 

Jeg kunne absolutt ha tenkt meg en Segway. Men behovet er ikke såpass stort, så da kommer det en del andre ting forran i køen .. :D

Lenke til kommentar

Mye rare meninger her.

Jeg jobber til daglig med uføre som bruker "rulator" som det eneste framkostmiddelet og vet at flere av dem vil trolig gå til innkjøp av en slik doning.

Noen vil desverre ikke kunne ta i bruk denne pga ustabilitet, men av de uføre som faktisk får til å stå ganske så bra vil jeg tro at dette vil bli noe som de vil sette stor glede på.

 

Mange gode bruksområder også, feks postbudet kan ta nytte av disse og mange andre tjenester / arbeidsplasser kan sikkert bruke dem også (flyvertinner og piloter som må rekke fra en terminal til en annen for å gi et eksempel )

Lenke til kommentar

For de som i grunn ikke har behov for en sådan duppeditt, minner meg egentlig litt om "Cartman" uten at det behøver å referere til fedme altså, finnes mer enn nok latinger i alle vektklasser.

 

For de som har behov for en slik, eller jobber på en plass hvor slike gjør arbeidsdagen enklere og mer effektiv, sykehus, lager og lignende så er det jo ganske så genialt. Å se folk på sparkesykkel på St Olavs hospital er ganske, underholdende faktisk. Nå får vi kanskje se de kløne på segway og kræsje rundt i gangene. "Se opp, segwayen er løs, gyro malfunction, gyro malfunction!"

Lenke til kommentar

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

Ta deg en tur til tråsykkel-/båt-/jetski-miljøet eller HiFi-asylet, så skal du se at 55000 penger er småtterier for veldig mange nordmenn. ;)

Det tviler jeg ikke et sekund på. Har jo sett det selv. Men likefullt gjelder vel punktene mine ...?

Lenke til kommentar

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

"Hvis man bruker 20K på en PC så er man enten..."

"Hvis man bruker 1.000.000 på en bil så er man en..."

"...Bruker femti tusen spenn i året på klær så har man..."

"...sydenferie tre ganger i året da..."

"...kirka hver søndag..."

"...onanerer hver dag..."

"...har aldri onanert i sitt liv..."

"...piller seg i nesa..."

"...liker ikke kaffe..."

 

Folk er forskjellige, herregud. Jeg skjønner meg ikke på halvparten av interessene til folk men sitter ikke på nettfora og prøver å rakke ned på andre som liker ting ikke jeg liker. Det har blitt vanlig å bruke 40K på trøsykkel, jeg skjønner ikke greia men så lenge det gjør folk glade så gjør det meg ikkeno'.

 

 

 

Prøv i det minste å se glimtet i mitt øye. Jeg mente ikke å rakke ned på folk, men reflektere over hvorfor folk er villige til å bruke 55000 på den slags (en betydelig lavere sum hadde jeg nok reflektert annerledes over). Du kan jo selv velge å fylle ut punkt 6 (og gjerne legge til flere punkter) selv i stedet for å "rakke ned på" meg ;)

 

Jeg kan ikke se at noen av punktene mine ugyldiggjøres ved å komme med eksempler på andres prioriteringer/valg her i livet. Jeg har selv slitt med og sliter fortsatt litt med "shopoholiker-syndromet" og har kjøpt ting jeg aldri har fått brukt. Så det blir litt selvironi i kommentaren min. Men det kunne selvfølgelig ikke du eller andre her inne vite ... :hm:

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

Ta deg en tur til tråsykkel-/båt-/jetski-miljøet eller HiFi-asylet, så skal du se at 55000 penger er småtterier for veldig mange nordmenn. ;)

 

Det tviler jeg ikke et sekund på. Har jo sett det selv. Men likefullt gjelder vel punktene mine ...?

 

Samtlige punkter du har skrevet er vinklet negativt. Men årsaken kan være noe så positiv og enkel som:

- Hobby

 

Derfor er det mange som reagerer.

Lenke til kommentar

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

Hvis man i det hele tatt gidder å tenke sånn som dette har man alvorlige sjalusiproblemer. Uansett hvilken grunn folk har for å kjøpe dette, gir det ikke noe grunnlag for å rakke ned på dem.

 

Som nevnt i tråden: folk bruker penger på sine egne interesser. Er nok folk som syns dette virker veldig gøy - og,- eller trenger det av helsemessige årsaker(eks. Noel Lee, CEO Monster Audio).

 

 

Sjalusiproblemer ...? Tja, jeg kunne godt tenkt meg en bedre økonomi, men nei, jeg misunner ikke dem med mye penger annet enn at jeg selv kunne tenkt meg å hatt det, og jeg er i hvert fall ikke sjalu på dem. Penger alene gjør ingen lykke. Hvis pengene man har er redelig tjent, bryr jeg meg lite om hvor mye, og forsåvidt om hva de bruker det på. Men når man blir servert en slik artikkel, må det vel være lov til å reflektere?

 

Her kommer jeg med flere punkter som KAN være årsaken, og jeg la til et punkt du gjerne må fylle ut selv, og gjerne legge til flere punkter. Ergo, jeg påstår ikke at ALLE som kjøper en slik doning passer til et eller annet av de punktene jeg kom med, men at jeg helt sikkert treffer på en del, er da rimelig logisk tankegang ...?

 

Så vær så god, bare kom med et 6. og så mange punkter du vil. Helsemessige årsaker? Tja, men behøver man da å kjøpe den til 55000? Ikke min business hva folk bruker penger på så lenge det ikke går utover andre, men jeg er selvfølgelig i min fulle rett til å reflektere over det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

Ta deg en tur til tråsykkel-/båt-/jetski-miljøet eller HiFi-asylet, så skal du se at 55000 penger er småtterier for veldig mange nordmenn. ;)

 

Det tviler jeg ikke et sekund på. Har jo sett det selv. Men likefullt gjelder vel punktene mine ...?

 

Samtlige punkter du har skrevet er vinklet negativt. Men årsaken kan være noe så positiv og enkel som:

- Hobby

 

Derfor er det mange som reagerer.

 

 

Ja da, samtlige av de punktene jeg skrev var negative. Derfor skrev jeg inn et 6. punkt hvor folk eventuelt kunne komme med eksempler (og gjerne flere eksempler), da positive som negative. Det var altså en invitasjon til andre å selv komme med noe.

 

Jeg tåler kritikk, men føler her at enkelte tillegger meg ting som jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg er verken sjalu eller bryr meg nevneverdig om hva andre bruker sine penger på så lenge det ikke går utover andre. Det var artikkelen som fikk meg til å reflektere, og komme med en kommentar, da ment med et lite glimt i øyet, men ser at jeg kanskje ikke var tydelig nok på den biten ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

For de som i grunn ikke har behov for en sådan duppeditt, minner meg egentlig litt om "Cartman" uten at det behøver å referere til fedme altså, finnes mer enn nok latinger i alle vektklasser.

 

For de som har behov for en slik, eller jobber på en plass hvor slike gjør arbeidsdagen enklere og mer effektiv, sykehus, lager og lignende så er det jo ganske så genialt. Å se folk på sparkesykkel på St Olavs hospital er ganske, underholdende faktisk. Nå får vi kanskje se de kløne på segway og kræsje rundt i gangene. "Se opp, segwayen er løs, gyro malfunction, gyro malfunction!"

 

Der har du ditt "punkt 6" (og 7, 8 osv.) som jeg synes er gode poeng/eksempler. La meg legge til. Jeg er lat, jeg er til dels shopoholiker, og jeg har til dels et fanatisk forhold til (nye) duppeditter. Dvs. kjøpe dem og ofte ikke bruke dem ... :hm:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...